Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Margaux skrev 2017-08-15 22:27:19 följande:

När du klättrar låser du inte repet då?

Brukar köra legless så länge jag orkar. Men den där låsningen proffsen kör behövde jag öva på.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 87 Idag var det gris!

A) 5 rundor utan att släppa stången 40-50-60-70-80% 1RM push press
    2 hang powerclean
    2 powerclean
    2 front rack lounges
    2 shoulder to overhead
    2 front squat 
    B)AMRAP 12 min
    15 Boxjump
    12 Pushpress 50/35kg
    9 Toes to bar
    5 min vila
    C) 3 rundor
    15 barfacing burpees
    12 DL 50/35kg
    9 hang powerclean
    6 push jerks
    cash out 800m löpning

• Studentpappa

2 st lunchlåda på g

Dags att höja sig lite nu och komma in i matchen igen.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-20 21:35:38 följande:

Vad har du i lunchlådan?

Jag har så dålig fantasi...

Vi har varit i London i helgen och jag hade naturligtvis både joggingskor och gym på hotellet men har varit dunderförkyld.

Skittråkigt, gymmet hade concept 2 romaskin och hantlar upp till 20kg och massa annat bra. Så blev det inget.....

Nu blev det två lådor kyckling ris och curry. Jag äter oftast ute men ska bättra mig, nästan ingen äter låda på jobbet så det är så trist att sitta själv men har fått en ny kollega nu och hon verkar köra låda.

Imorgon ska jag köra crossfit med kollegorna får se hur många som hänger på
  • Studentpappa

Pass 88 hade hela avdelningen på besök idag och bjöd in dem på Crossfit mellan budgetmöte och middag. Riktigt roligt att få visa att det inte är hemskt eller något konstigt. 

Blev dock ett märkligt resultat för mig, jag körde en kettlebell-wod utan skor och försökte antagligen krama mig fast i golvet för jag fick ont några tår efteråt, (tappade inte kbn på tån..) och idag är en tå blå så något måste ju ha hänt. 

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-23 07:08:18 följande:

Varför hade du inte sko?

Kul idé att bjuda jobbet..

Vi körde först löpning på uppvärmningen och sedan marklyft och då tog jag av mig dom och sedan glömde jag bara bort det..
  • Studentpappa

Pass 89

Körde lite cardio innan jobbet imorse rodd 20min, hade tänkt 30 min men hjälp vad trött jag blev.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-25 21:38:12 följande:

Hur långt kom du?

Jag brände vaderna i veckan så det har blivit mest vila på mig. Igår tränade jag lite överkropp( bänkpress, strict press, pullups) men jag tyckte det var svårt utan cardio... kom liksom inte på nåt utan ben....

Jag vet inte, inget överdrivet iaf. Jag kan inte riktigt med monitorn vi har precis köpt den och jag har inte rott på flera år sedan jag bytte gym förra gången. Tror jag höll 2:30/500m tyckte det stod så.

Såg inte cal eller watt men jag antar det finns någonstans, får knappa lite mer någon gång när klockan inte är 0630

Brände vaderna? Inte i Norge antar jag? Här hade kollegan minusgrader i Sveg imorse
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-08-25 22:04:13 följande:

Haha... nej inte bokstavligt talat... jag fick förslitningsskador, aka sjuk träningsvärk. Just vaderna var knepigare än låren som jag åkt på ett par gånger förr... man kan liksom inte göra något.

Aha jag trodde du solat
  • Studentpappa

Pass 90

A.

Every 3 minutes, for 30 minutes (10 sets):

Clean & Jerk

*Sets 1-2 = 3 reps @ 60%

*Sets 3-4 = 2 reps @ 70%

*Sets 5-6 = 1 rep @ 80%

*Set 7 = 1 rep @ 90%

*Set 8 = 1 rep @ 95%

*Set 9 = 1 rep @ 95+%

*Set 10 = 1 rep @ 101+%

Men jag körde lätt, min teknik är helt off. Fick lite hjälp av en tyngdlyftare som var där.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!