Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Inga klagomål här heller.

Tröttnade på gymmet 6pass/vecka. Mer nöjd nu och faktiskt fått fler komplimanger med..

Numer är löpning min grejj och jag komplettera med styrka helst pass. Syns ju ffa på ryggen stt jag hsr gymmat endel.

Ja nu srr jag ju ut som en boll då. Eller som att jag har svalt en iaf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skivstång. Gick sådär. Fogarna lever och jag fick göra det jag kan. Kul att träna i grupp dock.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Spinning intervall idag. Skönt

Föslag: Clownen letar upp en annan tråd att tråka. Så får vi ha denna ifred.

• MissKaos

SD. Undrar om jag körde för hårt idag.. Intervall -pyramid- spinning. Ingen pulskontroll. Har kört ett intervallpass till i början av veckan med aktivio och då känner jag att max 90% av maxpuls i slutet av en intervall är ok.  Kankse ska börja köra med min pulsklocka på passen.. Så har man koll.

• MissKaos
    Scratchy skrev 2013-08-04 21:44:16 följande:
    Jag hoppas bara att jag inte har diskbråck. Det skulle suga. Hoppas på att det bara är muskelvärk eller nåt man kan träna bort.

När jag fick mitt diskbråck kom jag till akuten. Min man fick köra in bilen i ambulansintaget. Dom fick över mig på en brits gud vet hur. Och dm påpekade snällt att det FINNS ambulanser.
     Sen blev det sämmre. Jag skrek och grät när dom skulle sänka huvudändan på britesn jag låg på. Skulle på toa. Bad om smärtstillande. Fick morfin och voltaren injektioner.

Och ja, jag bitchade ett tag efter detta. Spydde som en katt av morfinet i 12 h. Kunde knappt gå till toa utan hjälp, trots Tiparol och voltaren och alvedon.  Tog ett tag innan jag var tbx på jobbet kan man säga. Fick ifs nervpåverkan, så det var ju inte så bra med mig. Ena benet följde inte med ordentligt när jag gick och det händer ännu ibland 6 el 7 år senare...
    TESTA INTE! Är tipset på diskskador.
  • MissKaos
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-04 21:54:32 följande:

Min sjukgymnast låter mig göra just marklyft för att träna bort det onda. Fast med inga vikter än så länge, ska lägga på det snart. Finns mycket intressanta studier, särskilt i Luleå, om att träna marklyft med ryggpatienter. Spännande examensarbete här: pure.ltu.se/portal/files/43244079/LTU-EX-2013...
    Kul, för bla mark är just det jag upplever fixar min rygg. Det och knäböjj och coreträning. Gärna många reps med lättare vikter. Kört skivstång på friskis och det är rena medicinen för mig. I komb med löpning av alla konstiga saker (och att hålla låg kroppsvikt) så håller sig min rygg faktiskt bra!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2013-08-04 21:57:26 följande:

Usch och fy! Fast nu blev jag ännu mer övertygad om att du inte kommer ha några problem att komma tillbaka efter graviditeten. Hur länge har du kvar nu? Kan inte vara jättelänge väl?

v23 nu så jo läääänge...

Jag hade ett litet h-te att ta mig tbx. Men det gick! Hade problem under min förra graviditet. Och är livrädd nu iom att jag går upp så mkt. Men men. Jag är rätt envis. Åkte till gymmet efter det där, vågade inte promenera cär det var ojämnt. Gick på CT + bandet korta sträckor då och gjorde en massa sjukgymnasik. *brr*

JAg har inte riktigt respekt för skador jag tror att det mesta kan bli bättre av rätt träning. Yoga har hjälpt mig en del med. Tror det var bra för man tvingas jobba från sin core och verkigen känna sin kropp.
  • MissKaos

Bästa av allt på akuten. Ligger på britsen precis överflyttad från bilen. GENOMSVETT av smärta. Så böjjer sig enperson al över mig "jag känner igen dig".
    Jag jobbar med missbrukare. Gissa vad jag höll på att svara?

*s*

• MissKaos
    Scratchy skrev 2013-08-04 21:48:54 följande:
    Slalom och målning? Gör du liknande rörelser  när du åker slalom och när du målar? I så fall måste du skicka en video.

Jag vill mest veta vad som är fel så att jag vet vad jag ska göra i framtiden. Jag blir så passiv när jag inte kan göra marklyft. Vad ska man göra på gymmet om inte marklyft liksom?
    Varför kan du inte köra mark?
    Roddövningar är ju bra, både i maskin och med hantlar? OM det är just de musklerna du vill åt. köra BEN är bra för ryggen. Knäböjj rockar fett! Och utfall. Gärna dynamiska.
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2013-08-06 11:02:53 följande:
    Onödiga kommentarer som "tjejer ska styrketräna.." undanbedes vänligen men bestämt nu.

Jag löptränar ju en del. Har börjat få ont i knän och en ljumske. Ska jag ignorera och tro att det går över med tiden eller ska jag lägga om träningen lite?

Boka en tid till en sjukgymnast, dom kan ofta ge råd. Mina knäproblem fick jag specifika övningar för.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!