• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • ETSS

Fick inte något dubbelt träningspass i dag heller, dagen och kvällen viks för annat, så det blir bara powerwalking på morgonen.
    Har frågat i denna tråd tidigare men jag provar igen: Är det någon som känner till något man kan göra mot krampande benhinnor? Jag gör stretchövningar, äter Kalcium och Magnesium, finns det något annat man kan göra?

• Tullemi
    Evenstar skrev 2011-08-04 07:05:08 följande:
    Tillföra extra aminosyror för ökad proteinsyntes/muskelupbyggnad under natten.
    Funkar ju att peta i sig annat också - ex keso, kesella osv.
    Isf blir shaken bra. Keso/kesella är absolut inga favoriter Tungan ute
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

Jag tror jag får huvudvärk av detta tillskott:
    http://www.svensktkosttillskott.se/#!produkter/burn
    Det innehåller ju en hel del koffein,om det nu kan bero på det? Dessutom är kapslarna megastora och jag fruktar för mitt liv varje gång jag ska svälja dem så nu lägger jag undan dem. Har bara tagit några så om nån vill ha dem så säg till .

• Mollly

Hej på er.
    Här har det inte blivit träning på två dagar. Fast jag har klyvt och staplat ved i två dagar, så lite träning har jag fått iaf. Men i eftermiddag ska jag köra ett rejält pass tänkte jag.

• Mollly

Suck jag tror jag får ge upp att springa på löpbandet. Jag har fått problem med knäna den sista tiden. Det känns skit surt. Men men får köra på cross trainen iställetSkrattande Man borde bränna lite fett på den också Skrattande

• godisgrisen

Har inte tagit mig ut på några morgonpromenader igår och idag, mår inge vidare i värmen.....matt i kroppen, ont i huvudet och nacken

Nån styrekträning har jag inte fått till heller.....

Nåja, vädret och energin vänder väl snart, och då ska jag plocka fram motivationen igen, dock kommer jag inte kunna gå morgonpromenader längre, då semestern snart är slut....får gå på kvällarna istället

• Jennie med ie

Ållrajt, jag erkänner! Träningsmålsättningen för semestern har inte uppfyllts. De senaste veckorna, eller 1½ vecka i alla fall, har varit nästan helt tränings-tomma. Jag har helt enkelt tappat sugen på att planera semesteraktiviteterna efter träningen utan träningen har i så fall kommit som en bonus om det passat in i övrigt så att säga.
    Men, snart är det dags att börja jobba igen, då kommer rutinerna tillbaka. Hoppas jag

• Mollly

Nu har jag varit och tränat. Riktigt svettigt var det idag. Jag testade att köra på cross trainen istället för att springa. Det kändes helt ok. Kom 4km på 20 min. Jag kommer ju inte ens så långt när jag springer. Men kan man jämföra det med löpningen? är 4km löpning lika mkt som 4km cross training?

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-04 17:13:54 följande:
    Nu har jag varit och tränat. Riktigt svettigt var det idag. Jag testade att köra på cross trainen istället för att springa. Det kändes helt ok. Kom 4km på 20 min. Jag kommer ju inte ens så långt när jag springer. Men kan man jämföra det med löpningen? är 4km löpning lika mkt som 4km cross training?
    Vad långt! Jag tycker km-visaren rör sig oändligt sakta på crosstrainern. Kommer definitivt inga 4 km på 20 min.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-08-04 17:16:05 följande:
    Vad långt! Jag tycker km-visaren rör sig oändligt sakta på crosstrainern. Kommer definitivt inga 4 km på 20 min.
    ja jag är förvånad att jag kom så långt. För när kört innan på andra crosstrainer, så tycker jag det är gått saktare. Men jag är nöjd iafSkrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!