• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux

Först ut i 2016!
    Träning 1.
    Hemma work out med tabata program 4min *5
    Air squats
    Box jumps
    Squats m gummiband runt axlarna
    Ab-roller
    Sholder press

• K grrl

Kollade mitt träningsår - jag har ökat 40 kg (47%) på mina marklyft, ungefär 15 kg (33%) på min bänk, ungefär 20 kg (30%) på min frontböj och ungefär 70 kg (58%) i hip thrusts. Ej taget i beräkningen att jag var i rätt illa skick i december förra året och fick börja om på samma vikter som när jag var nybörjare, dock.

• K grrl

Har också råkat ut för ett värre fall av mansplaining, när jag gjorde studiebesök på annat gym. Någon snubbe som tyckte jag "höll på" för mycket inför ett marklyft. Ville slå honom hårt i huvudet och säga "dude, det där väger avsevärt mycket mer än mig och du stör i mitt maxförsök".

• Margaux
    K grrl skrev 2016-01-01 13:08:18 följande:

Kollade mitt träningsår - jag har ökat 40 kg (47%) på mina marklyft, ungefär 15 kg (33%) på min bänk, ungefär 20 kg (30%) på min frontböj och ungefär 70 kg (58%) i hip thrusts. Ej taget i beräkningen att jag var i rätt illa skick i december förra året och fick börja om på samma vikter som när jag var nybörjare, dock.

Hur mycket lyfter du? I marklyft och frontböj?
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-01-01 17:11:34 följande:

Har också råkat ut för ett värre fall av mansplaining, när jag gjorde studiebesök på annat gym. Någon snubbe som tyckte jag "höll på" för mycket inför ett marklyft. Ville slå honom hårt i huvudet och säga "dude, det där väger avsevärt mycket mer än mig och du stör i mitt maxförsök".

Du skulle ha kickat honom på bollarna, tyvärr väldigt ofta jag som man måste skämmas för män som grupp. Även om detta var på sitt sätt lindrigt.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-01 16:39:38 följande:

Först ut i 2016!
    Träning 1.
    Hemma work out med tabata program 4min *5
    Air squats
    Box jumps
    Squats m gummiband runt axlarna
    Ab-roller
    Sholder press

Flitigt, själv har jag haft näven i chipsskålen från igår hela dagen, och nu har jag gått in på godiset..

• K grrl
    Margaux skrev 2016-01-01 19:22:24 följande:
    Hur mycket lyfter du? I marklyft och frontböj?
    Jag maxar 85/87,5 i mark (sumo) och 65/67,5 i frontböj. Så 1,41 x kroppsvikten respektive 1,08 x kroppsvikten räknat på de lägsta vikterna. Jag väger 60 och är 174 lång.

Jag har egentligen inte trånat för styrka förrän jag blev med ny tränare, utan mellan 5-12 rep fram till i augusti, så jag får nog vara rätt nöjd med den utvecklingen.
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-01-01 15:39:02 följande:
    Flitigt, själv har jag haft näven i chipsskålen från igår hela dagen, och nu har jag gått in på godiset..
    Flitigt och flitigt... Är i Sydamerika med familjen och här gör man absolut ingenting förutom äter(pizza, empanadas, bakverk och div annat onyttigt) och jag klättrar på väggarna efter typ en halvtimme. Fick släpat ut man och barn i parken en stund och en promenad i helstängt Buenos Aires... Bättre än inget...
  • Margaux
    K grrl skrev 2016-01-01 16:11:36 följande:
    Jag maxar 85/87,5 i mark (sumo) och 65/67,5 i frontböj. Så 1,41 x kroppsvikten respektive 1,08 x kroppsvikten räknat på de lägsta vikterna. Jag väger 60 och är 174 lång.

Jag har egentligen inte trånat för styrka förrän jag blev med ny tränare, utan mellan 5-12 rep fram till i augusti, så jag får nog vara rätt nöjd med den utvecklingen.
    Bra jobbat! Jag ska återkomma om ett år och berätta min utveckling....
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-01-02 00:15:30 följande:
    Flitigt och flitigt... Är i Sydamerika med familjen och här gör man absolut ingenting förutom äter(pizza, empanadas, bakverk och div annat onyttigt) och jag klättrar på väggarna efter typ en halvtimme. Fick släpat ut man och barn i parken en stund och en promenad i helstängt Buenos Aires... Bättre än inget...
    Det måste bero på bakisdag i Buenos Aires eller? Annars måste det väl finnas hur mycket som helst att göra där? Jag var två veckor på Mauritius för ett antal år sedan, på en instängd resort mitt ute i ingenstans. Det fanns gym och tennisbanor så jag tränade varje morgon men sen fanns inte mycket att göra, vi hade med oss en slackline och gick på lina på dagarna för att ha något att göra. Men man blev ju tvungen att varva ner och det blev så småningom ganska skönt att slappa.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!