• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Svärfar kommer med till KI i morgon och passar sonen medan vi har ET. Sonen är 3år. Någon som vet om det finns nån lekplats runt KI som de kan hänga på undertiden?

• nellang

Jag är inte så orolig för att inget är friskt. Sannolikheten är ju 50% så något ska väl klara både biopsi och vara friskt. Det som oroar mig nu efter två IVF är att de ska ta sig och sen stanna kvar. Klarade ju bara 6 veckor första gången.

• nellang

Fick tillbaka ett ägg igår och ev två till frysen. Glad att tre är friska men konfunderad över de övriga. Jag hade 11 som blev befruktade undrar hur många som klarade biopsin. Möjligt att det fanns sjukt flickembryo men vi skippar det eftersom det fanns friska.

• nellang

Ringde KI idag och fick lite siffror.

14 ägg
    13 mogna
    11 befruktade
    10 biopsi
    6 sjuka
    1 sjuk flicka - skulle kunna användas
    3 friska
    1 till mig!
    1 till frysen
    1 - klarade sig inte till frysen.

14 ägg och bara 2 som finns kvar. Snacka om bortfall. Tur att jag har en i magen som jag håller tummarna för

• nellang

Bra Tossen! 9 ägg är ju toppen. Kom ihåg mina två första fick jag ju 6 resp 8 och jag fick ägg tillbaka. Håller tummarna för dig.

• nellang

Tossen - det är alltid så då vi PGDare gör ÄP på måndag och ET på fredag. Det hinns liksom inte med riktigt.

Tänk att du kanske har 2-3 friska embryon. Eller bara 1 och det kan ju vara tillräckligt .

Lycka till.

• nellang

Nä en 4-dagars blir oftast ingen blastocyt. Därför tycker jag att ÄP på fredagen och ET på onsdagen är bättre.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång