Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2013-09-25 20:48:54 följande:
    Skönt! Är du sjukskriven fram tills du får havandeskapspenning?
    Ja. JAg fick välja vad som kändes bästa. LÄkaren tyckte inte det kändes rimligt att jobba. Dock tror han på en lika låååång graviditet som sist. Kunde gott tänkt mig 4veckor mindre.. Men men, jag gissar att han har rätt! Händer inget med livmodertappen på dom sdr så krävs det nog mkt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kom in med smärsamma sdr var 3-5minut.

Wilowa skrev 2013-09-25 21:05:31 följande:
    Förståndig läkare! Hur ofta har du sammandragningar då? Måste vara ofta och kraftiga eftersom det ändå anses normalt att ha det i slutet. Ja de är dryga de där sista veckorna och ska du gå hemma blir det ju ännu värre. Fast jag brukar tänka lika långt tillbaka och då känns inte veckorna riktigt lika långa. Fast snart fyra veckor hemma börjar kännas ganska drygt nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gymmet idag! 45min vågade inte mer...

Han köra lite uppv

90 grader med boll

Marklyft

Rodd i trx

Pushups i trx

Dips på bänk

Biceps trx

Ngn axelövning

Kast med medicinboll i studsmatta

Sidoplanka

Armhävningar på knä och rumplyft

..bättre än inget!

• MissKaos

Vaknar av sdr på nätterna. .

• MissKaos

Ja fast dyrt. .

Wilowa skrev 2013-09-26 19:44:50 följande:
    Fy det låter jobbigt! Skönt att du slipper jobba mer.

• MissKaos

I agree!!

Michael 310 skrev 2013-09-27 08:16:16 följande:
    Suck hopplöst och försöka springa efter man jobbat natt, går långsamt och känns som att man ska dö. Men men skönt och vara klar med dagens träning.

Träningsvärk!
  • MissKaos

Löpning bränner ca 1kcal/kg kroppsvikt/ löpt km

Ett göteborgsvarv bränner kanske 1500.. så det låter väldigt mkt om du inte är väldigt överviktig?

Strunta i vad du brännet. Att är det viktiga!

ellen2008 skrev 2013-09-28 11:22:51 följande:
    Hej, 

Har en fråga, har en pulsklocka som visade att jag förbrukat 1345 kalorier då jag spelade tennis i 2,5h.... känns lite mycket... kan man lite på den siffran? det står även att 16% av de kalorierna var fettförbränning. Vad är då resterande kalorier? Försöker gå ned i vikt och ska ligga på ett underskott på 500 kalorier per dag, kan jag räkna in dessa 1345 kalorier i min dagsförbrukning eller endast 16% av dem? 

Tack för hjälpen !!

• MissKaos
    ellen2008 skrev 2013-09-28 12:08:13 följande:
    Tack för ditt svar!
    Väger 63 kg.... så det måste vara fel..... i tennis springer man ju inte hela tiden heller.... 

Kolla vad klockan är ställd på. Vikt? Aktivitet? Gissningsvis har du gjort åt 800-1000 mer el mindre beroende på hur intensivt du kör.
  • MissKaos

Spinning. Väldigt moderat men kändes bra!

9v kvar till bf.

Vattegympa el gymmet imorgon..

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-01 13:34:45 följande:
    Nu har jag äntligen hittat en sjukgymnast som vet vad det är för fel på mig! Solig Hon kunde visa att det var så genom att testa min muskelstyrka och hon gav mig övningar som faktiskt känns rätt. Tidigare sjukgymnaster jag varit till har fokuserat på helt andra saker och gett mig övningar som inte alls känts rätt. Precis som jag alltid känt så sitter grundproblemet i mina höfter och inte alls i nacken och ryggen.

BRA! Hoppas du kan rehaba dig i form tills snön kommer!!

Vattengympa igår. Inte jättekul, men ganska ok ändå. Vattenstyrka -kändes iaf i axlarna.

Idag spinning och karlsloken hinner hem i tid! Man får inte lämna små barn ensamma hemma även om man lägger dom först har jag förstått

Bakat en större mängd bullar. Ätit för många. Tvungen att vila efter det, dels pga lätt illamåeende dels för att ryggen protesterar och magen med.

Oh well, snart är kroppen MIN igen!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!