Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Testade en massa nya övningar i crossfit gymmet i fredags. Skitskojj. Hade eg tänkt springa idag men orkade inte. Ägnar tyärr helgen åt att få missfall. Imorse kom "störtfloden" som var väntad då detta började i torsdags. NUhar jag ont i ljumskar och i fogen mittfram. Samt drack en massa skumpa igår, så jag var lätt bakis hela fm..
    Bara att ta nya tag, har börjat kolla in nya löpskor till våren i reklambalden som har kommit.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Med hormonbehandlingar? Inte. Bra för formen varken fysiskt el. fysiskt detta. Har ju en 4-åring som tur är. han fick magsjuka igår.

Sprungit 6km. Gym i em.trx.

Tack. Skit är det.

Wilowa skrev 2013-03-02 22:02:36 följande:
    Nej fy vad tråkigt! Beklagar verkligen missfallet, det är så tufft! Fast det positiva i hela kråksången är ju ändå att du kunde bli gravid...du är idag där jag var för 12-15 år sedan. Kram!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fy. Inget kul. Ettan kom efter 15man beh.

Har bara ätit en omgång pergo nu. Gissa. Om jag blev glad över +... blod dagen efter. Hade ett mf forra sommaren med.

Wilowa skrev 2013-03-03 14:32:11 följande:
    Ja jag fick både hormonbehandlingar och missfall, skillnaden för mig var att det var med ettan och att tvåan om utan behandling. Nej det är verkligen inte bra för formen, men jag kan tänka mig att du kan använda din träning som terapi.

Själv sitter jag med ytterligare en k bihåleinflammation, blir tokig på detta. Jag har tagit tag i min kost och tänker gå ner några kilo. Hade även tänkt börja träna ordentligt efter min penicillinkur, men avvaktade lite för att se om det verkligen gått över...och det hade det ju inte.    

• MissKaos

Well. Igår soffras idag träning!
    25min spininng med mig själv följt av 90 min skivspin. Ett tag där (när kolhydraterna tog slut gissar jag) var det för dj***igt. AJ! Måste börja köra mer cardio igen. Ska ringa och be att få fotfan tejpad nu. Vill springa ju!

• MissKaos

I tidsnöd idag.
    15 min roddamskin
    30min trx
    10min roddmaskin.
    Halvsprang från gymmet, genom mataffären till dagis.

Iaf blivit mkt nogsamt kollad på gyn idag. Inget X, ingen infektion. Bara lite öm. Allt är ute. Skönt.

• MissKaos
    MrC skrev 2013-03-06 20:07:16 följande:
    Ingen träning för mig på över en vecka och det lär dröja länge.
    Jag fick nämligen diagnosen NJURSTEN i måndags. Det är inte skönt vill jag lova. Nu på måndag ska jag till ytterligare en läkare för undersökning och sen måste jag vänta på min tur att få bli sprängd. UGH.

Sprängd MrC. Omväxling till sprängd anka

Nej, låter inget vidare. Lär ju göra lika om som att föda typ. Har du kissat ut stenar?
  • MissKaos

Ja, som sjuksyster har jag fantasi när det gäller blod i piss etc.
    Skönt då, det går ju åtgärda och är relativt sett "ofarligt"
    Det är inte en sten, det är ju en hel klippa!

För att få blåscancer krävs nästan att man är rökare.

(lite töntigt dock, vafan. Vi får ju klämma ut hela ungar genom ja, motsvarande)

...hoppas du tål lite skämt...

• MissKaos

MIn fot är sämmre igen Har en bokad tid på tisdag för den, men verkar som om jag får avboka/omboka pga VAB. Inser att jag har börjat gå lite på tå på foten nu. Försöker göra det samma med den andra. Tränar in framfotslöpning på ett nytt och udda sett kanske?

Idag: 10min rodd. Ett intervallpass spinning(55 smet dock från stretch etc så det blev ju kortare), jag hade lite endorfinbrist så det gick i tempo efter det. Dvs över mjölksyratröskeln och illamåeende som svar. Bra. Lite TRX på det, kanske 30min. Kan inte mäta sig med att springa.
    Funderar på en korttur imorgon innan gubben drar på jobb. Fast -11? Kan ju välja att åka upp på gymmet och springa inne.  Sonen har feber men var sämst i natt egentligen. Funderar på omen kort löpning före frulle skulle följas upp av ngn form av gymträning när barnpassningen öppnar *hmm* Om han inte har feber då. Vi får se hur det blir.

Lördag: blev det 8km promenad med sonen i sulky + korvgrill. Och sen 5km löpning på em.

I fredags crossfit på gymmet + 40min spinning.
    Torsdag, vad tusan gjorde jag då? *hjärnblödning* JO! 15min rodd + 35trx+10min rodd.

NU fattar jag lite varför benen inte ville framåt i lördags när jag sprang...
    Onsdag: Löpning
    Tisdag; skivspinn + lite egen spinn
    måndag Vila.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-03-11 19:49:16 följande:
    Nu har jag varit och kollat upp mina bihålor igen och fått en behandlingsplan som förhoppningsvis kommer leda till att besvären försvinner även utan en massa nässprejer. Fick tips om en olja som man sprejar upp i näsan...sesamolja i näsan var en suspekt känsla. =D nu hoppas jag att jag ska få effekt snabbt så jag kan ta tag i detta med träning igen.

Jag brukar blanda någon droppe seasmolja i min näskanna m saltvatten och skölja. Effektivt. Billigt. Skonsamt.

Ingen träning idag, vab. Tänkte springa tidigt innan maken åkte men efter en natt med pauser ifrån sovandet orkade jag inte. Och han kom hem sent, gick på möte, Nu, kl 20:00 känner jag mig lat + att det är ca -12 ute ochkolsvart. ( vi har elljus..) trött  efter en hel dag inomhus! VAB imorgon med men då ska jag t gymmet.
  • MissKaos

Näskanna är ju ingen dyr investering.
    Tänk på att använda joddfritt salt bara.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!