• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Steffie1

verkar kul  att dela träningstips men ni ligger på lite för hög nivå för mig känns det som. fattar inte övningarna ni beskriver. Skulle vara kul att kunna  att få nytändning av träning mage t ex. har nästan magrutor o som en sköld på magen...inget snyggt då jag vill ha mer muskler runt hela bålen o på sidan av ryggen med men vet inte riktigt hur jag ska träna ..

biceps ok

triceps svårt

rumpan ok men kan alltid förbättras :)

tacksam för tips..

• Gryndrömmen

Amazonas: min pt har präntat in i mig att man kan träna så gott man kan vid förkylning men aldrig aldrig vid feber och halsont!!

• Amazina
    Gryndrömmen skrev 2011-07-25 09:50:37 följande:
    Amazonas: min pt har präntat in i mig att man kan träna så gott man kan vid förkylning men aldrig aldrig vid feber och halsont!!
    Feber OCH halsont tillsammans eller vid feber ELLER halsont?
  • Amazina
    Gryndrömmen skrev 2011-07-25 09:54:10 följande:
    Något av det
    Ok... Attans...
  • Tullemi
    Gryndrömmen skrev 2011-07-25 09:50:37 följande:
    Japp, har också fått denna information.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Jennnyn

Angående förkylning och halsont...Jag tränar aldrig om jag har riktigt ont i halsen, men vid snuva och hosta brukar jag träna, så länge kroppen känns okej. Feber och träning kan vara direkt förenat med livsfara och risk för hjärtmuskelinflammation!

• Paradigm
    Fattig student skrev 2011-07-24 17:53:11 följande:
    Eeh, kan man springa 3 km på 30 minuter?

Jag har ju flyttat och fått ett nytt gym. Sprang som vanligt på löpmaskinen. Satte på nivå 10 vilket innebär 10km per timme och fick tokspringa, som på nivå 12,5 (12,5 km i timmen). Var då tvungen att ta på nivå 7 vilket gav endast 3 km på 30 minuter. Jag blev skittrött och fick verkligen springa. Kan detta verkligen stämma? Går man typ inte 3 km på 30 minuter??

Tycker detta är konstigt. Är tacksam för svar.
    Fy fasiken vad dum jag är!

Maskinen räknar ju i mile!!

3 mile är alltså lika med 4.9 km.
    Och nivå 10 på denna maskin är alltså 10 mile vilket motsvarar 16 km i timmen. Inte konstigt att jag dog när jag låg på den nivån. Nivå 7 motsvarar lite över 11km/h.

• Paradigm

Imorse blev det innan frukost 4,5 km löpning. Nu är klockan halv fyra och jag går i middagsplaner. Är grymt sugen på lady och lufsen mat.

• Tullemi

Nu sitter jag och äter en smarrig räksallad med avokado. Men idag blir det nog en vilodag vad gäller träning....

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!