Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Mollly skrev 2011-08-31 16:45:07 följande:
    Fick ett tips på smidigt mellanmål idag. Mixa frysta bär. Vilka som och sen blanda i kesellanSkrattande Sen kan man blanda i proteinpulver. Vill man ha den lite mer som dricka, kan man ha i lite mjölk.

Innan har det ju sagt att man inte ska trycka i sig massa mjölkprodukter, för det får en att gå upp i vikt. Tänkte då på alla kesella man trycker i sig. Är det nyttigt?
    Man går inte upp i vikt av mjölk. Man går upp för att man äter mer kcal än man gör av med.. Ska helt klart testa kesella grejjen! På Lidl har dom kvarg m 0,3% fett. Innehåller massa protein!

JAG ÄR STOLT!
    Sprang iform loppet, 10km på 51:56 och kom in som nr 72. Vet att det totalt i alal 3 grupperna (Spring 5km, gå 5km och 10km) startade över 3000 pers!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 21:44:15 följande:
    Jättebra tid :)
    Kolhydratladda på choklad, bullar och muffins funkar tydligen för mig Nu gäller det att inte fortsätta på den banan bara *haha* Verkar ju vara ett vinnande koncept för mig!
    Men vad det sved i slutet.
    Ska då tilläggas att i våras klarade jag att springa ca 3km... Så, det går träna upp sig fort (nu har jag ju varit bra tränad innan och har grundfysiken -men hade ändåv arit sjuk mer el mindre konstant i 1 år och innan dess fåt barn..) Så, det GÅR. JAg har dessutom droppat ca 15 kg soim ajg la på mig i samband med 1. rökstopp 2. hormonbeh 3. Graviditet 4. Utsatt för extrem stress efter barnets födelse under en lång tid.

Så, för er som kämpar i tråden: jag vet 15kg är inte extremt -men det går.. Jag hade satt detta loppet som mål, att orka ta mig igenom det. Sen blev målet reviderat till under 60 min..

Vann föresten en SPA helg på Varbergs kurort! LYXIGT! Med en tjej som jag helt plötsligt kännde. Well, jag som inte varit ifrån sonen en enda natt eller knappt en dag (mer än varje måndag när jag jobbar 8-19) Lyxigt va?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-08-31 21:57:29 följande:
    15 kg är jättebra :) man märker stor skillnad!!
    Ja, jag är nere på gränsen till normalvikt/undervikt nu. Vilket är "min" normalvikt sedan tidigare. Och det är jätteskönt! Jag trivs inte med att vara rund, inte min pryl. Det är tungt att röra sig. Sen vet jag att många tycker jag är för smal (typ min sambo som säger att jag har strumpesrickeben och virkenåls armar) Men det skiter jag i! Jag trivs. Och det får tydligen bra att springa sånhär 
    LillaPaula skrev 2011-08-31 15:29:16 följande:
    Idag är det en riktigt onyttig dag... pizza till middag, har sådan himla mensvärk så orkade verkligen inte laga någon mat..

Men men i morgon blir det nya tag :) Ska iaf gå ut och gå en timme snart så att inte hela dagen har blivit förstörd.

En fråga till nån som vet, är det bra att äta ägg och keso om man ska gå ner i vikt?

Ja, det beror ju på vad du äter mer?
    Mollly skrev 2011-08-31 15:47:17 följande:
    Idag gick träningen kanon bra. Känns som den går bättre nu när jag har lagt om den. Idag sprang jag 2.8km på hastighet 9. Inte så illa tycker jag. Så det känns som jag absolut kommer klara mitt mål med 5 km per gång. Sen har jag lagt upp schemat som så att jag springer alltid innan jag börjar träna. Sen kör jag magen ena dagen, andra dagen rygg och axlar och tredje dagen ben och armar. Den fjärde dagen kommer jag bara springa.
    Så jag borde märka någon skillnad kring midjan snart hoppas jag. Hoppas verkligen inte det dröjer flera månader.
    Grymt jobbat!
    Jag ska vara trist: Om löpträning ska ge riktig effekt på vikten så ska du springa efter styrketräningen när dina glykogendepoer är tomma, annars bränner du kolhydraterna på löpningen och dom ska du ha som bränsle när du kör styrkan. Ska du "bara" löpträna behöver du upp i 10km för att det verkligen ska ge resultat. Men efter styrka lär 5km räcka. Du förbränner ca 1kcal/sprungen km/kg kroppsvikt. Det är mer el mindre en naturlag.. Jfr sen att en skiva bröd m lite smör och en skiva ost är ca 150 kcal. Ett ägg 75. En 200gr chokladkaka 1100. Sen är det bara att räkna..
  • MissKaos

