viplanerar09 skrev 2011-11-05 20:15:31 följande:
JO det sägs att man lär sig så länge man lever ;) Men verkligen surt när det gäller pengar :/
Låter toppen att allt såg bra ut och att SF-måttet börjat plana. Än om det kan gå upp mot slutet igen. Troligen var det nog inget annars tycker jag att hon borde ha ringt. Det brukar inte ta så lång tid att få svar tycker jag. Men man vet aldrig om de har fullt upp med olika prover.
Skönt att du gått upp lite. Får hoppas att du inte går ner ännu mer med detta barn. Oj det var duktig bebis, får bara hoppas att den inte kommer förtidigt bara. Jag ska dit den 21/11. Är i vecka 25+2 så jag får väl se/höra vad jag hade med Ossian runt den tiden.
Det är alltid skönt när man har snälla nära och kära som kan hjälpa. Lite svårt att hinna baka allt annars och allt annat som ska fixas. Ja det ska bli riktigt spännande. Ossian brydde sig inte så himla mycket om presenterna utan var mer intreserad av snörerna så vi fick hjälpa till på traven när vi skulle öppna när han fyllde 1. Oj får de stå på den "vanliga" när de blivit runt två, funderar på att åka in och mäta/väga honom också. Spännande. Han var inte så himla stor som du skriver. Ossian var runt 84,5cm lång och vägde 12,3kg när han var 1,5år. Fast huvesaken dem följer sin egen kurva så är det bra. De hinner att växa på sig :)
Ja det är alltid roligt att få höra att ens barn är duktiga :) Än vad de är duktiga på. Själv har jag trott att det är bara vi som är med Ossian 24/7 som hör vad han säger. Men till och med min pappa som är i stort sätt döv hör vad han säger och menar. Dessutom hade han inte ens hörapparaterna på sig då vi gick på stan i fredags(blir för surrigt osv om han har hörapparaterna på sig där det är mycket ljud/personer) Än om han inte pratar meningar utan mer 1-2-3 ords. Ossian är mer "handduktig" eller vad man ska säga. Ex, kunde han klappa händerna och vinka, ögon, näsa, mun öra rätt "tidigt" och så som att rulla ihop garnnystan.(och mycket mer förstås) Eller man kanske ska skriva motorik ;)
Skriver och svara från bildtråden. Nä du minns alldeles rätt. Vi har inte tagit reda på kön. Var riktigt, riktigt sugen ända tills jag la mig ner och hon frågade om vi ville veta. Och då var jag helt säker på att jag ville suga på karamellen tills förlossningen ;) Än om jag är väldigt sugen nu på att kosta på oss ett UL för att kolla.
Jag fick också en hormonrand med Ossian. Inte så himla stor, kanske 10cm. 5cm ner från naveln och 5cm upp. Om det inte var lite mindre. Minns inte helller riktigt när den kom. Men runt vecka 28, 29 eller 30. Så det blir spännande och se om jag får någon denna gång också.
Jo det är skönt, även om hon säger att det är vanligt att ha högre än första i början med andra barnet och att hon tror att jag bär barnet på ett sånt sätt som ger högt SF-mått. Jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta men inom en vecka har hon nog hört av sig när det visat nåt, men det var ju 2 år sedan sist så jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det brukade ta. Men hon hör inte av sig om det inte visar nåt i alla fall.
Nä det hoppas jag med, men det går ju oftast att stoppa om det sätter igång, bara inte vattnet går och det gick inte av sig själv med Leon i alla fall utan dom stack håll på hinnorna när jag kom in eftersom hans hjärtljud gick ner lite så dom ville sätta en skalpelektrod. Men hon sa inte nåt om att det inte var bra utan tvärtom så det hör nog inte ihop med för tidiga förlossningar i alla fall :)
Blir spännande för dig att få jämföra :)
Kalaset blev jättelyckat och mitt livs första tårta blev jättefin och jättegod med en Super Mariobild överst :) Mamma gjorde en med Nalle Puh :) Leon brydde sig inte heller om presenterna förra gången utan vi fick öppna åt honom, men denna gången fattade han galoppen precis!
Härligt när andra förstår också. Likadant med Leon, att de flesta förstår honom för han artikulerar bra och om man inte hör utan frågar vad han sa så försöker han förtydliga det extra xD 3-ordsmeningar är ju bra för en tvååring. Jag känner många i Leons ålder som bara säger några få ord. Han älskar att lära och har hela tiden varit framåt. Han har vart tidig med allt och alla har sagt "vad roligt det måste vara att han är så tidig med att gå" osv. och visst var det ju roligt att se sitt barn lära sig och upptäcka världen, men samtidigt var det inte så lätt med en 10 månaders orädd unge som gick :p Ständigt passande! Han är fortfarande orädd men han har i alla fall mer kroppskontroll nu när han ska hoppa från allt och klättra på allt, men visst slår han sig en hel del också ;) Just nu älskar han att prata om färger och räkna och sjunga. Jag tycker det är jätteroligt att sitta och sjunga barnvisor med honom och höra honom sjunga sånger från dagis som jag inte kan och så frågar jag "sjunger ni den på dagis?" och då svarar han att det gör dom :) Så ibland får jag leta fram sången på typ you tube om han vill sjunga den eftersom jag inte kan den :p Men vissa sånger vet man ju inte vilka det är alls (typ nån sång om att samlingen är slut och nån sång dom sjunger varje gång dom ska äta och sånt). Håller Ossian på och upprepar allt hundra gånger? Det har Leon börjat med nu och det är riktigt jobbigt ibland. Han kan säga en sak tretton tusen gånger och så ska man helst upprepa vad han sagt efter varje gång också så han säkert vet att man hört ;) Ska göra allt själv också så om jag råkar tända lampan när vi går in i ett rum ska han släcka och sen tända igen. Fruktansvärt irriterande ibland, men det är ju så barn är och deras sätt att lära sig så det är bara att bita ihop :p
Vad roligt att ni inte heller vet könet. Har du nån känsla vad det är? :) Blir spännande att se om du får nån hormonrand då. Kollade på mina bilder från Leon igår och då ser man randen jättetydligt sista veckorna så det återstår att se hur det blir denna gången.