Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 96
    Dubblade idag
    OHS 5x5@40kg 4-5sek reps, lätt vikt men det var längesedan så det var ändå utmanande. Rörligheten kändes ändå skaplig med tanke på hur längesedan det var sen jag körde sist.
    Sledpush 8x20m höjde vikten varje gång
    60kg
    70kg
    75kg
    80kg
    85kg
    90kg
    95kg
    100kg

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-14 20:18:45 följande:

Idag tänkte jag mig ett pass som blev helt pannkaka. Har ont bak skulderbladet sen igår. Tror jag sträckte mig på en toes-to-hand på repklättring.
    Skulle köra 3-3-Max med 83% 1 rm av deadlift. Kom mig igenom uppvärmning och två sett på 90kg sen var det foam roller och boll under ryggen. Blir nog en liten tur till kiropraktor i morgon. Bläk!

Det var värst vad du ligger i! Jag tänkte träna ikväll men dottern ville att jag skulle vara hemma med henne i träningsrummet och visa henne roddmaskinen. Så det blev flytt av klättervägg och träningslek med henne istället, hon är också glad att vi bytte cykeln mot rodd då hon kan köra med den..
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2017-09-17 12:13:11 följande:

På tal om roddmaskin, såg ni Biggest looser? Trodde inte att det kunde vara så svårt att få till tekniken i en roddmaskin...fast jag är visserligen uppväxt med roddbåt.

Nej det missade jag men det kanske finns på tuben?
  • Studentpappa

Pass 97
    rodde i fredags morse 3km innan jobbet

Wod idag
    Cyklade med dottern till kusinen innan och sen till gymmet, gick ju bra att cykla 6-7 km innan passet med 5km hem var inte roligt...

A) varannan minut i 20 min
    hang clean + jerk 
    B) AMRAP 4min
    6 hangclean 60 kg 
    6 bar facing burpees
    vila 4 min
    C) AMRAP 8 min
    6 ground to overhead 60 kg
    9 cth
    90 SU
    vila 4 min
    AMRAP 12min
    400m
    21 DL 80kg (Hann två varv så det blev iaf 42 DL, 80kg var lite häftigt för mig)

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-18 21:20:33 följande:

Häftig...

CTH var ctb men det antar jag du fattade som inbiten crossfitare..

Jag var rätt knäckt resten av dagen, men det är välj för att jag tränar för lite. Det här orkade jag ju förut utan problem.
  • Studentpappa

Pass 98
    A) benböj 
    5
    3
    1
    1
    1 Körde sakta och lätt upp till 65 kg
    B) WOD
    cash in 20 burpees, egentligen teamwod men vi var ojämnt antal och jag hade bråttom hem så jag halverade den och körde själv. Knät var inte bra idag heller så det blev powerclean i woden. 

10 thruster 50kg
    15 boxjump
    25 hangclean 50kg
    30 TTB
    25 hangclean 50 kg
    15 boxjump
    10 thruster 50 kg

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-21 20:59:19 följande:

Den såg inte så kul ut....

Jag var på OLY Barbell workshop idag och det var snatch på schemat...

väldigt bra och petig coach som plågade mig en hel timme.

Sjukt irriterande att jag inte får till det som jag vill.

Med powerclean var den inte så farlig men om jag kört rx har det varit riktigt tungt. Jag har tappat snatch helt och kommer om jag någonsin blir helt bra i knät få börja om på noll. Idag är det en alldeles för explosiv övning som jag helt undviker
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-21 22:16:05 följande:

Jag har nog aldrig varit bra på det! Är för långsam in under stången vilket gör att det är ostabilt.

Den nya tränaren har tävlat i OLY och nu har jag börjat helt på scratch.... men tanken är ju naturligtvis att jag ska bli tekniskt god så jag faktiskt kan lyfta tungt. Kul och mycket frustrerande!

Hur går det med knät egentligen?

Jo det går väl helt okej i vardagen, men inte träningsmässigt. Jag kan ju inte hamra på som jag vill och jag får ont efter jag tränat. Jag står ofta över när det blir för mycket böja som igår, körde lätta böj sen får jag passa på squatclean. Thrusters funkar bättre för där går det lättare att köra sakta och kontrollerat.

Kompisens systerson vann juniorsm i tyngdlyftning för någon vecka sedan, han tränade crossfit hos oss för några år sedan. Skit att han inte fortsatte han kunde blivit riktigt bra.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-09-23 17:15:13 följande:

På besök i Karlstads nya fina Box!

Team work out

Warm up 1500m rodd

Endurance

5 min Wall ball 7

5 min pull up 5

5 min box jump 10

5 min push up 6

5 min KB swing 16kg 10

5min burpees 5

10 min rodd

Död! Vi körde reps som ovan. Glömde hålla koll på totalt antal repetitioner men det blev många nog....

Har dom flyttat den förra eller är det en ny som startat?
  • Studentpappa

Körde lite rodd ikväll, inte ett riktigt pass kanske men

3x1000m @4:00min/km

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!