Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Sitter och lyssnar på Bo Kaspers Orkester, känner att kinderna blossar, har ett tryck över huvudet, bitvis ont i magen, känner mig lite yr och illamående... undrar just vad det är som händer med mig. Ringt Sjukvårdsupplysningen, men de hade väl inga direkta råd att ge, utan avvakta. Har bokat tid den 2 september för undersökning.

Men gud vad rädd jag är! Träning får jag se om det blir något av...

Skön helg alla!

Äpple

• Aprilia1977
    godisgrisen skrev 2011-08-16 09:32:43 följande:
    Sålänge jag sköter mellanmålen bra så funkar det.
    Jag har exakt samma problem, skulle jag ha fixat mellanmålen, så hade jag haft den perfekta kroppen! :)
  • Aprilia1977

Känner mig betydligt bättre.... ska till farbror doktorn på fredag. Mycket som händer i kroppen just nu! Ibland tror jag att jag är påväg att bli tokig (galen), och då menar jag det!

Stack till gymmet i eftermiddags. När jag kom dit var gymmet fullt! Alltså FULLT! Jag satte mig ner och bara glodde rakt framför mig... tänkte igenom i huvudet att jag skulle åka hem och gå en runda, men tillslut blev det 20 min tung spinning, 20 min crosstraining och 20 min jogging på bandet. Sedan åkte jag hem!

När det gäller MAT så är kyckling en stor favvo.

Jag brukar tina kycklingfilé, skära i bitar och ner i en matberedare. Köra ihop med typ, lök och kryddor, till en gegga. Sedan väger jag upp denna geggan i 150g (en protion för mig) och steker detta. Det blir som kycklingbiffar och så otroligt gott och saftigt!

Något annat som är super är köttfärs som steks med lök i slutet blanda i 1 dl hackad dill och 1 dl hackad persilja stek en stund och rör ner en burk med creme fraiche peppar och salt efter behag. ... supergott! Låter nog inte så gott med är himmelriket för mig!

Ytterligare en favorit är linsgryta med valfria stora bitar rotfrukter... mumma!

Nu dags för kudden!

Äpple

• Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-16 18:10:41 följande:
    Jag är "ung" [läs 24 år] och även lyckats göra mig gravid två gånger tätt inpå och visst sätter det sina spår. När jag böjer mig ned blir det en aning skrynkligt kring naveln och när jag gör plankan kan man se lite hud hänga. Brösten är inte sig detsamma, mestadels av fyllningen försvann. Men vafan, jag är jävligt snygg ändå. *skiter i jantelagen*
    Hahaha... skrynkligt...hihihi.... då skulle du få se på min kudde! :)

Men jag är inte bitter! Foten i munnen

Äpple
  • Aprilia1977

Var på mitt andra gym idag, även där tokfullt. Körde kondition istället.. vilket iof behövs!

Jag hoppas att ni alla andra haft en superdag!

Äpple

• Aprilia1977
    godisgrisen skrev 2011-08-17 10:52:45 följande:
    Då kör vi en utmaning du och jag, mellanmål varje dag! För detta fixar vi lätt
    Hahaha, faktiskt, Jag är på!!! Jag tar med mig keso i morgon...

Fy vad bra, det är klart att jag utmanar dig!

BRA!!!!Skrattande
  • Aprilia1977
    Jennnyn skrev 2011-08-17 11:31:51 följande:
    Jag hänger på! Mellanmål är jag verkligen kass på att få i mig. Överhuvudtaget ska jag göra en helomvändning när det gäller kosten. Nu flyttar jag om 10 dagar och kylen är  ganska tom. Så snart jag kommit på plats i nya lägenheten blir det super-deff som gäller. Men fram tills dess kan jag ju åtminstone bli bättre på att äta mellanmål
    Bra, då har vi ännu en som vill... HÄRLIGT!!!!Skrattande
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-16 21:44:50 följande:
    ..glider in i tråden efter kvällens träningspass...

UNderhudsfett: 12,3% *bugar* Sist jag mätte låg den på 22, jag väger ungefär samma (ni kan göra vågen nu ) JAg är rätt nöjd med mig själv! HA! Kärringen kan ännu!  Kanske kankse är magrutorna inom räckhåll? Måste bygga mer muskler -kan inte gå ner ngt snare upp lite-  Hehe, tänk om man kan få till rutor till resan? Om nu inte alla 6 då NÅGRAiaf.
    Oj, fy bubblan vad kul! Grattis och bra kämpat!!!
  • Aprilia1977
    godisgrisen skrev 2011-08-17 20:13:57 följande:
    Har ätit mina mellanmål idag

Och när jag koncentrerar mig på att sköta mellanmålen tar det bort fokusen från att äta skrot
    Nä nu blir jag lite avundsjuk på dig... Bra kämpat..... jag ska allt visa dig i morgon! Får då jä*lar! Flört
  • Aprilia1977

det skulle varit "för"... inte "får"

Jag måste bara tillägga hur jag "käkar" mitt proteinpulver... ja ni läste rätt.. jag äter mitt.

Jag använder en visp (vilket som helst) och rör ihop vatten och proteinpulver till en smet. Just nu använder jag Optimum Nutrition Casein, chokladsmak. Jag fixar denna "mellanmål" kvällen innan, eller på morgonen och förvarar min chokladpudding i kylskåpet i små plastbyttor och tar med mig på jobbet.

Och det är riktigt gott!

Hej hopp, åter dags för kudden för i morgon blir det morgonpromenad.

Äpple

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!