Inlägg från: Maria1982 |Visa alla inlägg
  • Maria1982

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej alla träningsnördar!

En snabb fråga i förbifarten:
    Har ni/finns det någon/några bra och effektiva övningar för just lovehandels och "mammadeg"?

Kommer inom en snar framtid (måste få bli frisk) att ansluta mig. Har insett att jag aldrig kommer bli den där slanka tjejen ala Barbie, så då kan jag lika gärna bli stor och stark

• Maria1982

En dålig jämförelse, men du fattade grejen tror jag

Känns som att jag kommer hänga här inne en del. Många tips och trix!

• Maria1982

Ja du?!
    Jag är 163 cm kort och har en vikt på 64 kg. Jobbar skift inom livsmedelsbranchen och det är ett tungt och väldigt fysiskt jobb. Jag använder mycket kropp dagligen.
    Kosten just nu är katastrof då jag mentalt har kraschat lite. Annars är det åt gi hållet. Inget strikt, men utan de stora kolhydraterna.
    Jag har tid på kvällarna och det handlar om ett par timmar. Springer lite när jag är frisk i näsan, men det är motigt redan vid två km.
    Målet är milen!!!! I övrigt är målet att slanka ner och få fram musklerna jag har och bygga på dem. Lite fitnessstuk sådär.
    Går gärna ner i vikt och klädstorlek
    Siktar på allt mellan 56-58 kg och en 36/38 i storlek. I dagsläget är 40 stort, men 38 sitter inte helt ok med tanke på maggen.

• Maria1982

Jag försöker trycka på lite till när det blir motigt. Sen får jag liksom ge mig och gå en sväng och sen försöka ta upp löpet igen.
    Funderar på att ta mig an idioten här när snoret lämnat min näsa och bihålorna är mindre "onda".
    Det är 6 grader varmt där jag jobbar 10 timmar om dagen, så man tror att jag är "allergisk" mot kyla.. Har aldrig hört nått liknande
    Målet är som sagt först och främst milen, sen är målet milen på 55 min Sen får vi se vad jag sätter för mål

• Maria1982

Vilken tråd

Jag funderar på kesella och bär/frukt eller kanske fil och müsli till frulle. Finns ju även en del "nyttiga" bröd...
    Matmässigt är det ju mycket sallad i alla möjliga och omöjliga konstilassioner och då låta bli potatis, pasta, ris etc så långt det går. Ibland måste man ju få äta det liksom.
    Dessvärre är jag en tjej som inte äter ägg eller fisk

• Maria1982

Det där med matlåda... Lägg undan maten till matlådan först och säg att det är slut sen

• Maria1982

Inte nog med att lungor och huvud är fullt med snor och slem, nu går magen sönder Har kramper ala magkatarr och har haft det i två, tre dagar nu.

Komsi Komsi semester!!!!

• Maria1982

11 arbetsdagar kvar innan välförtjänt semester!!!!!!!! Tre veckor är det om man inte räknar bort lediga dagar
    Hoppas på att bli frisk då!
    Har snart varit förkyld i åtta (8) månader! Inte helt normalt, men enligt sjukvården är det inget fel på mig..
    Gud vad jag ska träna om jag får bli frisk!!!!!!

• Maria1982

Jag hade svår astma som barn och nu konstaterad förkylningsastma, men det brukar inte ge mig sådana här besvär.

Jag får väl begära någon form av utredning, för så här ska det ju inte va

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!