• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Har ni ringt dem och frågat hur många som var befruktade? Vi fick veta samma dag som de skulle sättas in att två överlevt och var friska.

Jag håller tummarna för er nu!

Jag ska på VUL på onsdag, hoppas det finns några ägg där.

Millan

• Chief Wiggum

Härligt Alexia!

Japp vi har båda ringt. Eftersom vi båda var i riskzonen för överstimulans så vill de att man ringer för att avrapportera att man mår bra. Men det verkar som man kan ringa ändå. Barnmorskan jag pratade med sa att jag gärna fick ringa igen för att höra om nåt mer har befruktats utöver de som fanns i lördags, så ring du sen med efter din operation.

Håller tummarna för dig på onsdag Millan, tror du får fler denna gång. Händer mkt på onsdag för oss alla tre =)

• RingRing

Kattfilickan vi blev också tillsagda att vi kunde ringa dagen efter äp för att få veta hur många som blivit befruktade.

Wiggum och Alexia håller tummarna att alla era ägg går vidare till analys och att det finns ett eller 2 helt perfekta att sätta tillbaka.

• Chief Wiggum

Nu kommer en väldigt personlig fråga och man behöver inte svara, men visst blir man otroligt förstoppad och svullen av all medicin + operation, eller är det bara "en kompis till mig"? Flört

• AlexiaGiulia

Svullen japp!!! Förstoppning lider jag inte av.

Jag har fått reda på att 7 gick till biopsi!!!!! Vår sjukdom är 50% men nåt borde vara friskt!!

• RingRing

Wiggum jag var också väldigt svullen och hade hur mycket gaser som helst, men inte förstoppad.

Alexia toppen med 7 till biopsi nu får vi hoppas att det iallafall finns minst 1 till er att få tillbaka.

• Prizzi

Ska ni alla sätta tillbaka två ägg om det finns att välja?

(¯`°?.¸ ♥ EMIL ♥ ¸.?°´¯)
  • Chief Wiggum

Vi tänker ett ägg, men om det inte fastnar så kanske vi tar två i sista omgången eller i nästa.

Jag förstår verkligen om man väljer två eftersom det är flera som haft sorgliga upplevelser och bara längtar efter fler och då är det lika bra att köra på.

• Prizzi

Vår första gång tog vi ett o vårt andra försök som även var vårt sista tog vi två o båda fastna. :)

• Kattflickan

Jag vill ha två ägg tillbaka. Det är min "våta" dröm att få tvillingar. Skulle helst vilja ha två barn men med min ålder och mitt genetiska fel så blir jag jättenöjd om jag får ett friskt barn och får nöja mig med det. Men skulle jag få två på en gång så är min lycka komplett! Det är det enda sättet jag skulle kunna få två barn på.

Grattis Alexia!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång