• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-06-20 20:18:48 följande:
    Kesella? Finns ej att köpa här, bor utanför Sverige, annars hade jag det stått på min inköpslista.
    Jag brukar käka kesella till mellanmål ibland. Ofta fuskar jag lite och väljer vaniljkesella, som innehåller en del socker men som är för jäkla gott Annars är klassikern naturell kesella med fun light helt okej.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-06-20 20:28:12 följande:
    Utmanade mig precis på plankan hemma på vardagsrumsgolvet. 3,5 minuter tog det innan jag tappade hållningen totalt....Nu svider det i hela korsetten
    Riktig bra måste jag säga! 4 minuter nästa gång?
  • Thomas 66
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 20:31:40 följande:
    Dricker? Nej men äter. Jag kör på Lidls halvkilos eftersom den dels är billig och dels inte innehåller löpe vilket t ex arlas kesella gör.
    Äter usch, själv fegar jag och blandar med vatten i mixern. Dricker varje kväll innan säng dax med 2 omega3, har läst någonstans att kroppen går in i ett anabolt tillstånd på natten för att bränna fett. och då förlänger man tydligen det stadiet, samt att det minskar muskel nedbrytning. Så det har jag valt att tro på : )
  • Jennie med ie
    Thomas 66 skrev 2011-06-20 20:38:57 följande:
    Äter usch, själv fegar jag och blandar med vatten i mixern. Dricker varje kväll innan säng dax med 2 omega3, har läst någonstans att kroppen går in i ett anabolt tillstånd på natten för att bränna fett. och då förlänger man tydligen det stadiet, samt att det minskar muskel nedbrytning. Så det har jag valt att tro på : )
    Jag brukar blanda ut den med lite mjölk för att få den slätare. Idag åt jag t ex kvarg blandat med lite mjölk, smaksatt med vaniljpulver (inte vaniljsocker alltså), pyttelite sötningsmedel och färska hallon. Det är gott och räcker länge. Vill jag låtsas att det är naturell yoghurt mixar jag den med lite vatten däremot, inte till drick-konsistens men yoghurt-konsistens.
  • Jennie med ie

Får man svära lite? OK; då gör jag det... Fans jävla skithelvete!! Så, nu känns det bättre.

Jag testade låret på gymet idag, trekvarts gång i _lugnt_ tempo. Det gick inte så bra, satan så ont jag hade efteråt. Och jag blev så sur, arg, ledsen, besviken, you name it att jag tappade all sug till den planerade styrketräningen också och stack hem istället. Men... imorgon så! Då ska jag gå dit och vara förinställd på att bara köra styrka, så minskar jag risken för besvikelse. Axlar, triceps och rygg/skuldror blir det.

• Jennnyn

Tips till er som äter kolhydratsfattig kost:

Istället för ris kan man riva rå blomkål fint och sedan sjuda ett par minuter. Funkar till det mesta. Blomkål kan man även göra mos på. Koka mjukt och gör sedan precis som när du gör potatismos.

Pasta kan ersättas med morot som hyvlats till tunna "tagliatelle" med potatisskalaren. Sjud dessa ett par minuter och vips har du "spaghetti". Detta funkar även med zucchini.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-20 20:48:22 följande:
    Får man svära lite? OK; då gör jag det... Fans jävla skithelvete!! Så, nu känns det bättre.

Jag testade låret på gymet idag, trekvarts gång i _lugnt_ tempo. Det gick inte så bra, satan så ont jag hade efteråt. Och jag blev så sur, arg, ledsen, besviken, you name it att jag tappade all sug till den planerade styrketräningen också och stack hem istället. Men... imorgon så! Då ska jag gå dit och vara förinställd på att bara köra styrka, så minskar jag risken för besvikelse. Axlar, triceps och rygg/skuldror blir det.
    Okej, då vet vi att låret måste vila. Sedan är det bara att köra igång igen.

Glöm inte det faktum att du har gått ned 27 kilo. Gläds åt det och känn dig jävligt stolt. Skrattande
  • Jennie med ie
    Jennnyn skrev 2011-06-20 20:48:40 följande:
    Tips till er som äter kolhydratsfattig kost:

Istället för ris kan man riva rå blomkål fint och sedan sjuda ett par minuter. Funkar till det mesta. Blomkål kan man även göra mos på. Koka mjukt och gör sedan precis som när du gör potatismos.

Pasta kan ersättas med morot som hyvlats till tunna "tagliatelle" med potatisskalaren. Sjud dessa ett par minuter och vips har du "spaghetti". Detta funkar även med zucchini.
    Ja blomkålsmos är jättegott. Särskilt med riven ost i. Men nästa gång måste jag testa tipset på blomkålsgrytan här i tråden.
  • Jennie med ie
    Fattig student skrev 2011-06-20 20:50:46 följande:
    Okej, då vet vi att låret måste vila. Sedan är det bara att köra igång igen.

Glöm inte det faktum att du har gått ned 27 kilo. Gläds åt det och känn dig jävligt stolt. Skrattande
    Det gör jag, och det är jag Emellanåt i alla fall. Men jag har en förmåga att fokusera på det negativa. En riktigt trist jäkel kan jag vara...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!