minjalin skrev 2011-11-17 09:39:45 följande:
Jo det börjar bli lite störande nu med alla sammandragningar och molande mensvärk. Har haft sjukt ont i mitt ben inatt också men känns lite bättre nu så jag hoppas det ger med sig. Och min förkylning vägrar och släppa. Men så länge Leon håller sig feberfri och pigg så är jag nöjd!
Jag har inte gått över så jag vet inte, men jag var duktigt trött på att vara gravid sista 2 veckorna så jag hade blivit tokig om jag skulle fått gå 2 veckor till :p
Vi har ju en ICA-maxi alldeles nedanför så vi köper Pampers babydry maxi-pack och tror en sån låda kostar 189 kr men då är det ju 112 blöjor i paketet och det blir billigare ju större paket man köper. Sen brukar vi få rabattkuponger på pampers med jämna mellanrum också. Men har man så långt att åka så passar man ju gärna på när man ändå är i stan innan istället för att åka bara för blöjorna för då blir det ju inte billigare ändå med bensinpengar och allt :)
Jo ullunderställ är ju bäst på att leda bort fukt, men verkar vara viktigast i norrland och så för vi har aldrig haft det på Leon och han har aldrig känts blöt och kall även om han är varm av sig och vi hade heller aldrig det som små, men vi har ju som sagt inte så kalla vintrar här. De två senaste har ju vart våra första riktiga vintrar på hur många år som helst och då har det vart som kallast när det vart 15 minus men det har ju bara vart några få dagar av hela vintern och då har man ändå inte velat gå ut nån längre sträcka :P
Jo det är skönt att ha det. Vi kommer också köpa det igen och ha hemma.
Jag vaknar mest av att jag behöver kissa eller om Leon vaknar, men har inga problem att somna om igen. Kan sova hur mycket som helst känns det som just nu. Börjar bli riktigt tungt nu och jag är trött. Men förstår vad det är för sömnproblem du pratar om. Så hade jag förra hösten när jag var iväg till en närings- och fytoterapeut och det visade sig att jag hade massa näringsbrist när hon gjorde en håranalys så jag fick äta massa vitaminer. (Har nog berättat om det och att jag tror det kan hänga ihop med att jag inte tål gluten). Och då var tydligen magnesium- och kalciumnivåerna viktiga för att man skulle sova gott, plus att man helst ska vara ute i solljuset en kvart varje dag eller ha en sån lampa hemma. Men sen är det nog mycket med hormoner och sånt just under en graviditet för jag minns när Leon hade fötts. Första 2 dagarna sov jag nästan ingenting. Jag var helt slut och jättetrött på BB, men jag kunde bara inte somna :P Och det är tydligen många som har det så när dom precis fött barn och mjölken rinner till och allt sånt så de tär nog hormoner. Verkar vara många gravida som har problem med sömnen. Men jag lider som sagt mest av att bli väckt av urinblåsan och måste ta mig upp ur den sköna sängen fast jag är helt väck av trötthet och bara vill somna om :p
Det kan jag förstå. Hoppas jag slipper för jag skulle säkert bli väldigt orolig om jag skuille börja känna SD. Nu blir magen bara hårdare vid olika tillfällen.
Nä jag var inte alls trött med Ossian och jag var väldigt aktiv. Gick långa promenader tills två dagar innan :) Men nu hoppas jag att jag går över en dag ;) Skulle gärna vilja att den tittar ut på min födelsedag :P
JO vi brukar åka in en eller två ggr för att storhandla. NU vet man på ett ungefär hur mycket blöjor som går åt på en månad så vi köper hem för en månad. Vi kör på liberos och får också rabbater därifrån och även från pampers. På de affärer som vi har i närheten(2mil :/ dit) så säljer dem inte storpack på de mindre blöjorna. Eller var det storpack i större blöjor du menade?
Nja jag vet inte om det är viktigast i norrland det funkar nog även över hela landet :) Fast så synd att dem är äckligt dyra. Kollade på ett underställ igår från ruskovilla 329kr/del. Sjukligt dyrt då man inte kan ha kläderna länga och dessutom måste man köpa så de passar för att annars tappar den funktionen. Hmm får hålla koll på tradera...
Med Ossian hade jag inga som helst problem att sova. Sov som sagt dygnet runt. sista 2,5månaden. Som du skriver behövde man inte sova alls när dem kom :P Man levde nog på lyckoruset då. Jag var faktiskt trött när vi kom hem då jag hade så himla ont i kroppen p.g.a dåliga sängar. Vi hade vattensäng på den tiden så det var verkligen STOR skillnad. Hade inga problem alls efter förlossningen men efter tre nätter i en hård säng var jag mör i kroppen!!
Jag hoppas att det vänder för mig snart. Brukar faktiskt funka om jag går och duschar innan jag går och lägger mig, men då står mitt hår ut åt alla håll och kanter på morognen :P