• Yrja M

IVF/PGD väntar på eller är igång

Ja, precis! Äta hälsosamt och träna är nog bra. Glad Det verkade dock som att Hejåhå hade svårt att äta nyttigt utan att banta och räkna kalorier.

• Yrja M

Tossen: Bra att du vågar skriva här igen :)

Jag åt multivitaminer för kvinnor och gravida (med hög dos folsyra) typ "Mitt val Kvinna" inför min senaste behandling och under ruvningen, sen när jag blev gravid så fortsatte jag ta dem :)

I övrigt försökte jag mest bara ta det lugnt och undvika stress, särskilt under ruvningsperioden.

Lycka till!

• Yrja M
    EGH skrev 2013-07-19 12:11:16 följande:
    Tack Yrja. Vi har tittat runt lite och hittat en klinik i Tjeckien som passar vårt genetisk fel mycket bra. Nu får vi hoppas att försäkringskassan hjälper oss senare.

Vad är induktionerna för att få nässprey vs endast sprutor? Och hur lång tid efter att man startar med nässprey är själva plockningen?
    Jag fick göra det korta protokollet. Jag hade då äggplock ca 2 veckor efter sprutstart. Snabbt och smidigt! :)

Jag vet dock inte varför en del kör det långa protokollet med nedreglering (nässpray) först. Kanske någon annan här vet fördelarna med den långa metoden?
  • Yrja M

Polly83: Ok, på vår klinik jobbar de alla dagar så det kan nog stämma att det har med det att göra.

• Yrja M
    Tossen skrev 2013-08-08 18:05:07 följande:

Vi är unga, 22 år.
    Det är väl jättebra att börja tidigt!
  • Yrja M

Fiamedbarn: Jag rekommenderar Reprofit i Brno. Jag vet en tjej som åkte dit av liknande anledning som dig och hon lyckades på första försöket.  Glad

Min egen Brno-baby föddes i augusti och är nu nästan 6 veckor. Hon är en frisk, pigg och söt tjej som växer massor, snart 5 kg redan! Glad

• Yrja M
    Kattflickan skrev 2013-09-28 08:45:43 följande:
    Stort GRATTIS Yrja! En liten PGD bebis är något alldeles speciellt! Min lilla har blivit 7 månader nu och allt är bra med henne.
    Tack! Ja, det är något alldeles speciellt med en PGD-bebis! Verkligen ett mirakel! Hjärta

Skönt att allt är bra med din tjej Glad
  • Yrja M

Kattflickan: Jag har för mig att du skrivit något om FET tidigare. Har du kvar embryon i frysen? Jag ha ett kvar och jag är sugen på ett syskonförsök så småningom men jag funderar på hur tidigt det är lämpligt att försöka igen.

• Yrja M
    Kattflickan skrev 2013-10-04 10:06:50 följande:

Yrja: Jag skrev ett svar på din fråga, men telefonen verkar ha slukat det. Vi har ett embryo i frysen och planen är att försöka med det i maj/juni. Då blir det ca två år mellan barnen. Jag ammar fortfarande mycket, så mensen är inte tillbaka än. Hoppas den kommer igång snart så vi kan göra FET i vår. Jag fyller 39 år till våren så vi har lite bråttom.
    Varför har du bråttom? Är det fertiliteten du tänker på eller är det några regler som ändras vid 40?
  • Yrja M
    Hejåhå skrev 2013-11-25 21:57:23 följande:
    Hag kör fet på fredag! Någon som gjort PGD utomlands? Vad kostar det och behöver de göra analysen igen eller använder de samma protokoll som KS har kommit fram till?
    Jag har gjort utomlands (på Reprofit i Brno). För oss kostade behandlingen 50.000 kr inkl analys och mediciner. Dock tillkommer (precis som EGH här ovan skriver) resor, logi och VUL på hemmaplan. Jag vet inte om de kan använda protokoll från KS eftersom vi aldrig fick något sådant.

FET kostar 250 euro per gång på vår klinik.
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång