Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-12-27 21:36:40 följande:
    Idag är det mer regel än undantag att stora som små slalomåkare åker med hjälm. har du ingen tycker jag att du ska hyra en, här tror jag det kostar 20 kronor per dag att hyra. Under hjälmen har jag en tunn reklamtub samt en tjockare tub runt halsen som jag kan dra upp till glasögonen om vädret är tufft.

För mig får alla åkare vara i backen, men man måste visa respekt både för andra åkare, för underlaget och för vädret. Självklart ska den som kör om se till att man inte krockar, men samtidigt måste man alltid tänka på att inte göra oförutsägbara saker. Fast igår var det väldigt svåråkt här med tät dimma, dåligt ljus och trånga uppåkta backar och trots detta körde många som om det vore perfekta förhållanden. Det skrämde mig att de inte insåg faran!  Det värsta jag såg var en som körde in i sidan på en skoter som sakta körde längt sidan uppför pisten. Hur lyckas man med det? De gångerna jag höll på att krocka så var det också just från sidan och sånt är svårt att förutse.

Alltså måste man inte vara skitduktig, men man måste ha sunt förnuft och uppmärksamheten med sig till backen!

Ja det är imponerande att dundra in i en skoter! Jag har livit pååkt bakifrån. Det var INTE kul. Och jag åkte inte sårskilt märkligt. VAr helt gtön och plogade ner lååångsamt mot slutet av pisten. Uppifrån kom en dåre på snowbord somkörde så fort han kunde. Du vet. slutet av dagen alla på väg ner..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Don't drnk n'drive! Är min asikt. Vikken annan sport anses ok att utova full?

Wilowa skrev 2012-12-28 14:17:01 följande:
    Usch! Det är precis sånt som jag menar, folk åker över sin förmåga och det förundrar mig! Hur kan man utsätta andra och sig själv för fara? På slutet av dagen är ibland promillehalten på tok för hög med, tror det var därför som min dotter blev pååkt för några veckor sedan.  Jag har hela tiden uppmärksamheten åt alla håll och är beredd på att göra vad jag kan för att förhindra en krock.

Igår åkte jag längdskidor med barnen och vi råkade åka fel så vi fick åka 5 km istället för 2,5 km. Trots att det gick sakta så känns det i mina armar idag. Kunde konstatera att backar, med längdskidor på, är förenat med livsfara. Fast kul var det.      

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Varför lägger man ut en massa pengar på en dyr skidresa om man bara ska supa?
    Jag blir mest bara trött av en massa öl mitt på dagen. Däremot är det ju gudagott med ett glas vin eller en öl till en stadig middag efter backen det har hänt att vi har tagit en liten öl till lunchen -men då blir jag alttidt tvungen att vänta så länge innan jag känner det ok att åka igen. HAr faktiskt lagt ner tidigt ngn dag, druckit nån öl och ätit gott i solen och tagit liften ner... Och somnat på rummet Alkohl är nu inte en så hinmmla stor sk i mitt liv. GIllar gött vin, men inte så mkt att jag itne kan ta en cola istället.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-12-30 09:46:40 följande:

Många dricker för att våga och det är läskigt!

Haha! För att våga ta liften ner så måste nog jag med sitta i solen och dricka öl!

I natt har det regnat i stort sett hela natten, så deprimerande att jag saknar ord. Borta är all snö på träden som gjorde landskapet magiskt och hur backen är vågar jag inte ens tänka på. Gissar på isgata eller sölig sörja, men vad ska man göra istället? En hel dag i en husvagn lockar inte det minsta och ut på vägarna vill jag då inte...jaja vi får se hur det blir...      
    Ägglift ner i alperna är vackert

Jag gillade INTE skoter ner! *s*

Idag har jag varit på skivstång, svag som få. Sen cyklade jag 15min efter o 10 före.
    Magsjukan har nu tagit min make. Först sonen över jul, sen mig i mellandagarna och nu han över nyår. Trevlig långledighet va?

• MissKaos

5km i löpspåret. Samt en familjepromenad.
    Känns i foten, men jag fick iaf springa LITE. Känns dock konstigt, man är van att återhämtningsrundor ligger i dagens tempo och 8km.
    Spinning igår, och balansbräda fått råd att pröva det för fotskrället. Extra stretch med.
    Dagen innan: Skivstång + 25 min på en motionscykel.
    Börjar nu komma igång lite lätt igen.
    Börjat må lite illa igen, men vill inte ens tänka tanken. HAft magsjuka TVå ggr  i december. Nu håller maken på att bli frisk. Vore ju fint om han har smittat mig igen! SNACKA om naturligt preventivmedel! *gah* Inte ens den motionen..

Ska cykla till jobbet imorgon. ÄNTLIGEN! Tror kollektivtrafiken gör mig sjuk, hungrig och trött. Behöver min meditation på cykeln i friska luften på morgonen.

• MissKaos

Fixat min cykel. Så imorgon kan jag börja trampa till jobbet igen! Känns i foten att jag sprang, men inte farligt. Kanske vila idag och gymmet imorgon. Sugen på spinning men hinner nog inte idag.

• MissKaos

INgen träning idag. Trött. Skulle vilja springa, men tvingar mig att INTE! Känner i foten efter gårdagens futtiga 5km.. Gymmet imorgon! VAd ska jag köra där? Här i gbg har Friskis öppnat ett snygg CrossFitgym. SÅ sugen påa tt testa! Ligger jättenära mitt jobb Dock: Måste ha en ordentlig instruktion bokad isf eftersom jag inte har sett till varken ringarna eller ett rep som hänger ner från taket sedan skolgympan..

• MissKaos
    MrC skrev 2013-01-03 10:21:01 följande:
    Ni som springer ...ska ni springa några lopp i år? Vilka?
    Jag tänkte springa Parloppet på 5 km och 3-4 st på 10-15 km. Om det finns någon halvmara i september/oktober kanske jag gör ett försök.

Jag är anmäld till gbgvarvet. Hade tänkt mig sthlm marathon.
    Och Seedningsloppet för varvet. Och Åsaloppet, IFormloppet och kanske ngt mer.GBG marathon i höst (halvmaran tror jag då).  
    MEN nu vet jag ju inte: Min j-a fotskada ställer till det kan ju inte alls springa ngt mkt nu.

Hade tänkt mig seedningsloppet sub 45. Persade på 47 i augusti.

Är nu i Oform! Total löpvila ca 4 v nu börjat springa 5 km kanske 2 ggr/vecka. Försöker kör alite spinning, rodd. gymträning för att inte tappa allt. Deppat upp mig 3kg - dom gör tyvärr rätt mkt på farten för mig.
  • MissKaos

IDAG skivstång och spinning

• MissKaos

INGA ovn med benen isär o viktnelastn. Typ utfall. Jag hade inte kort tunga mark tex. För mk pafred pa ryggslutet. Instrurade vore till. V 20..statisk magtraning ar ok.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!