IVF/PGD väntar på eller är igång
Tredje gången gillt <3
Hörde att någon som hade bekostad pgd själv att de fick det tillbaka via försäkringskassan. Kommer någon mer ihåg det?
Jag har själv inte förmågor svar för hur många försök man får. Det verkar bedömas utefter hur svårstimulerad man är, kvalitet på ägg osv. Men minst två skulle jag tro.
För oss tog det 10 mån för vår PGD process, men då är det två månaders inkluderad analys av vår sons prover.
Det går inte betala PGD privat i Sverige.
HTTP://omlivetefter.wordpress.com
Tossen, förstår din besvikelse. Vi fick flera gånger höra att det inte skulle vara probelm för oss (har blivit gravid på naturlig väg 2 gånger tidigare på första försöket men båda tjejerna har gått bort rt en genetisk sjukdom). De försök vi hitills har gjort har varit katastrofalt dåliga, nu 3e gången blev det 20 blåsor men endast 11 ägg och 9 befruktades. De ska nu odlas till blasto innan cell tas (vilket är i morgon) och förmodligen blir det endast 2-3 blastocyster att använda så våra chanser denna gång är minimala. Funder oxå på ÄD.
Yrja M: Visst var det Tjeckien du gjorde PGD i? Det står nog tidigare i tråden, men vad kostade det?
Jag hoppas bli beviljad PGD för syskonförsök men jag har ju också lite bråttom. Fyller 40 nästa år.
Tack Yrja! Om det blir aktuellt att åka utomlands för PGD, kan jag ställa fler frågor till dig då?
Så bra attman får göra PGD privat i Sverige!
Yrja: hur lång tid tog det för den tjeckiska kliniken att sätta ihop en analys?börjar de om från början eller använder de samma metod som i Sverige. Anledningen till att jag undrar är för att det känns surt om man behöver vänta igen på PGD analysen, den tog 6 mån för oss.