Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-25 17:52:06 följande:
    Yey jag är på gymmet. Styrka helkropp idag, underbart!
    Hejja dig!!! Skönt när väl ett pass är avklarat!!! Bra kämpat!
  • Aprilia1977
    Frukostflingan skrev 2011-08-25 07:21:53 följande:
    Nu har jag kommit igång med träningen igen hoppas jag. Igår blev det spinning och det var fantastiskt.

Med kosten har det varit si och så. Är ju gravid så jag har fått hanka mig fram med det kroppen vill ha utan att kräkas. Men det börjar nog vända lite nu. Frukosten blev fil och flingor.
    Grattis till magen! Jag tycker iaf att du ska ta det lite lugnt. Men... ja... jag har väl egentligen inga goda råd att komma med när det gäller graviditet... men iaf.. gör inget som känns dumt nu!!!

Kämpa på och klappa magen från mig Gravid
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-25 21:25:14 följande:
    Dagens kostintag:
    2600 kcal.
    193 gram proteiner
    30% protein
    25%fett
    45% kolhydrater.

Som ni ser "snor" jag procent från kolhydraterna och äter mer protein, samt ligger i nerekanten av rek fettintag.
    Och HÖGT kaloriintag för att vara en tjej på 58-59kg. (BMI på 19,7) underhudsfett senster mätningen 12,3%

Med detta vill jag ha sagt: ÄT! Känns ju somom jag är på rätt spår, ska försöka lägga på mig 1-2kg muskelmassa under vintern. Nu kanske det blir svårt när det fortfarande är löpsäsong.

Ska köra kortspinning imorgon + lite gym -focus core. Och vila lördag, kort och lätt jogg söndag. Vila må + tis. Springa lopp på onsdag
    Vad kul att du ser framsteg! Skrattande

Är det inte så lustigt egentligen att våra kroppar är så olika. Vissa behöver ditt och andra datt för att fungera. Nu vet jag inte riktigt hur mkt kcal etc som jag ligger på, men jag har märkt att mindre fett, mer protein och lite mindre kolhydrater (nu räknar jag inte med kolisarna i grönsakerna) det funkar så fantastikst bra för mig!

Kämpa på! Det är ju skitkul att se resultat!!!
  • Aprilia1977
    Matsina skrev 2011-08-25 20:11:18 följande:
    Vad anser ni är de bästa sättet att förbränna fett på??
    Gruppträning, ex spinning och att man då ger sitt allt! Glad
  • Aprilia1977
    MissKaos skrev 2011-08-25 21:45:00 följande:
    Det räcker inte med träning.. Det ska till en massa kost med. Gissar att hon tränar 2-4h/dag...

JAg vill med ha hennes kropp *dregglar*
    Nu var ju frågan "hur många år". Det är klart att kosten är A-O.
  • Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-26 12:03:38 följande:
    När man läser många av dessa fintess bloggar. Då är det många som kör med celcius drickan, är det något att ha?

Igår testade jag att göra tonfiksburgare. Det var helt ok att äta.
    Jag tror (vet inte säkert) att det fungerar lika bra med kaffe. Jag har druckit Celcius till och från, men märker att jag får problem med hjärtfrekvensen.. Skäms Dum som man är... det sägs att man bränner mer kalorier och efter ett pass på gymmet har jag varit sjöblöt.

Men jag säger nog inte mer än så!

Tonfiskburgare???? Nu får du förklara.... Glad
  • Aprilia1977
    Matsina skrev 2011-08-26 14:27:15 följande:
    Just nu så går jag på bandet i ca 6.2km /h. I en timme, har inte kondition till att springa än men siktar på de. Tack för tipsen
    Inte illa pinkat, är grymt imponerad på alla som orkar vara på gymmet och kan ta sig igenom minst 30 min på ett band, crosstrain eller dyl...

Bra kämpat tjejen!!!
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-26 15:20:17 följande:
    Såg du hur hennes rygg såg ut efter 5 månader? Muskelberg!
    Men som du säger så är det väldigt individuellt som allt annat. Man får helt enkelt kämpa på så gott det går och se vad det blir därefter, men ingenting är omöjligt. =)
    Usch, kom precis på att det är ju så det är... återigen glömmer jag bort, trots att jag nyss var där i mina tankar, att vi alla är olika. Vi har ju olika förutsättningar, vissa har lätt för att gå upp i vikt, andra inte. Vissa har lätt för att bygga muskler, andra inte.

Ja, vi är ju inte stöpta i samma form, och tur är väl det... hmm.. ibland iaf! Skrattande
  • Aprilia1977

Det har varit en tuff dag idag. Vi har vackert väder ute och barnen är så mycket bättre på att klä sig efter väder än vad jag är. Jag har haft jeans och t-tröja, barnen har haft alltifrån klänning till shorts....

Drar till gymmet igen, har lovat mig själv träning fre, lör och sön, så om den blir hård eller slapp så vill jag dit! Och jag har dessutom inget som hindrar mig från att röra på rumpan haha...

Önskar alla TRÄNINGSNÖRDAR en riktigt bra helg!

Solig

• Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-26 16:27:38 följande:
    Ja det var min första tanke också, hjärtklappning. Varför jag tänkte på det vet i tusan, men men.
    Tonfiskburgare ja. Blanda 1 ägg, 2 burkar tonfisk och sen lite ströbröd. Sen gör man det till burgare, eller snarare biffar. Smidigt och nyttigt.
    Var tvungen att kolla Celcius, som innehåller mkt koffein, men inte bara det utan en mängd andra "fettförbrännings" ingredienser...

Måste testa burgaren! Låter smaskens! Tack för tipset!

Nä, nu har jag slöat, dags att åka iväg till gymmet!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!