• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!

• Margaux
    K grrl skrev 2015-12-21 22:21:57 följande:

Failade idag på 67,5 kg frontböj. Men är inte långt ifrån! Ligger på 45x10 i utfall med front squatgrepp. Tycker inte det är så pjåkigt då jag ännu ligger i ett litet kaloriunderskott. Får mer och mer definition och jag har en quad sweep - men som jag jobbat för den!

Vad i hela friden är en quad sweep?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-21 22:47:49 följande:

Vad i hela friden är en quad sweep?

Muskel på lårets utsida som syns bra vid lågt bf, typ. Om du googlar får du bilder
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2015-12-21 22:21:57 följande:

Tänker du tävla eller kör du bara för att det är kul?
  • Margaux

idag har jag varit på SATS och kört fiskspelet på romaskinen och det är ju helt sjukt kul som uppvärmning.... 4 min 1150poäng och 900m. Kul!
    Sen körde jag lite mer front böj. 
    5*30
    1*40
    5*30
    1*45
    5*30
    1*45
    Hade det funnits flera viktskivor kunde jag justerat lite mer med det finns bara jättelätta eller jättetunga...

21-15-9
    Burpees
    KB
    Box jump

• Studentpappa

Jag har fått ytterligare ett i-landsproblem, jag kör uteslutande i tights nu på vintern. Problemet är att de vill hasa ner över ändan och det är ju ingen vacker syn...

Jag har gått upp en del i vikt och det känns som ett tjockisproblem, jag har definitivt blivit mjukare kring midjan. Men är det hela sanningen? Hur gör ni som kört tights länge? Jag har vanliga kalsonger under kan det bidra? String är inte ett alternativ isf blir det kommando.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2015-12-22 20:15:12 följande:

Jag har fått ytterligare ett i-landsproblem, jag kör uteslutande i tights nu på vintern. Problemet är att de vill hasa ner över ändan och det är ju ingen vacker syn...

Jag har gått upp en del i vikt och det känns som ett tjockisproblem, jag har definitivt blivit mjukare kring midjan. Men är det hela sanningen? Hur gör ni som kört tights länge? Jag har vanliga kalsonger under kan det bidra? String är inte ett alternativ isf blir det kommando.

Haha... Vi tjejer har ett hemligt vapen, nämligen midja.... Så drar jag åt snöret...

Mina Reebok crossfit i stl M hasar ned.. Men jag tror jag borde köpt small... Dehar heller inget snöre. Dumt!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2015-12-22 20:25:36 följande:
    Haha... Vi tjejer har ett hemligt vapen, nämligen midja.... Så drar jag åt snöret...

Mina Reebok crossfit i stl M hasar ned.. Men jag tror jag borde köpt small... Dehar heller inget snöre. Dumt!
    Jag hade en midja i somras, nu är det julmat som gäller..

Snören har jag inte på några tights? Jag upplever det motsatta problemet, med mindre tights sitter dom ännu lägre, tyget räcker liksom inte till det spelar ingen roll hur mycket jag drar upp från benen. Jag får köpa ett par XL och se om de sitter bättre. Både Reebok och Skins sitter kasst för tillfället. Annars får jag återgå till att ha shorts över. 
  • K grrl
    Studentpappa skrev 2015-12-22 05:39:28 följande:
    Muskel på lårets utsida som syns bra vid lågt bf, typ. Om du googlar får du bilder
    Nåja, det kräver utveckling på quadsen också. De syns inte på pinnben även om man har låg fettprocent (det har jag testat!).

Nej, har inte tänkt tävla än. Har dietat mest för att skala av och fortsätta bulk så småningom.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!