Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Frukostflingan skrev 2011-09-21 08:18:06 följande:
    Hej! Nu har jag följt er tråd ett tag men en graviditet satte stopp för mitt tränande. Nu har jag tyvärr haft missfall igen. Jättetråkigt men sånt som händer. Jag ligger för tillfället på soffan några dagar för att vila upp kroppen. Men sen ska jag träna igen. MASSOR!!!
    Stackare Fy så jobbigt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-20 20:24:34 följande:
    Tränade hela kroppen igår, lite tuffare än sist och nu sitter jag här med skön träningsvärk

Maten däremot har väl inte varit lika bra.....efter min förkylning har jag återigen hamnat i skäpträsket.....skärpning!

Imorgon kör jag igång med bra mat och framförallt MELLANMÅL!

Skönt ändå att vara tillbaka och kroppen känns ganska ok med tanke på hur lite jag tränat senaste månaden.....men Nu är jag på G igen
    J
    Kom igen! Du KAN äta bra! Bar att ös iväg till affären och endast ladda med bra prylar så det inte finns skräpmat hemma!
    JAg är så nöjd med min mat denna veckan Smakaade ifs på fikat igår på jobbet, men 0,25 av en liten brownie räknas väl knappast.. Kör med smoothie på morgonen nu, men proteinpulver i, Och kesella + en grov brödbuölle m ägg o skinka. Står mig så bra på proteinet. Gott är det med  Känns som om det gör skillnad hela dagen för mig! Kokade broccolisoppa igår och fick använda nnya amtberedaren. Dn blev jättegod! Och med ägghalvor i och grovbulle m skinka till blev det ju en riktigt bra måltid dessutom! Här sk akokas soppr i vinter Tog ju max 15min att göra med det är ett stort +.

Skivstång/spinn igår. Det gick kalasbra att köra men jag tyckte instruktören var lite slö för min smak. För lätta coreövningar, för mkt vila mellan övningarna och för låg puls på spinndelen. La glatt till en massa tempo-ökn intervaller själv! Hon körde låtar osm jag "kan" väl efter att själv ha intruerat till dom så då ¨år det ju lätt att göra så. Nästa tisdag blir det mitt "vanliga" skivstån intervall pass igen istället. Det tar lite mera restid till den anläggningen men det är det värt.. + att det börjar 1h senare så jag hinner vara med lilleman till 15min innan han ska lägga sig innan jag drar. Med ett +!  
    Så, ingen träningsvärk idag. Vilodag -ska på massage i em..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-09-21 09:22:31 följande:
    Är det någon som vet hur det är med frukt i samband med mat. Och nu menar jag tex när jag äter lunch på jobbet (varm mat) så brukar jag även äta en eller två frukter till. Minns att nån mat/kostkunnig en gång sa till mig att man skulle äta frukten först. Är det så och varför isf?
    Jättebra med frukt efter maten! Det är relativt "snabbt" socker i frukt så det ger di en jämn och fin socker kurva! Först slår fruktsockret till, sedan pasta/ris/potatis osv. Det är en jättebra måltidsordning! JA gäter ofta apelsin e maten, eller kiwi för att få ett bättre järnupptag! MAssa C i det
  • MissKaos
    godisgrisen skrev 2011-09-21 12:04:37 följande:
    Tack för peppen MissKaos Jag vet att jag kan, och jag vet precis hur jag ska göra för att må bra, bara att  jag av någon anledning hela tiden väljer att sabba för mig själv...rädd att lyckas kanske?

Nåja, inte värt att analysera och grubbla för mycket, bättre att lyssna till kroppen och göra sånt jag mår bra av, det lönar sig i längden
    Eller så kanske du sak fundera på varför du inte gör som du vill, unnar du dig inte att må bra? Hittar du den knuten kan du göra ngt åt den..

JAg har varit på kranisakralbehandling + massage idag. Blev lätt manisk. Löpträning 12 km på 75 min i mörkret Helt underbart! Kom hem gjorde smothies till mig + gubben. HAn vägrar äta/dricka pga att det smakar proteinpulver.. Så nuhar jag mölat i mig 2 st + 2 mackor Snacka om proteinbomb! JAg hade 1 skopa whey + 1dl lättfil 1/2 banan 1,25dl hallon och 0,5dl kesella (Lidls kvarg 0,3% fett massa protein) i varje. Så det GÖR ju inget men snacka om proteinbomben.. *s* Kanske behövs efter löpning och massagebeh?
  • MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-21 23:07:46 följande:
    Ikväll har jag kört axlar, bröst och triceps med olika hantel - och skivstångsövningar. Jobbigt, men skoj!