Mileas mamma: Bra skor och inälgg! Löplabbet är jättebra på inlägg, dyrt men värt varenda öre!!

TACk för alla grattis Jag var stenhög på endorfiner igår, och somnade sent. Lycklig idag med Så nöjd med mininsats igår! Nu gäller det att ladda om för göteborgsvarvet, och att inte tappa över vintern..

Aprilia1977 skrev 2011-09-01 07:08:54 följande:

Trots att jag känt mig dålig, har mens så har jag skött min mat och resultatet har inte väntat på sig. Min kärlek har varit borta i fyra dagar och när han kom hem, redan i hallen, frågade han om jag har gått ner i vikt. Fyra dagar - 2,6 kg. Inte illa pinkat! Men som alltid så vänder det snart när jag faller för frestelserna!

Så nu fortsätter matjakten. Men men....

Nu, dags att pysa iväg till jobbet, tror faktiskt att detta jobb är det bästa jag haft hittills (får väl äta upp min hatt om ett par månader). Det är aktivitet non-stop här!

Önskar alla en underbar dag och hoppas att även ni har sol där ni bor!Solig

BRA JOBB! Tror man ska se det som att man belönar sig med god och nyttig mat. Eller, så försöker jag tänka. Ochtillräckligt med mat på morgonene verkar ha en preventiv effekt på mitt blodsocker iaf. Just på morgonen äter man ju oftast lätta nyttaga och bra saker!
    Jag tror på att ha ngn form av ätardag el dyl, så man vet att man får ibland -ananrs klarar iaf inte jag av det.

Vi har med sol! SÅ härligt!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-01 13:35:51 följande:
    KATASTROF!

Jag har varit borta i 2 dagar och kosten har varit under all kritik. Vi har bl a ätit på Wendy's. Jag vet inte om det finns i Sverige. Det är en amerikansk snabbmatskedja där de bl a säljer megastora hamburgare med megastor pommesfrites och med en megastor Coca Cola. Cheesecake har också åkt ned i magsäcken. Så nu är magen allt annat än vän med mig. Uppsvullen, magknip, irriterad osv. Jag begriper mig inte på de som lever så här.

Ikväll står det löpning på schemat.
    Som tur är finns dom inte här! Vi har inte ens TGI Friday i GBG -tur eller otur jag vet inte.. Älskar tyvärr deras mat. MEN jag är som tur är inte i stockolm så ofta..
    Förstår att magen bråkar! Men det brukar ju ge sig på ngn dag, iaf för mig

Här blir det skivstång ikväll. Har lite lätt ont i benen sedan igår. 450 pers var det som tog sig runt 10km igår nu när mållistan finns på nätet. Ochjag okm in som nr 72.. Är rätt stolt än Tänker skryta om det det närmsta året ellet så :D
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-01 14:02:47 följande:
    Anf Friday i Sthlm så är den skit. Det smakar illa och är dyrt. Jag tror det låg på 150 kronor för en hamburgare meny som inte är värd namnet,

Ja, det är grymt bra jobbat. Såklart att du ska vara stolt! Vilka är de som kommer 1:a, 2:a, 3:a....? Hur får springer de om du sprang på 51 minuter. Måste röra sig om elitidrottare i sådana fall. Jag har för mig att rekordet på 1 mil låg på 35- 37 minuter, men är osäker.
    Den tjejen som vann sprang på 37..
  • MissKaos

Jopp -träning "botar" mig från mycket. JObbångest, ilska, trötthet och PMS! MIgrän, ondd rygg osv osv. Dessutom är det kul!

