Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Spinning idag med!

3 pass spinning

1gym

1vattenstyrka

Fårse om det blir gym imorgon med. Nästa vecka kasst med tid för träning. Något böir det men oklart vad ich hur mkt.

Idag exakt fem v till bf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    ander25k skrev 2013-10-28 13:09:07 följande:
    Vart ett pass i Tyngdlyftningens tecken , så hela ryggen och axelpartiet är genomkört och många trötta muskler nu , massage fås i kväll :) och kommer vara välbehövlig :)

Härligt! Jag skulle med behöva massage. Igen!!

Peppar på mig själv, ska ta mig till gymmet sedan. Matat i kidsen här byggarepannakor.. Dvs, pankakor med banan (och kardemumma) i och dubbla mängden ägg mot normalt. Och lite bakpulver annars fastnar dom. Bäst i ugn eg. Serverar man den gjord i ugn med keso och blåbär istället för sylt är det ju bra med protein i! Har testat att byta lite av mjölet mot proteinpulver men tror jag måste ha bakprotein. ngn som har testat? Eller ngt annat mjöl som inte är så vitt? Ifs kör vi ofta detta på söndagskvällar efter gymmet och då kan man ju behöva lite snabba kohydrater.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

2, 5dl mjöl

Blanda i 1tsk bakpulver

Evt i med kanel/ingefära om du gillar det

Vispa i 3dl mjölk

Mosa i 1-2 bananer

Kör med stavmixern

Vispa i 6-7 ägg och sen 3dl mjölk till

Stek som pankakor. Alt i ugnen lägg då gärna 1litet pkt färdigskuret bacon i formen kör i ugnen 7min rör runt i formen på med smeten inget extra fett behövs då.

Spm sagt går byta ut lite mjöl mpt proyein

Wilowa skrev 2013-10-28 15:15:57 följande:
    Kan tillägga att jag inte gillar den mjöliga geggan, så banan och mer ägg är nåt jag tror skulle passa mig.

• MissKaos

Gymet idag. Segt. Tung i kroppen.

Nu orkan ute. Huu!

• MissKaos

Eller graviditet? Eller fem pass förra veckan.sovit kasst inatt. Kombo?

Wilowa skrev 2013-10-28 20:49:27 följande:
    Kände du av vädret tro? Fast ni får gärna behålla den där nere hos er, här i Värmland regnar det bara ordentligt än så länge. Det hade börjar mörkna redan när jag åkte från sjukgymnasten halv tre.

• MissKaos

Jo fast jag är segar än segast idag. Kissade ca 100ggr inatt. Obekvöm säng. Maken låter nattetid. han andas! På natten hallååååå.. tyst!

Wilowa skrev 2013-10-28 21:15:09 följande:
    Haha! Ja men graviditeten trodde jag du räknade med varje dag. Tänkte att om du var segare än vanigt så kanske det berodde på vädret, det brukar påverka mig när det är extremt.

• MissKaos

Har en tub.. om jag fyller hans näsa? Borde väl visselljudet försvinna

Wilowa skrev 2013-10-28 21:26:43 följande:
    Haha! Ja då är det inte lätt! Jag hörde att Aloe heat lotion ska hjälpa mot snarkningar om man smörjer fötterna med den...fast hoppas den inte hjälper mot andning med.

• MissKaos
    Wilowa skrev 2013-10-29 16:14:50 följande:
    Första besöket på gymmet avklarat! Jag är ganska övertygad om att jag kommer att ha träningsvärk imorgon även om jag hade lätta vikter och inte fulländad teknik. Jag får väl säga att det är tredje gången gillt. Två gånger innan har jag testat att gymträna och avskytt det, men detta program var helt okej. Nästan inga pauser utan övningar som gick att växla och täcker i stort sett hela kroppen på ett varierat sätt. Min sjukgymnast har jobbat med elitidrottare och det märks, hon är jätteduktig. 

Härligt!

Min man kom med förslagrt att jag ska boka in en massage till.. ehhh ja tack!
  • MissKaos

Träningsvärk och ont efter möbelflyttande och framtung.. ska boka! Imorgon sista dagen med hantverkare tror vi!

Wilowa skrev 2013-10-29 19:44:59 följande:
    Omtänksam och observant man! Rusa iväg så fort du kan.

Ja nu tycker jag att det är härligt, vad jag tycker imorgon är en annan sak. 

• MissKaos

Spiining Actiovio idag. Fick inte pulsen att gå upp i slutet på pulstopparna..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!