• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hejåhå skrev 2013-09-04 13:24:30 följande:
    Nellang: hur många ägg brukar de få ut av dessa?
    Ser nu att lite av min text föll bort.

Jag fick ut 7 ägg på cirka 9 blåsor. Vet inte om de sista två var för små. MEn sen var det ju två av de sju som inte var mogna nog för att befrukta.
  • nellang
    Susanne1975 skrev 2013-09-04 16:03:37 följande:
    Hoppas det är okej att hoppa in med en fråga här. Är det någon av er som har barn sen förut och ändå blivit remitterade till PGD? 

Jag vore oerhört tacksam för svar {#emotions_dlg.flower} 
    Jag har en frisk son sedan tidigare och har blivit beviljad PGD.

Lycka till!
  • nellang

Å visst är det skönt att vi bor i Sverige. Får svindel när jag summerar alla läkemedelskostnader som IVF innebär ( om vi skulle ha betalat allt)

• nellang

Skrållan - håller alla tummarna att det ska gå vägen för er. Hoppas att läkarna har tagit fel och att du faktiskt har lite ägg när du väl gör äggplock.

• nellang

Jag sprayar vidare. Ska förhoppningsvis få mens till helgen och sen sprutorna veckan efter.

Kattflickan - vad mysigt med en liten bebis där hemma. Längtar!

• nellang

trodde inte att jag skulle säga detta, men jippi jag har fått min mens. Då kommer snart nästa fas - sprutorna. Väntar på att KI ska ringa tillbaka till mig och berätta när jag ska börja. JAg hoppas att de har fått en liten lucka och jag jag inte behöver bänta allt för länge.

Små myrsteg framåt  

• nellang
    Tossen skrev 2013-09-18 16:41:07 följande:
    Det känns som att jag har allt emot mig just nu. VUL idag för att kolla så allt såg bra ut inför sprutstart (igen...andra gången på 1 månad) men för tjock slemhinna och dessutom har jag fått två stora cystor, en på varje äggstock. Imorgon ska jag in för att ta bort dom och sen behöver kroppen vila några månader. Är det något mer som kan gå fel nu? Två försök varav inget kunnat fullföljas. Jag orkar inte mer!

Tossen - hur mår du? Gick det bra att ta bort cystorna? Har KI sagt något om varför det blev så här? Var det för att du fick spraya så himla länge. När får du strta med nästa försök. Jag förmordar att detta inte räknas som ett riktigt försök.
  • nellang

HejåHå - Lycka till med VUL idag. Hoppas du har massor av stora äggblåsor.

Imorgon ska jag börja med sprutorna. Fick frågan om jag ville ha äggplock några dagar tidigare. (Har bokat in 7 oktober) men jag tackade nej. Har liksom plannerat in 7 oktober nu och fixat barnvakt och liknande.
    Några dagar hit eller dit kvittar.    

• nellang
    Fiamedbarn skrev 2013-09-25 22:54:14 följande:
    Vad kul att hitta en PGD-tråd! Jag är 42 och har försökt få ett syskon till min son i 1,5 år och ska nu söka mig utomlands för en embryodonation. Men jag vill gärna göra PGD för könsselektion vid första försöket, men eftersom det är så dyrt får jag nog strunta i det i de efterföljande försöken. Är det någon här som väljer PGD för det ändamålet? 

Man kan ju göra PGD i länder där könsselektion inte är tillåtet, men utan spermsortering innan så finns ju risken att det inte finns så många embryon av önskat kön efter PGD eftersom många inte överlever den tekniken. 

Jag har främst tittat på kliniker i Cypern, Grekland och Tjeckien. 

Varför vill du göra könsselektion? Bär du eller din man på en ärftlig sjukdom? Har du svårt att få barn och därför måste du göra IVF? För om inte förstår jag inte varför du vill genomgå en dyr och jobbig IVF bara för att välja kön. Men om du precis som vi här i PGD tråden bär på nån genetisk sjukdom så förstår jag. Vissa sjukdomar finns ju bara på ena könet.
  • nellang

Hejåhå - lycka till i morgon. Det kommer att göra lite ont - men det är fullt överkomligt. Va inte rädd utan slappna av o be om morfin. Hoppas att du får många fina ägg.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång