Jag har en balanserad translokation mellan kromosom 12 och 16, när vi försöker bli gravida så kan translokationen bli obalanserad hos barnet och det är inte förenat med liv. Har haft 1 mf i v10, förlorat ett barn i samband med förlossningen och gjort ett sent avbrytande. De siffror vi fått ifrån genetikerna är endast baserade på sannolikheten och siffrorna var då 33% att barnet får en normal kromosom uppsättning, 33% att barnet får samma som mig vilket inte innebär någon fara för barnet i sig men att den i sin tur kan få samma problem som oss när han/hon vill bilda familj och 33% att translokationen blir obalanserad vilket inte är förenat med liv.
Men om man ska gå efter resultatet ifrån vår behandling så är ca 80% "sjuka" och 20% "friska", vi hade 12 ägg som gick till analys och utav dom var endast 3 st "friska". Hatar också min translokation och vi skulle inte våga att försöka på egenhand, önskat det vore lätt och att man själv skulle ha möjligheten över att styra hur stor familj man vill ha.