Jag har varit på skivstångspass idag. BEhöver jag säga att jag fick köra LÄTT på benen efter gårdagens lopp?
    Well, ska trycka i mig en äggmacka till innan sängen.
    Fredag imorgon! Veckan bara försvann..

U rock girls! Eller hur man nu säger, iaf - April har rätt = NI (VI) ÄR GRYMMT BRA!

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-01 21:38:21 följande:
    Nu har jag sprungit 11 km på en timme. Det går framåt. =)
    Det är ju grymt! Hur snabbt som helst Så snabbt springer jag alldrig när jag tränar.
  • MissKaos

Här blir det SKÄRPNING!
    Jag har slarvat med kosten de senaste 14dagarna. Ätit lite mkt godis mm. Och det kändes på skivstången igår.. Orkade mindre vikter och idag ställde jag mig på vågen här på  jobbet. Har gått upp lite, och det hade väl varit bra om det hade varit muskler! Tyvärr bygger inte bullar, kaka och godis muskler *sur på sig själv*

Dessutom, vi fikar alltid på fredagar (jag maken och sonen går på kondis) och det är ju inte alls lika gott när man har ätit en massa sött under veckan. Det har lixom blivit min "belöning" för att jag äter så bra i veckorna. Det och att slippa tandis..

Well, 40 min spinning idag + lite mage/korsrygg och om jag är tidig in på gymmet någon km på löpbandet innan passet. Beroende på när jag kommer iväg från jobbet.. Vill vill vill Springa imorgon, men misstänker att det blir påtvingad vila då benen har träningsverk (Dom JUDAS:arna)..

• MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-02 13:31:38 följande:
    Körde ju ett litet styrkepass i onsdags och är litet skönt öm i kroppen i dag. Förutom ryggen, som är litet FÖR öm för att jag ska känna mig lugn (så fort jag stelnar till så är ju risken för smärta/ryggskott/diskbråcksutbrott större). Det högg till rätt rejält i bröstryggen i morse (så att jag tappar andan). Och då hade jag bara kört 2x12 reps i roddövning!! Snacka om att behöva hålla tillbaka. Nu har jag spenderat minst 40 minuter på spikmattan och det känns bättre. Jag hade tänkt att gå till gymmet i kväll, men då skippar jag nog ryggträning.

Sonen fick diagnosen borrelia igår.Rynkar på näsan Han ska ta penicillin i tio dagar. Så nu får vi bara hoppas att han inte får några men. Min man hade borrelia i förra månaden. Tala om att det är riskabelt att ha landställe i Roslagen.FörvånadFick köpte stugan förra sommaren.
    Sålänge det är en kutan infektion hos barn brukar det inte vara ngt problem, Kåvepenin brukar ta det.

Akta din rygg!
    LillaPaula skrev 2011-09-02 14:50:49 följande:
    När ja äter keso brukar det vara som pålägg på macka ist för smör och annat.
    Ägg brukar vara mellanmål eller kvällsmat.

En dag för mig kan se ut ungefär så här.
    Frukost två mackor med keso och apelsin jusie 
    Mellanmål Lättfil &müsli
    Middag spenat med falukorv & köttbullar och vatten
    Mellan mål lite melon/äpple/vindruvor eller liknande
    Kvällsmat  två makor med kokt ägg eller keso och  apelsin juice 

1 timmes promenad
     Vad tycker du om detta vad verkar jag äta för mycket av eller vad är för "fett" om man ska gå ner i vikt 
    Jag tycker att du äter på tok för lite!  Sen är falukorv helt förkastligt enl mig. Även färdiga köttbullar.. Fel sorts fetter och för lite protein!  Keso är nog bra men du behöver äta ngt med mer protein på morgonen. Lägg på skinka och keso på mackorna, och ta ett ägg till

Mellis: OMdu inte tränar  räcker det med frukt.

Kvällsmat: Tja, samma sak där -om du bara promenerar räcker det eg med frukost, lunch, middag och evt ngn frukt till mellis. Testa dig på slv.se gå in på "matvanekollen" och registera din mat och dina vanor så får du en uppfattning om hur mkt/lite du äter och av vilka näringsämnen. Tyvärr ser man inte fettkvalité. Kör gärna en hel vecka så du verkligen ser ett överslag
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!