Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

Pass 103

Strikt press

5-5-5-5-3 50-60-70-80%

Wod 5varv

10 pushpress

10 powerclean

15 situps

15 boxjump

Vila 1min mellan varje varv

Rx var 50kg, jag fegade och körde 40 och kunde köra unbroken de två sista varven och då är det för lätt. Men jag har ingen koll på min status längre och är väldigt ojämn. Just pressar och powerclean är jag fortfarande stark i antar jag.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-09 22:18:29 följande:

Var inte det skönt då? Att formen är bättre än antagit?

Jag har jobbat hela dagen och kvällen så det blev en snabbis hemma.

1000m rodd

15 push ups

15 butterfly situps

*3

Blev rätt mör efter fredagen så har vilat i helgen. I morgon har jag ett påtvingat möte på lunch så missar wod och hinner inte träna efter jobb. Får klämma in sats på morgonen tror jag...

Jovisst är det väl det såklart, men det är lite störigt att ha så dålig koll. Jag känner ju inte längre när jag kan gasa och när jag behöver bromsa, det där hade jag ju stenkoll på tidigare och visste när jag började hur jag skulle lägga upp det. Nu fegar jag också märker jag för sent att jag har kräm kvar i tanken.
  • Studentpappa

Pass 104

5k rodd 22:50

Imorgon kör vi första träningen med jobbet, vi har en konferens i Åre 2018 och målet är att alla ska vandra upp till toppen. Det kommer givetvis inte alla 130 st att klara men vi ska göra så gott vi kan. Även om vi bara är tre på vårt kontor.

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-11 23:13:49 följande:

Ni är ofta i Åre?

Jag har ont i armarna idag efter hantel snatch. Tur retur London idag så ingen träning.

Yes, det är mitt andra hem. Men nu gäller det en konferens som några på Stockholms-kontoret kommit på. Så detta är jag bara med att planera, jag har inget att göra med att idén föddes även om jag tycker det är sjukt kul. Företaget gör en hälsosatsning och vi får träna ett tillfälle i veckan på arbetstid och där ska jag hjälpa mina kollegor att komma igång.

Jag älskar hantelsnatch så sjukt bra övning. Har funkat hela tiden jag har haft ont i knät, måste nästan köpa mig en hantel hem så jag kan köra.
  • Studentpappa

Det blev kanske inget riktigt pass men ändå bra motion, ca 3km upp och ner i lokala skidbacken med en 10 kgs ryggsäck. Detta blir bra på sikt tror jag, det tog oss ca 45 min inkl transport så det är ju svårt får någon att banga ur pga den anledningen. 

• Studentpappa

Pass 105

A)Styrka clean&jerk körde lätt.

B) teamwod 3st

50-40-30-20-10 av oh-squat och powerclean. När en kör ohs, ska en i laget stå utlåst handstående mot väggen. När en kör powerclean ska en i laget stå utlåst i dips-position i ringar. Det tog ca 17 min och var riktigt tufft för armar och axlar.

Rx 30/40kg ohs och 50/40kg powerclean

• Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-16 21:09:13 följande:
    Festligt....
    Idag var min dotter på dans, sprang 29min
    4,3km i prattempo.
    Igår var jag på föreläsning hela dagen och efter 9h sittandes var jag helt desperat. Sprang till Sats och fick gjort en body Scan. (Gratis!). Jag tar resultatet med en nypa salt. Den konkluderade med att jag bör gå upp 2,5kg i fett!

Sen körde jag:
    1000m rodd
    Front squat 10-5-3-3-3 upp till 60kg

Liten komplex:
    5 rounds
    12 deadlift
    9 hang power clean
    6 push jerk
    30kg
    Great minds think alike eller hur säger man

Ja varför ska du gå upp i fett om du inte har ohälsosamt lågt underhudsfett, under 20% anses väl som lågt för kvinnor men är det verkligen ett problem om man är vältränad? Jag förstår om man är åt det anorektiska hållet. Sen är ju jag iofs ingenjör och inte sjukvårdsutbildad men ändå. Det märks väl rätt snabbt på utebliven mens etc. om man ligger för lågt?
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2017-10-17 09:04:20 följande:

Tror inte scanningen träffar helt riktigt. Jag har enligt den 11% kroppsfett. Men jag tror inte helt på det eftersom jag faktiskt fortfarande har både mage och bröst.
    Men som referens mot förra mätning fungerar det bra. Mer balans mellan höger/vänster sida i muskelmassa. Mindre fett rund inre organ etc.

Nä mäter man på samma ställe och jämför mellan olika tillfällen borde det vara en ganska bra måttstock. Vi beställde hexhantlar till boxen idag, blir gött jag älskar som sagt hantelsnatch. Snart har vi allt som man behöver, förutom true runner det kommer vi aldrig ha råd med...
  • Studentpappa

Pass 107

Pw i lokala slalombacken med +10kg två vändor ca 25 min.

Rodd 1000+1000+500+500+500 höll mig mellan 1100-1200cal/h och direkt efter tacosmiddag. Blev nästan kräkfärdig, mest pga maten iofs...

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!