Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Sjuk Hade sån tagg för att komma igång efter sem och hade planerat att börja gå på vattengympa 1g/vecka och styrka 1-2ggr samt spinning och mitt vanliga trampande till jobbet. Hade även tänkt mig att skärpa mig och hålla godiso ch fika till helgen.
    Vad händer?
    JO, en helkväll på förlossningen pga Samandragningar, magont, illamåeende och minskade fosterrörelser. Blev ordentligt kollad. Bebisen fick fullständigt spader när dom försökte sätta CTG och försökte kickboxa sönder micken (Bra där -lovande för framtiden!) så dom fick ingen kurva men min mage fick konstiga former.. URINVÄGSINFEKTION! Det har jag alldrig haft i hela mitt liv. Kom hem kl 01. Dom var snabba och effektiva och superomhändertagande. Och jag är minst sagt glad att barnet mår bra. Och att inte livmodertappen vart påverkad.
    MEN det fuckar upp mina träningsplaner! Jag har blivit fet, tänkte inte alls bli inaktiv med. Och otränad. Vafan, här ska man föda barn -i min värld ungefär som ett marathon- och göra det OTRÄNAD? WHAT? Blev dessutom låg låg låg och känner mig deppig. Hasade iväg till apoteket. Åt Pizza. Köpte godis. Fick VILA på hemvägen från vagnen det är 7min att gå, detta pga sd.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kan du ha mina sdr då? Så kan en sv oss träna iaf

Paradigm skrev 2013-09-02 20:38:04 följande:
    Att läsa avhandlingar när man hellre vill befinna sig på gymmet...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samandragningar

Paradigm skrev 2013-09-02 22:14:24 följande:
    MissKaos - vad är sdr?

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-09-05 09:20:03 följande:
    Usch! Detta börjar kännas ohållbart. Jag fick äntligen tag i en sjukgymnast idag och när fick jag tid då? Jo om FYRA veckor! Ska jag tvingas sitta här i fyra veckor innan jag ens får hjälp...får väl lägga mitt hopp till att de får ett återbud. I morse gjorde jag en rörelse så det knakade till i höften och idag är jag lite bättre. Fast jag är långt ifrån bra. Skit också!

Jag har en tid till läkaren imorgon, men det tror jag knappast ger nåt annat än mer besvär av att jag tvingas åka dit. :-/ Fast jag måste ju eftersom det är åttonde dagen hemma då.

Jag börjar bli ordentligt rastlös nu, jag vill bara ut och röra på mig. Fast jag orkar bara stå kortare stunder så promenader känns som ett stort riskmoment. Får försöka peppa mig med positiva tankar...positiva tankar...snart kommer snön och då är jag frisk igen!

Mental träning? *huu*

Idag har jag med mig min träningsväska! ÄNTLIGEN till gymmet igen Kommer ju få bli ett lättare pass men bara det att få röra på sig. Magen vill inte riktigt järn + antibiotika + graviditet + sitta silla = man behöver EDA för att gå på toa..
  • MissKaos

Ett gympass om ca 1h totalt. Samt cykeln till jobbet då! Nöjd med detta även om kag inte kör så hårt och vikterna är lättare än innan. Är ju typ höggravid. Det är man sista trimestetern väl?

• MissKaos
  • MissKaos

Nya träningsbyxor som passar! TJOHOOO!! Bilden fick ju min röv att se enorm ut. Well, bjuder på det...
    MIna vanliga i strl S/xs vart omöjliga att få på.

• MissKaos

Stillasittande är skit! Sliter med endel på byxbaken på jobbet tyvärr..

Välkommen tbx!

Spinning idag. Proppsr mig full mef sushi först. Spenderat löjligt mkt på jabykläder får cykla bort ångesten innan jag ska ehhh trampa min gammla damcykel hem.

Maria1982 skrev 2013-09-06 11:12:28 följande:
    Jag har börjat köra 20 armhäv, 20 dips och 25 knäböj direkt på morgonen.

Kommer öka vart efter, men det får inte ta för lång tid. Måste ju hinna med dusch, barn och allt annat på morgonen

Springer som vanligt Har bara inte orkat engagera mig i tråden efter "ni vet vem".

Kör mitt race liksom!

Nu har jag bytt jobb också. Sitter på innesälj, dagtid mån-fre, istället för skift och varannan helg.

Man får tänka lite nu i början så att man inte stoppar för mycket i mun när yrket plötsligt blev stillasittande.

• MissKaos

Spinning och 20min i gymmet. Skönt!

• MissKaos

Bra tänkt! Jag tror du gör helt rätt i det.

Wilowa skrev 2013-09-06 16:48:51 följande:
    Okej, men du var väl ute med? Det blir ju inte bättre av att det var allmänt jobbigt för astmatiker förra året.

Så där ja, då var jag sjukskriven i tre veckor. ...eller om jag ska sätta Fördjävligt helt enkelt, men när det är som det är så är jag glad över att äntligen tagit beslutet att det är nog nu. Jag orkar inte harva runt som halvbra. Jag gick med i den här tråden med en förhoppning att jag skulle kunna komma igång och träna, men kroppen har hela tiden satt käppar i hjulen för mig. Nu ska jag börja i rätt ände och jobba mig upp!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!