Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 74 hemma

5 varv

10 fullswing 32kg, 10 snatch 24kg kb, 10 utfall 12 kg kb, 10 rodd 24 kg kb.

Dbab (detta by assault bike) varje 45sek 7 cal, tills intervallet bryts. 9 varvet var syran total och jag failade.

Enkelt men tufft pass, jag är helt sänkt nu när jag tittar på dottern som leker i ringarna.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 74

4km på en fotbollsplan eller ja det är många på rad. 20 ttb när jag kom hem.

• Studentpappa

Pass 76 såg att det var dubbla 74.

5 varv på gräsmattan

10 fullswing 32kg, 10 snatch 24kg kb, 10 utfall 12 kg kb, 10 rodd 24 kg kb, 10 situps.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-07-21 15:21:45 följande:

Var på wod i morse. Myspys not!

8 min amrep

Burpee Box jump

60st

21-18-15-12-9-6-3

Unbroken Thrusters

Time cap 10min

Jag klarade inte min valda vikt(25) unbroken, ska träna lite där....

Fy fan vilket as! Jag är livrädd för thrusters har inte gjort någon på säkert 6 mån.
  • Studentpappa
    Sandrasomandra skrev 2017-07-24 16:19:01 följande:

Hej.

jag behöver hjälp jag är så okunnig inom träning och vikt minskning. måste man äta lchf för att gå ner i vikt? jag har hittat en e-bok jag skulle vilja testa men jag är osäker på om det är rätt för mig.

det sägs ska vara en trend som är modifierad lchf som fungerar bra även om man styrke tränar men jag vet inte om det stämmer. kan någon hjälpa mig och kolla? det ska tydligen ingå ett kost schema också. det verkar bra.

minptonline.se/lchf-27-praktiska-tips/

där är länken. tack. gärna om det fungerar för att gå ner i vikt efter förlossning med styrke träning.

Nej du behöver inte äta lchf för att gå ner i vikt, ja styrketräning går bra att kombinera med viktnedgång. Barn har jag aldrig fött så det kan jag inte svara på.
  • Studentpappa

Pass 77

Idag var det då dags för thrusters!

A) bygg 1Rm "cluster" (squat-clean + thruster) på 15 min, här tänkte jag att äh jag tar det lugnt och gör några på 40kg. Fick lite feeling och stannade på 70 kg, det sjuka är att det var lätt. Jag som knappt rört benen på länge.

B) emom 12 min

3Thrusters 40kg + 7 airsquats

C) 1600m löpning

Har inte jag ont i knät imorgon...

• Studentpappa

Pass 78

Fredagsmys, långa intervaller på assault bike:

100 cal 9:55

50 cal 4:25

25 cal 1:40

13 cal 43 sek

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2017-07-31 12:51:01 följande:

Jag har träningsvärk än

Härligt med träningsvärk!
  • Studentpappa

Pass 79 igår wod på boxen.

Pass 80 idag

A) Powerclean upp till 90 kg vilket jag missade( tog 85.)

B)Teamwod

10 varv

10 Powerclean 80/55kg vi körde 60 kg

10 DL samma vikt

90 SU

17:08 vi var klar först av sex par men körde lite väl lätt, min partner ville inte köra tyngre så det var lika bra att jag höll igen. Jag körde touch n go på alla mina powerclean och gjorde 65/100 DL Men det är gött att vara tillbaka, jag har faktiskt inte tappat överdrivet mycket under min skadeperiod. Även om mitt knä värker rejält nu så tror jag likt igår att det blir bra över natten. Jag kanske överdrev lite idag ändå men men..

• Studentpappa

Idag har vi kört en sjujäkla wod!

For time: flytta hela boxen 300m!

På ca nio timmar var lyftarplatser, riggar och golv på plats i nya lokalen. Ringar och rep uppsatta i taket och det var det sjukaste skyfall jag varit med om på flera år under hela dagen.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!