Avslutade med att springa på löpbandet. Jag har haft sådana problem med både knän och benhinnor i samband med löpning och därför har jag helt enkelt valt annan konditionsträning. Nu tänkte jag dock smyga igång långsamt och öka endast litegrann åt gången. Ni som sysslar med löpning får gärna tipsa lite.

Sprang 3,5 kilometer, vilket känns lagom att börja med. Har ganska bra kondis ändå märkte jag. Pulsen gick ner ganska snabbt och jag blev inte alls så trött och andfådd som jag trodde. Hade nog kunnat springa 5 km utan problem, men är livrädd att få problem med benhinnorna igen. Har över huvud taget varit dålig med att träna kondition, eftersom jag tycker det är ganska trist. Har endast kört det i form av uppvärmning. Däremot gick jag en del på BodyStep, danspass och spinning tidigare. Sista tiden har dock fokus legat på styrketräning.
    Ja, mitt tips är en "löpregel" Öka MAX 10% löpsträcka per vecka. För att undvika skaodr på strukturer i kroppen -även om du orkar mer är det max 10% som gäller
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-09-22 02:00:54 följande:
    Ego: Nu börjar förkylningen äntligen släppa (även om det är tjockt slem och hostningar som gäller fortfarande). Vi verkar vara många här som dras med förkylning just nu! Så idag gick jag äntligen till gymmet och körde 30 minuter på x-trainern. Jag tränade på fm så valde att inte göra någon styrka, eftersom min kropp inte gillar det. Men skönt var det att få träna litet i alla fall! Och träningskläderna stramade extra mycket - så nu gäller det att kunna köra på! Maten har varit bra de senaste dagarna. Jag loggar in på Matdagboken, för att hålla litet extra koll på mig.
    Sonen och jag har kört en god gröt på morgonen: Gröt gjord på grova gryn och vatten - sedan lägger jag i blåbär och mosad banan som får puttra ihop litet. Vi gillar den båda två.

MissKaos: Jag har bara testat kraniosakral behandling en gång. Går du hos någon bra (och är det i Stockholm)? Skulle gärna vilja ha ett tips på någon som är riktigt bra.
    Låter som en god gröt! Fast jag hade ju skivat bananen på toppenoch hällt på kanel Alla är vi lite olika! oCh kanske blandat i frön..
    I Göteborg går jag..
  • MissKaos

Vilodagen blev ett skivstångspass.. MIn runners har kommit = Mot sängen. HUngerdag idag, ska nog äta ett par mackor till först bara.. Och ladda träningsväskan för morgondagens spinning

• MissKaos
    Jennnyn skrev 2011-09-22 22:44:52 följande:
    Vad brukar ni ha för vilopuls? Jag har märkt att min blivit lägre på sistone. Brukar ligga på runt 60
    Lägre = bättre kondis så Grattis!
    Mollly skrev 2011-09-23 08:28:23 följande:
    Idag vaknade jag med ont i halsen. Men nu känner jag inget. Kan jag träna då? Vill vill villSkrattande
    JAg hade kört... MEN jag är ju småtokig

Imorgon vill jag springa långpass.. *hoppas* Kollat på en pulsklocka idag. *vill ha* Garmin forerunner.

Spinning 60min blev det idag. nybörjarklass. La in egna intervaller. Svettigt!
    Fattig student skrev 2011-09-22 23:16:09 följande:
    Det känns skönt. Det känns som om man känner igen sig själv. Tänk vad viktig sömnen är!
    den är superviktig. Under sömnen reparere sig ju kroppen... UNderbart att du fått sova

Vi ahr fikat idag. Lyx! Fredagsfikat är lyx! En lite liten bakelse, den var så himmla liten.. Så ajg fick ett stooort winerbröd med *gott* Och, nu lagar jag fiskgratäng på lax -hoppas på det bästa. Med räkor o dill i såsen.
  • MissKaos
    Mollly skrev 2011-09-23 20:06:55 följande:
    Det blev ingen träning idag. vi har städat ur våra uthus och fixat i trädgården. Imon ska jag iväg och köra ett pass på morgonen. Sen kommer pappa med veden. Så vi ska köra in typ 6 kubik ved imon också. Så tror att jag kommer vara rätt slut imon kvällSkrattande
    Låter som en rätt skön dag MAssa fysisk härlig aktivitet!

Och du -grattis till -1cm! WOHOOO! Bra jobbat! *hjular i tråden och bjuder på proteinshakes*
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-09-23 20:38:05 följande:
    Jag är jättehälsosam och smoffsar just nu i mig mängder med chips... och dipp!
    Jamen, man måste göra det ibland -det ingår i att vra hälsosam. Eller hur? Själen ska ha sitt med. Jag har mens. Köpte en större mängd choklad. 1-2 ggr/vecka tycker jag maan "måste" få unna sig lite gott..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!