Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-09-09 08:04:48 följande:
    Men attans, jag har gått ner i vikt (läs muskler). Missad träning tillsammans med aningens för lite mat, morr vad man tappar fort då. Men idag känner jag mig iaf piggare och solen skiiiiner Solig. Jag tänkte försökamig på ett besök till gymmet ikväll *spännande*. Idag ska jag annars mysa med barnen och i helgen jobbar jag. Vad har ni för planer?
    Spiining idag!
    Det ska bli så fint äder i helgen.. Så jag kommer nog fuska med styrketräningne och springa. BORDE bygga lite men.. *hrm* Sen har vi inte så mkt planer. Skönt, har haft massor det sista så lite vila ska bli gött!! Inga mer planer än den vanliga: Fredagsfika på café med familjen! 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-09 15:54:31 följande:
    Idag gick träningen inte alls bra. Sprang bara 2.8km gjorde två olika plankor och bänkpress. Kände mig lite yr och inte riktigt motiverad. Kanske för att jag fyller år idag och ville hem till sambo och barn. Han vet hur gärna jag vill gå på massage, så jag fick ett presentkort på massageHjärta
    Grattis! UNDEBRAR present!

Har kört 55min spin + 2 biceps 2 triceps + 2axlar och lite mage/korsrygg samt benpress. Styrkan gick på ca 40min.. *nöjd*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-09 12:21:15 följande:
    Hon är också från Karibien/Västindien (Barbados), så det sitter i generna. Å andra sidan blir även hon åderförkalkad, med dålig mathållning, om det kan vara någon tröst.
    Näää... JAg vill ha lätt för mig jag med. Gillar inte kasskost, mår inte bra av det. Men det vore kul att vara lättdeffad.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 19:56:10 följande:
    7.7 km på 40 minuter. Motsvarar en genomsnittstid på 11,5 km/h. Är dessvärre inte riktigt nöjd. Ville hamna på 8 km på 40 minuter.
    Du blir nog alldrog nöjd kära Favete Dina krav är höga! Bra jobbat.

Veckans träning:
    23km löpning
    1 skivstångintervallpass
    1 kort styrkepass i gymmet
    1 spinningpass.

Hoppas på ett löppass till (minst 10km, helst 15) och ett skivstångspass till. Tror bara det blir det ena. Av tidsbrist + vilobehov.

Idag: 4000kcal nästan. Mestadels mat! En rejäl fika + ett par glas vin dock. Och brie! Boostar lite, vill inte gå ner mer i vikt nu. Är rädd att tappa muskelmassa..
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 21:40:29 följande:
    Nej, du har fan rätt. Jag blir aldrig nöjd. Tungan ute

4000 kcal i mestadels mat är riktigt bra jobbat! Hehe. Lite avis ändå, önskar att jag också kunde äta så mycket utan att bli en boll.
    Jag lär få rallybajja imorgon om jag springer iaf om jag försöker springa långt och fort!
    Sen kan nog inte ens jag göra det varje dag. Har dock legat nära 3000 varje dag denna veckan. Undrar om det kommer bli muskler eller fett?

...glömmde 10mil transportcykling på min lilla träningslista..
  • MissKaos

Räknade lite:
    HAr förbränt ca 3300kcal påträning och transportcykling hittintills denna veckan. En löptur till bör ge ca 600kcal till. Mao, jag har bränt av nästan 4000kcal på aktiviteter.. Det är ju en del. Det ger mig en snittförbrukning på 2400kcal/dygn. Nu har jag ju ansträngt mig för att äta extra denna och förra veckan, men jag kan tänka att jag kanske drar i mig 3-4000kcal vissa dagar, men vissa stressiga dagar landar jag nog på 1500. Så då klart jag kan äta mellan varven..

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-09 22:00:26 följande:
    Det går väl att räkna ut hur mycket kalorier du gör av med? Om du ligger på överskott eller ej. Ligger du på överskott så borde det ju bli fett, tyvärr. Jag tror i alla fall att du gör av med minst 2500 kalorier per dag, men tanke på hur mycket vardagsmotion + träning du faktiskt har per vecka.
    Ja och nej: MAn måste ligga på lite överskott för att bygga muskler med. Man kan gå upp i muskelmassa utan att öka sin fettvikt. MEn det kräver sin man(eller kvinna)
    JAg väger ganska lite så jag gör inte av med så mkt " i mig själv" Det är min höga aktivetesnivå som bränner så.
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-10 12:19:19 följande:
    Ja, det kan ju bli farligt i och med att jag kör dagligen, men att inte sova på flera dagar är ganska farligt det med.
    GAnska farligt = Jättefarligt. Du kan bli manisk alt psykotisk.

Sprugna 11,5. *nöjd* Fat tiden 75 min är väl sådär.. MEn skönt var det
  • MissKaos
    Gryndrömmen skrev 2011-09-10 14:24:59 följande:
    Härligt, längtar tills jag kan börja springa :)
    Ja det är bra träning. Skönt, smidigt tidseffektivt och kul.
    Ska försöka komma iväg till gymmet imorgon, skivstång. Måste verklgein bättra på muskelmassan. Tänkte passa på nu när jag har ätit så grymt mkt det sista. Det borde ju vara fulla depoer så det går bygga lite

Kokat soppa nu. INte så proteinrik, men god! Grönsakssoppa med makaroner och korv i (köper då korv med högt köttinnehåll i. Minst 75%) och redde av den med nya minimilda eller vad den heter. Det blev iaf gott! Den yngre generationen åt med. Dumt nog hittade jag hembakade muffins med choklad i till kaffet. Ska nog uppgradera och stoppa i mig kesella och frukt med. Proteinbomba..
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-10 19:15:07 följande:
    Ja, har väl du erfarenhet, du som betalar personer med missbruk. Vissa av dem sover väl inte var jag har förstått.

11,5 km är bra!
    Jag har jobbat med psykiatri sedan jag gick ut gymnasiet... Det är det enda jag kan!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!