Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Vila igår, idag mentalträning. VAB.
    Ska köra spinning + skivstång/spinn idag. 2 hårda timmar hoppas jag på. Om mannen kommer hem itid..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

25min spinning ute i gymmet+ 90 min skivspinn. Svider i kroppen nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dagens pass blev:
    15min rodd
    snakeropes/chins/90grader
    marklyft/utfall/ burpees
    8kg medicinboll -inkast i studsmatta/ planka m benindrag i TRX/rumplyft m coreboll
    ... Bicepscurl/Dips/sidoplankor i TRX
    Situps på boll raka/sneda.
    Samt 30min cykling.
    3ggr varje cirkel. SLUT i musklerna

Igår:5km löpning.
  • MissKaos
    Paradigm skrev 2013-03-16 10:10:36 följande:
    Jag tänkte lägga fokus på intervallträning på löpning, på cykel, simning och köra på funktionella övningar + strikt kost. Jag hoppas att det ger ett fint resultat till sommaren.

Hade tänkt ngt liknande. eller ja -annan träning men kost och träning ja.
    Sen "hamnade" vi på Ullared idag. HUR kan dom MED att sälja M&M´s 400gr för 9:90? VA? Missade dessutom träningen.
    Dubbla pass imorgon kanske. Eller till att inse att krppen är lite sliten efter att ha tränat varje dag sedan tis.
    Må-vila
    Ti- 25spinning (med mig själv) +90skivstång/spinn -pass-
    Ons- 15min CT 15min rodd armar och mage 15min cykel
    tors -5km löpning
    fre 15min rodd crossfit ca 45 min 30min spinning
    lö-vila
    sö jao, återstår att se! Kanske TRXpass och rodd/spinning eller ett pass. Kanske en kort löptur före frukost?

Hade tänkt springa 7km idag. Blev till att trampa på Ullared istället

Träningen duger nog. Om jag bara skärper till mig på kostsidan! Eller vad tror ni?
  • MissKaos

Japp, slarv -4kg fett+ fast jag har nog blivit starkare. Dax att skärpa sig!

Trx och lite annat kör i gymmet, 45min. Sen spinning intervall 55min klass. Var sugen på att köra benpress efter men avstod. Hem och fixade en spenatomelett med keso i. Och en risfylld paprika till samt tomat och oliver. Avslutat med nagra nötter och en apelsin.

Paradigm skrev 2013-03-17 19:14:47 följande:
    Jag tror kosten är nyckeln för dig iaf, jag antar att du har en stark kropp redan.

Jag blir iallafall motiverad av att kolla bilder där min kropp var som bäst, det är min morot.

• MissKaos
    Paradigm skrev 2013-03-17 20:44:36 följande:
    Just det ja, skriv gärna i den andra tråden in vad ni äter (eller här). Känner att jag får idetorka emellanåt. Mycket kyckling o sallad här bara. Väldigt tråkigt!

Idag blir det fläskpankaka my way till lunch. Rester.
  • MissKaos

2 små pkt frädigskuret bacon. Stoppas i  ugn i formen (hel  stor form)
    MAX 5dl mjöl (jag ska testa med mera fullkorn ist för vitt mjöl. Överväger att byta ut mot proteinpulver med)
    2tsk bakpulver
    14 ägg
    12 dl lättmjölk
    4 bananer.

Vispa mjöl, bakpulver + 1/2 av mjölken.
    Mixa m stavmixer i bananerna + lite kardemumma om du gillar det.
    Häll i äggen, vispa i med resten av mjölken.
    Vispa runt smeten med baconet ( i pannan)
    In i ugnen i 20min ca

Serveras med blåbär (upprörda m lite stevia)
    och keso mini. Blir många portioner..
    ELLER så skär man itue ett äpple i smäbitar, slänger i en stekpanna på m stevia och kanel. Gott till enl min 4-åring som dissar sylt..

• MissKaos

Just det!

fräs 1 lök försiktigt i en kastrull. Slå på 1dl ris, 1 buljongtäring grösnsak och vatten. KOka til lfärddigt.
    Ta av värmen
    Blanda i 2 ägg + skuren kassler ca 200gr
    Lägg i paprika halvor, förkokta
    in i ugnen, gratinera.
    Grymt gott!

Jag har kört en omelett med en massa spenat i till, och sallad...  Man måste ju inte ha ngt mer än sallad.
    2 ägg + 2msk mjölk + kesomini + 3 "bollar" spenat tinade salt+peppar. Steks.

• MissKaos

5km på lunchen.
    Foten ngt bättre idag, behållit tejpen på efter rundan.

• MissKaos

Blev skivspinn idag 90 min Kände mig Stark! Drog på 16,25kg/sida på benen. Sen sved spinningdelen... Kom sent, haninte med det jag ville gjort innan (roddmaskin)
    Ökade upp på biceps kör nu totalt 12,5kg, Och det känns ju med så många reps. TROR jag har fått lite lite mer muskler *hoppas*
    Har varit duktig, ingen godis. Bakade dock en mkt god paj till middag, full med grönsaker äggstanning etc. Kanke inte HELT smal men före passet gav den bra med energi att köra hårt på den + rökt lax+ sallad bra . Och jättesalladen med massa räkor, kyckling, ägg avocado och stuff till unch var bra. Och Äpplet med.

Ganska nöjd med mig själv idag! På spåret igen..

Nu ska vi se om det går få fram musklerna under fluffet igen!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!