• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Blackfeet

Jag hoppar in här jag med. 
    Träningsmässigt har jag gjort lite varierat de sista 5-10 åren. Växlat mellan löpning, gym, mtb och skidor mest. Sista 2,5 åren har jag jobbat i Norge och det hanns bara med ett gympass om dagen för att orka med jobbet som var tungt både stressigt och mentalt.

Tillbaka i Sverige i februari föräldraledig och denna sommar har varit den sjukaste vad gäller svullande och frossande.

Kommer inte i skjortorna längre så min plan är att gå ner i vikt genom att enbart dra ner på socker och kolhydrater. Löptränar 50 km per vecka ca, vartannat pass 15 km distans, vartannat  10 km intervaller. Har hållit det stenhårt 6 veckor nu. 

När jag gått ner i vikt så tänkte jag återgå till Crossfit, Mtb, skidåkning och löpning. Mest för att om jag kör "bara" gym så ökar jag så mycket i vikt. Och för att jag vill träna allsidigt. 
    Slänger in en bild som start märke, få se var jag hamnar senare.

Önskar er en bra dag. Gillar dina uppdateringar Studentpappa, håller en motiverad. 

The only thing that overcomes hard luck is hard work !!
  • Studentpappa
    Blackfeet skrev 2016-09-01 10:47:49 följande:

Jag hoppar in här jag med. 

Träningsmässigt har jag gjort lite varierat de sista 5-10 åren. Växlat mellan löpning, gym, mtb och skidor mest. Sista 2,5 åren har jag jobbat i Norge och det hanns bara med ett gympass om dagen för att orka med jobbet som var tungt både stressigt och mentalt.

Tillbaka i Sverige i februari föräldraledig och denna sommar har varit den sjukaste vad gäller svullande och frossande.

Kommer inte i skjortorna längre så min plan är att gå ner i vikt genom att enbart dra ner på socker och kolhydrater. Löptränar 50 km per vecka ca, vartannat pass 15 km distans, vartannat  10 km intervaller. Har hållit det stenhårt 6 veckor nu. 

När jag gått ner i vikt så tänkte jag återgå till Crossfit, Mtb, skidåkning och löpning. Mest för att om jag kör "bara" gym så ökar jag så mycket i vikt. Och för att jag vill träna allsidigt. 

Slänger in en bild som start märke, få se var jag hamnar senare.

Önskar er en bra dag. Gillar dina uppdateringar Studentpappa, håller en motiverad. 

Kul med nytt sällskap, det har ekat tomt här på slutet! Du verkar köra hårt minst sagt
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 100 igår, var på tjänsteresa men hittade en atletklubb vi kunde träna på. Inte helt enkelt alla ggr då jag ofta är på små orter.

DL, pullups, ttb samt latsdrag.

• Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-09-01 16:48:46 följande:
    Kul med nytt sällskap, det har ekat tomt här på slutet! Du verkar köra hårt minst sagt
    Jag har inte helt lämnat tråden, bara haft lite mycket senaste tiden. Inte hunnit eller orkat nån träning på flera veckor. Fast nu är jag på g...hoppas jag...och sitter här med grym träningsvärk.

Jag var på cirkelgym igår med en för mig ny ledare. På en station hade hon bollar som man skulle kasta i marken. Hon sa att övningen var bra om man varit arg under veckan...vilket jag varit så det räcker och blir över. Jag tog den lättaste bollen på fem kilo och jäklar vad skönt det var att drämma den i backen. Demon Jag fick bita ihop för att inte börja gråta efter övningen...och jag gråter inte i första taget. Körde totalt slut på mig istället.
  • Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-09-04 12:29:19 följande:

Jag har inte helt lämnat tråden, bara haft lite mycket senaste tiden. Inte hunnit eller orkat nån träning på flera veckor. Fast nu är jag på g...hoppas jag...och sitter här med grym träningsvärk.

Jag var på cirkelgym igår med en för mig ny ledare. På en station hade hon bollar som man skulle kasta i marken. Hon sa att övningen var bra om man varit arg under veckan...vilket jag varit så det räcker och blir över. Jag tog den lättaste bollen på fem kilo och jäklar vad skönt det var att drämma den i backen. Jag fick bita ihop för att inte börja gråta efter övningen...och jag gråter inte i första taget. Körde totalt slut på mig istället.

Kul

Jag fick nog ryggskott idag redan på uppvärmningen, det bara knäppte till. Så jag är nog borta från träning ett tag... Bara hoppas det inte är någon bristning.
  • Studentpappa
    Studentpappa skrev 2016-09-04 13:20:14 följande:
    Kul

Jag fick nog ryggskott idag redan på uppvärmningen, det bara knäppte till. Så jag är nog borta från träning ett tag... Bara hoppas det inte är någon bristning.
    Ryggskottet på träningen var bara en föraning om vad som komma skulle, på eftermiddagen när jag var ute med dottern. Då small det som satan och när jag väl haltat in blev jag liggande på golvet i några timmar. Så jag är invalido ett tag nu och lär inte kunna träna särskilt mycket. 
  • K grrl

Jag har inte försvunnit från tråden, men legat lågt ett tag. Hade en dipp med bronkit och astma i början av sommaren men har kommit tillbaka. Får ännu periodiserade program och i och med att jag är i tillväxtfas ligger repsen på som allra minst 5. Kul, men tufft!

• Studentpappa
    K grrl skrev 2016-09-06 21:23:25 följande:

Jag har inte försvunnit från tråden, men legat lågt ett tag. Hade en dipp med bronkit och astma i början av sommaren men har kommit tillbaka. Får ännu periodiserade program och i och med att jag är i tillväxtfas ligger repsen på som allra minst 5. Kul, men tufft!

Låter trist med bronkit! Jag låg så jäkla bra till kändes det nu i denna period, denna vecka är testveckan och nya pb:n bara rullar in för de andra. (Vi har ett ställe vi skriver dagbok på för alla som följer samma schema). Så jag är riktigt missnöjd för tillfället och har väl förmodligen tappat det mesta av ev ökning när jag är tillbaka.

Som kuriosa så såg jag att Cayser-Allen (svensk crossfitare) ska ställa upp i både tyngre tango (crossfit - tävling) och tyngre classic samma helg. Måste vara en svår mix
  • Studentpappa

Pass 101 lite invalid-anpassat, har vilat en vecka men nu tar tristessen död på mig. Har inte mer utrustning hemma för övningar där jag inte kopplar in ryggen än bänk och pullups. (Som jag kommer på iaf).

5x10x60 kg bänkpress, lätt vikt och passiva ben
    10x5 strikta pullups, kör med dragremmar för att kunna nå 50 strikta.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!