• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-06 21:33:39 följande:

Alltså, så sjukt NÖJD; 20 strict pull-ups!!!!!! 

Härligt
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • elwirase
    Margaux skrev 2016-07-06 21:33:39 följande:

Alltså, så sjukt NÖJD; 20 strict pull-ups!!!!!! Cool

Bra jobbat! Med eller utan band?
    www.elwira.se - Allt om Träning, Viktminskning och Hälsa
  • Margaux
    elwirase skrev 2016-07-07 03:33:40 följande:
    Bra jobbat! Med eller utan band?
    www.elwira.se - Allt om Träning, Viktminskning och Hälsa
    Utan. Vi använder inte det inom crossfit vad jag vet. Men dessa var ju inte obrutna utan 5*4. Sista två varv var det 2+2.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-07 07:22:36 följande:
    Utan. Vi använder inte det inom crossfit vad jag vet. Men dessa var ju inte obrutna utan 5*4. Sista två varv var det 2+2.
    Vi kör med gummiband för de som inte orkar utan, börja med ett starkare för att successivt arbeta mot att klara sig utan.  
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-07-07 09:44:23 följande:
    Vi kör med gummiband för de som inte orkar utan, börja med ett starkare för att successivt arbeta mot att klara sig utan.  
    Vi jobbar negativt eller hopp-upp och långsamt ned. Han som driver boxen är väldigt fokuserad på funktionell träning och jobbar man med gummiband bygger man inte nog styrka i botten.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-07 09:51:55 följande:

Vi jobbar negativt eller hopp-upp och långsamt ned. Han som driver boxen är väldigt fokuserad på funktionell träning och jobbar man med gummiband bygger man inte nog styrka i botten.

Ok, ja dom har lärt sig iaf så det verkar fungera. Jag har aldrig lagt mig i hur dom använder gummibanden. När jag var nybörjare på gymmet höll vi i fötterna på varandra och man kunde då trycka på med foten när det behövdes.
  • Studentpappa

Pass 74

Skin the cat 5-10 min
    Strikta pullups 8+7 var lätt ikväll så nu blir det extra vikt framöver.
    Strikt press 5-4-4-2 @50 kg Inte riktigt framme trodde det skulle gå ikväll men var inte ens nära 15 reps i två set.
    V-outs 5x4
    press outs 5x4 båda i ringar, har finns det en klar förbättringspotential...
    Böj 6+9 @ 90kg (10 RM från förra testen) Hade tänkt 8+7 men kände mig trött efter första 6:an, tränade med dottern ikväll och då är det smurfarna i stereon. Bytte till Accept-Balls to the wall och körde en 9:a  enkelt, musik gör mycket ibland Så hädanefter kör jag på 95 kg.
    Plankan 30/30s x 10

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-07-08 21:19:10 följande:

Pass 74

Skin the cat 5-10 min
    Strikta pullups 8+7 var lätt ikväll så nu blir det extra vikt framöver.
    Strikt press 5-4-4-2 @50 kg Inte riktigt framme trodde det skulle gå ikväll men var inte ens nära 15 reps i två set.
    V-outs 5x4
    press outs 5x4 båda i ringar, har finns det en klar förbättringspotential...
    Böj 6+9 @ 90kg (10 RM från förra testen) Hade tänkt 8+7 men kände mig trött efter första 6:an, tränade med dottern ikväll och då är det smurfarna i stereon. Bytte till Accept-Balls to the wall och körde en 9:a  enkelt, musik gör mycket ibland Så hädanefter kör jag på 95 kg.
    Plankan 30/30s x 10

Smurfarna....! Fniss! Du verkar sjukt sympatisk by the way! Jag startade semester ikväll!
    I morgon ska jag på wod på Crossfit Karlstad! Ser fram mot det!

Idag eller igår eller var man ska säga var jag på Crosstraining med samma coach som på onsdag. Fick rätt feta blåmärken av all KB pushpress så nu får jag nog skaffa några sweat bands eller så...
    Idag var det 10 stationer 40sek*3 med weighted pistols, dips, rodd, släde etc. Skönt pass.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-07-09 00:39:53 följande:

Smurfarna....! Fniss! Du verkar sjukt sympatisk by the way! Jag startade semester ikväll!

I morgon ska jag på wod på Crossfit Karlstad! Ser fram mot det!

Idag eller igår eller var man ska säga var jag på Crosstraining med samma coach som på onsdag. Fick rätt feta blåmärken av all KB pushpress så nu får jag nog skaffa några sweat bands eller så...

Idag var det 10 stationer 40sek*3 med weighted pistols, dips, rodd, släde etc. Skönt pass.

Ja någon måste ju vara det i familjen också, jag behövde ju ringarna igår och dom "lånar" inte gärna dottern ut.

-Du ska inte tro att dom är dina bara för att du betalat dom.

Fick jag höra igår, när jag sa att vi skulle turas om..

Jag byter jobb nu i augusti och ett av kontoren ligger i Karlstad så jag kommer säkert få tillfälle att testa crossfit Karlstad, det ser fint ut. Hoppas ni får en skön semester då!
  • Studentpappa

Pass 75

45-90 min löpning i prattempo stod på schemat det blev 53 min.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!