Mamma1982 skrev 2012-10-09 15:32:28 följande:
Nellang:
Tack! Då har jag "bevis" på att någon inom den region jag tillhör (Uppsala tillhör samma) har fått godkänt. Det låter riktigt bra. Vi har flera kompisar i Uppsala så att tillfälligt skriva sig där och eventuellt tillfälligt flytta dit är inte helt omöjligt. Tack för ditt svar. Hoppas du är kvar här på forumet om jag behöver mer hjälp någon gång. Elisabeth G skall jag komma ihåg!
Simple82:
Självklart är jag evinnerligt tacksam över min älskade Lasse! Han är så härlig och sprider den bästa av livsglädje i vårt liv. Han är också orsaken till att vi kunnat hantera sorgen så bra som vi gjort och den yttersta anledningen till att leva och göra det bästa av det liv vi fått.
Ett syskon är det finaste man kan ge till ett barn och Lasse kommer alltid att ha Olle, även om han är en änglabroder. Dock tycker jag att även Lasse förtjänar att det kommer någon mer hit till oss som kan dela hans och vårt liv. Jag har själv tre syskon och utan dem vet jag inte hur jag hade klarat av att hantera den svåra tid som varit.
Men jag har också bestämt mig för att Lasses liv inte får präglas av "ett barn till varje pris" - situation.
Vi kommer att försöka ge honom ett syskon till, men går det inte, så kommer hans liv bli väldigt bra ändå.
Mamma1982 - Såg just att jag gav dig fel namn på Akkis i Uppsala. Greta Edelstam - heter läkaren som jag pratade med. Elisabeth G finns på Klinisk Genetik på Karolinska i Solna.