Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Hur får jag motivationen att vara på topp... har tränat sedan sex år tilbaka och varit vid min målvikt och vänt. Har 7-8 kilo kvar till mitt största mål, men inget får mig att sluta vräka i mig kolhydrater. Jag blir verkligen så trött på mig själv.

Någon som har tips och råd?

• Aprilia1977

Åh, herregud, om jag ska skriva vad jag vräker i mig så får du nog en smärre chock! Men dagligen något med socker i. Jag antar att jag är beroende..:) Men saken hör till den att jag inte tycker att det är gott. Jag tycker verkligen inte att godis är gott, när jag väl sitter där och mumsar i mig. Men i studens hetta så är det så enkelt att bara "köpa".

MItt problem är att jag har svårt att äta rätt. Jag vet hur jag ska äta, tro mig. Har matschema etc... jag vill men motivationen finns där ibland. När jag tränar är jag som bäst... då tänker jag extra mycket på vad jag stoppar i mig, men intalar mig själv att jag "förtjänar" ett och annat gott. (Sitter nästan och gråter nu när jag skriver detta, vilket "problem" jag har)....

Det är så svårt att komma till skott. Det går bitvis, jag lyckas.... för att sedan misslyckas.

Jag känner mig verkligen som ett hopplöst fall!

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-07-19 20:20:27 följande:
    Att successivt ändra sina ovanor kanske vore något för dig? Att inte förbjuda. T.ex låt dig själv äta godis varje dag, men istället för 20 stycken får det bli 6 stycken, osv.
    Du kan ju också byta ut godiset mot annat gott t.ex. bär med keso och honung, chokladmose 80 % choklad (hur fasiken stavar man det?) med hallon, sockerkaka med sötningsmedel, banansmoothie med honung, yoghurtglass etc.
    Googla på nyttiga efterrätter. Finns grymt mycket gott! Men då måste man ju orka baka det också.
    Ja, man vet ju allt det där, men det verkar som att någon behöver påminna en. Nu ska jag försöka "plippa" ihop ett nytt kostplan och försöka hålla mig till det.

Jag vet inte vad jag skrev tidigare, men det blir morgonpromenad varje dag och ibland en sväng på kvällen. Jag tränar mellan 4-5 styrkepass i veckan har jag nu räknat ut och antar att jag måste lägga in mer "svettiga" cardiopass istället...

Tack för tipsen ang. godis... det räcker oftast med något pytte pytte..Skrattande
  • Aprilia1977

Vaknade sent och det blev en morgonpromenad innan frukost. Nu har jag suttit och surfat runt på olika träningssidor och läst lite i senaste numret av Wellnes, samt Må bra! Glad

Frukosten är djupt nere i magen och nu är det trädgården som gäller ett tag, lite fysiskt arbete. Eftermiddagen tillägnas träning och bakning!

Killevippen!

• Aprilia1977

Idag och igår blev det inte mycket att hurra för. Iväg på olika besök och födelsedagar! Så i morgon är det full fart på morgonpromenad och gymmet samt lite fysiskt arbete i trädgården... yippie!
    Äpple

• Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-07-26 18:47:40 följande:
    Inför träning i morgon har jag lite frågor till er. Jag har inte så höga vikter på armar och axlar, kör på mellan 5 och 10 kilo mest och 12 * 3.
    Vill vara snygg och väldefinierad men inte ha så väldigt stora muskler. Ska jag öka antalet repetitioner eller kan jag öka vikterna och behålla repetitionerna?

Jag säger som min sambo, vill man bli muskulös ska man köra tungt! Skrattande

Lycka till med träningen!

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-07-26 21:23:42 följande:
    Byt ut dina tallrikar till små tallrikar. Sätt timer på lunch och middag. Ät alltid frukost.

Ja, det är det bästa om du äter 6 mål per dag, men då förutsätter det att du inte äter för stora portioner.

Jag rekommenderar dig att äta endast 1 frukt per dag när du vill gå ned i vikt. Kör på bär istället! Frukt innehåller fruktos som kan binda fett beroende på hur du reagerar på fruktsockret. Dessutom kan det trigga igång ett sötsug. Så var vaksam på hur du reagerar efter att du har ätit en frukt!

Se över din vardagsmotion. Går du till bussen? Tar du bilen till affären? Tar du rulltrappan istället för trappan? Sitter du framför tv:n/datorn i flera timmar på kvällen?

Att storstäda är också en bra aktivitet som många glömmer bort.

Glöm inte att sova minst 6-8 timmar per dag.
    Du är så klok! Fortsätt med dina råd och framför allt, påminn oss då och då, om och om igen!!!

Måste tillägga att du tränar riktigt hårt!
  • Aprilia1977

Morgonpromenaden avklarad.

Lunch om någon timme, sedan blir det benträning. Kan ju säga att vågen står stilla, 77,1 kg vägde jag denna morgon och jag vill ju gå ner i vikt (Som så många andra).

Varför hittar man hela tiden bortförklaringar... jag menar, i höst ska jag och min sambo försöka att bli gravida igen (sist fick vi missfall). I och med detta så tänker jag så otroligt dumt, "jag blir nog snart tjock igen" och "det är ingen idé att gå ner i vikt eftersom man går upp när (men framför allt om) man blir gravid....

Jajaja....
    Tungan ute

• Aprilia1977

Jaha, det har varit fullt upp idag. KOm hem från ett otroligt bra 75 minuterspass med armar och mage i fokus.

Maten har varit helt ok!

Killevippen!

• Aprilia1977
    Gryndrömmen skrev 2011-07-28 00:29:51 följande:
    PT-timmen idag var tuff men det kändes bra, så skönt med personer man kan föra en dialog med som man kan göra med min pt. Min förra körde över mig totalt!
    Skönt när det finns PT som verkligen är bra. Jag har hittills haft tre olika och kan säga att den förste (en man) har varit bland de bästa jag haft. De två andra har varit kvinnor. Den första av dem tror jag bara tänkte "pengar" och den andra ville se mig "trimmad" och "smal" innan hon ville hjälpa mig. Under fyra månader tränade jag 3 gånger med den sistnämnda. Men hon var en sjujäkel till att peppa en och ge råd och tips och fanns tillgänglig 24/11. Önskade dock mer träning med min PT.

Morgonpromenaden avklarad, frukost avklarad. Och laddar strax för att åka iväg och köra ett tungt pass ben (och rumpa), samt smyga på träningen med axlarna.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!