• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • RingRing

Kattflickan: Grattis nu måste det bara finnas minst 1 "friskt" ägg till er. Får ta och gratulera till det kommande giftemålet också  
    Du undrade ang dagar emellan äp och et och för oss var det 4 dagar, hade äp på en torsdag och et var sedan på måndagen.

Alexia: Tror och hoppas att det bara var för tidigt för att visa något för nu vill vi se positiva grav test hos hela högen

• AlexiaGiulia

Ja visst var de tidigt men... Igår hade jag en blödning.... Inte så mycke men ändå idag e de borta men tror att de e mensen som e på väg....

• Gossi

Hej där ute!

Vi gjorde en PGD insättning 3/6 med en blastocyst som såg jättefint ut (vårt enda frysta) och gissa om jag kände mig lycklig, levde som på moln och vär inställd på att nu är jag gravid. Redan 8/6 kom mensen.... nu ska vi göra en ny behandling med start någongång i augusti. Ska se om jag kan kräva att jag får tex. embryo glue och be dem göra immunologiska tester...

Vi har ju ett gemensamt barn som är 5år och det var vår 5e graviditet, så vi kan ju egentligen (i alla fall tidigare) bli gravida. Varför det inte fungerar nu är ju jättekonstigt...

Hoppas vi alla lyckas snart

• Kattflickan

Bara ett friskt ägg. Två inconclusive och jag tror resten var sjuka får veta mer imorgon. Jag får vara glad att det blir ET iallafall.

• Ulrika 80

Alexia, Hoppas det inte är något farligt och att det går bra för er ändå.
    Kattflickan, Först grattis till giftermålet :) Angående äggen, det räcker med ett friskt ägg för att för barn. Försök att tänk positivt.
    Gossi, ledsen att höra att det inte gick bra. Vi ska också börja behandling i augusti.
    Ringring. Hur går det för dig, känns allt bra?

• RingRing

Alexia: jag hoppas på att det var en helt oskyldig blödning. Kram

Gossi: ledsen över att ert försök inte lyckades :(

Samla nu en massa kraft och ork till nya tag efter sommaren.

Kattflickan: precis som Ulrika säger så behövs det endast 1 "friskt" ägg och nu får vi verkligen hoppas på att detta är guld ägget ni väntat på. Måste fråga vad det betyder med inconclusive?

Önskar er lycka till idag.

Ulrika: jadå det går framåt är i v 17 nu och magen växer så det knakar. Är fortfarande sjukskriven för extremt graviditets illamående, det har blivit något bättre men jag kräks fortfarande dagligen och äcklas bara av att höra talas om mat. Hoppas på att det vänder helt snart så att man kan börja njuta ordentligt.

• Kattflickan

Hej,

Har glömt skriva. Det friska ägget såg riktigt bra ut! Det sitter nu i mig. Två var sjuka. Två hade bara kunnat analyseras för trisomi 21 och inte 13 och 18. Om de ser bra ut om nån dag så fryser de dem och fortsätter analysera. Ett ägg gick bort pga tekniken. Nu hoppas jag på ägget de satte in och på att de andra två är friska och kan frysas.

• Kattflickan

Gossi: är ledsen att det inte gick bra! Vet hur jobbigt det är. Kram!

• RingRing

Kattflickan: tummen upp för fint ägg tillbaka och så får vi hoppas att de andra 2 utvecklas fint så att de kan läggas i frysen.

• AlexiaGiulia

Nu tar vi sommarlov å njuter av de fina vädret :) sen får vi väl se till hösten hur de blir då :)

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång