• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Chief Wiggum

Sköterskan igår uttryckte att hon var väldigt besviken på vissa sjukhus eftersom de inte sköter sig som de borde, hur svårt ska det vara liksom. Svårt själv att veta hur de tska vara, om man visste exakt hur det ska gå till så är det lättare att kräva det av sjukhusen. Jag fick inte kolla mig innan sprutorna och tyckte detta var väldigt konstigt. Tänk om medicinen blivit förstörd pga värme eller ljus, det har man ju ingen aning om faktiskt.

Idag är det sängläge förutom 10 minter var 3:dje timma, då hamnar jag här =). Fästmannen gör all markservice idag.

Ska sätta tillbaka på onsdag, så det blir 4 timmar tåg upp, sen sätta in och sen 4 timmar hem igen.

När är det dags för dig Millan?

• Kattflickan

Hej,

Håller helt med! Hur ska man veta att sprayen verkligen verkat om man inte tar prov? Finns de som fått nedregleringsblödning men ändå inte varit nedreglerade.

Stackare! Själv hade jag som sagt inte ont alls av äggplocket. Kände inget. Gick ut med några tjejkompisar på kvällen (var dock nykter). Men man har ju ingen aning om hur det blir den här gången. Det kanske var för att det fanns så få ägg att plocka från mig också?

Måndag den 25e ska jag in och göra äggplocket. På onsdag är det dags för VUL! Insåg att de nog inte får provsvaren förrän på torsdagen så då måste jag verkligen kontakta Karolinska så jag får reda på när jag ska ta ägglossningssprutan. För på fredagen är ju alla lediga.

Millan 

• AlexiaGiulia

Å jag låg i första "rummet" på andra sidan. Å min mans kusin bredvid dig :)

Jag mår fortfarande skit!! Livrädd för att ha blivit överstimulerad.... Har ont har mått illa å nu har jag ont när jag andas... Försöker hitta andra anledningar till att de inte känns så bra

• Chief Wiggum

Jaså, det var NI som var släkt? Jag tyckte det var häftigt att ni var där samtidigt, vad är oddsen. Eller var det så att det var planerat? Coolt ialla fall. Visst fick ni frågan om ni skulle ha samma far till barnen? Det var det ända jag snappade upp innan jag blev morfinerad =).

Jag mår aningen bättre idag, blir till att vara hemma men nog inte lika mkt sängliggandes som igår. Tabletterna du fick mot överstimulering gör ju att man mår illa, kanske är det du känner. Tänk att äggstockarna kan vara så stora som apelsiner nu och då är det inte konstigt att allt påverkas. Allting inuti trycks ihop och kanske det som gör att du har lite annorlunda med andningen.

• AlexiaGiulia

Samma pappa?????!!! Hahahah de tror jag inte vi vill :)

Jag ringde min mans kusin när jag sprutat i några dagar för jag hade hört att dom oxå höll på nu :) de va jätteroligt att få sällskap upp :)

Min tanke vara att jobba i morron men nu när jag ligger här på soffan måste jag bara inse att de inte kommer gå!

När ska ni upp igen? E de du eller din man som har sjukdom? Vad e de för sjukdom?

• Chief Wiggum

Jag åker upp på onsdag. Du/ni?

I vårt fall är det jag som har en genförändring med 50 % ärftlighet. Det är en neurologisk sjukdom som ännu inte börjat yttra sig på mig. Man får problem med sin gång, börjar gå på tårna för att tillslut riskera hamna i rullstol. Min mamma är 60 år och kan fortfarande gå, (går med käpp väldigt långsamt och instabilt). Min mormor är 90 och hon klarar sig bra så jag hoppas att det går så bra för mig också. 1/10 som har genförändringen utvecklar inte sjukdomen och den kan när som i vuxen ålder smyga sig på. Så jag gör det mesta jag kan för att förhindra att den börjar sätta igång, såsom träna och stretcha mycket. Det är de långa nervbanorna från "nervcentrum" som påverkas först - därav tågång i och med vaderna. Kanske kommer man på ett botemedel nångång, men har inte förhoppningar på det.

Tycker du ska skippa jobbet imorgon. Jag har sjukanmält mig en vecka i och med resan upp, operation och återinförande. Det var bra jag gjort så eftersom jag inte hade pallat jobba imorgon. Egentligen tog jag en vecka för att man förlorar minst pengar på det i och med karensdag ;). Min chef vet om att jag har denna genförändring och skulle till Stockholm för att träffa olika läkare, dock berättade jag inte hela sanningen, thihi.

• RingRing

Alexia och wiggum spännande och nervös tid för er nu. Har ni fått veta hur många som blivit befruktade eller får ni vänta tills imorgon innan nu får veta?

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • AlexiaGiulia

Vi ska oxå upp på onsdag.

Jag har berättat för min chef, v 23 jobbade jag mån tis sen va de röd dag på ons å tors vara jag hos rmc i Malmö. V24 jobb mån tis var vi på rmc jobbade ons sen ledig tors fre för att åka till Huddinge å nu blir de inget jobb nästa vecka.... Känns inte riktigt bra men va faaan ska man göra!

• Chief Wiggum

Idag mår jag sååå mycket bättre. Är uppe och går och kan fungera som vanligt igen. Har dock lite smärta kvar, men de kan jag leva med. Dessutom är det ännu inga tecken på överstimulering =) så jag är superglad. 12 st var jättefint befruktade i lördags och kanske nån till om hakat på, så det bådar ju gott. Är jätteglad nu!

Hur går det för dig Alexia, känner du av nån risk för överstimulans? Hoppas att även du är piggare idag.

• AlexiaGiulia

Jag har fortfarande ont men de e bättre :)
    Vi har 7 st som blivit befruktade :) hoppas nu bara att dom kan testa alla 7

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång