• nellang

IVF/PGD väntar på eller är igång

Snuffan! Stort grattis. Fick bara 6 ägg och 4 blev befruktade. Med så många ägg går det nog bra.

• nellang

Snufflan - Lycka till med ET. 9 embryon till biopsi är jättebra. Ni kommer säkert att få ett friskt och piggt tillbaka.

LS1976 - Lycka till på måndag. Det kommer att gå kalasbra.

Själv är jag på Ruvardag 7. Känner av lite dragningar i rygg och nedre regionerna, precis som det gör innan mens. Hoppas verkligen att den inte kommer utan att det bara hör till gravidsymptomen. Nästa fredag får jag ta ett gravtest. Tänk att dagarna kan gå så sakta...
     Tur att jag har mycket att göra på jobbet och hemma. I helgen fyller min son 2 år så då blir det släktkalas!       

• nellang
    simple82 skrev 2012-11-05 19:48:23 följande:
    Hur går för er ruvare, gravid, sprutare o sprayare och alla er som väntar? :)

Det är en evigt lång väntan tills jag får ta ett gravtest. Men på fredag då vet jag om det har tagit sig eller inte. Fast sen gäller det ju att behålla hembryot i 9 månader oxå...
  • nellang

Hej hej. Tänkte bara berätta att jag fick ett plus i morse! Nu börjar nästa väntan Skrattande

• nellang
    simple82 skrev 2012-11-09 16:19:13 följande:
    Idag fick vi brev om att remissen är skickad från Halmstad :0)))
    Åh vad roligt simple. Då är du på gång, ett steg närmare!
  • nellang

Snufflan - stort grattis.

Åker på två veckors semester i morgon. När jag kommer tillbaka ska jag på VUL och se om det är nåt hjärta som slår i magen.

Ha det bra alla, jag blir lite osynlig ett tag. Måste försöka hålla mig borta från FL, annars kryper dagarna fram.

• nellang

Fan, jävla, helvetes skit oxå!!!
    Jag var på VUL igår och efteråt sprutade tårarna. Är i vecka 9 men embryot var bara stort som i v7. Och läkaren sa att han såg inget hjärtljud, men det kunde bero på dess storlek.

Nu ska jag vänta 1-2 veckor och sen blir det nytt VUL. Om den inte har växt då gör vi en skrapning. Mest troligt är nog att jag får missfall innan dess.

Jaha då går jag och väntar på missfall då. En liten bit av mig vill få det nu så att jag snabbt kan börja om med PGD igen. Sen finns det en liten strimma hopp om att kanske växer den till sig. Om embryot var helt dött borde väl läkaren ha sagt det?

Vart vänder jag mig vid ett missfall? Till gynakuten eller IVF på Akademiska?

Suck. Jetlag o feber gör ju inte att man känner sig gladare precis.

• nellang

Hej igen
    Då var det bekräftat då, det blev inget med detta foster. Skulle vara i v10 idag men fostret levde bara till v6. Har fått piller och sitter nu och väntar på missfallet.

Tårarna är slut och nu tänker jag bara på att bita ihop och göra ett nytt PGD försök i vår.

Håller koll på tråden och hoppas det går bra för alla er andra.

God Jul på er

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång