• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    cirkuspuman skrev 2011-07-31 18:35:03 följande:
    Vad baserar du den infornationen på? 
    Hur skulle situps bidra till delade magmuskler?
    Kolla in Olgas blogg. Klicka på kategorin magträning.

blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Däremot anser jag att man bör undvika det om man har delade magmuskler, dvs som föderska. Om man sedan kombinerar situps/crunches så borde det ju inte vara någon större fara. Jag tror det krävs enormt många situps för att de ska bli delade.

Men jag tar det säkra före det osäkra och kör enbart på plankan i olika former, men också för att det är så kul och för att det känns rejält i magmusklerna.
  • cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-31 19:37:56 följande:
    Kolla in Olgas blogg. Klicka på kategorin magträning.

blogg.mama.nu/olgas-blogg/

Däremot anser jag att man bör undvika det om man har delade magmuskler, dvs som föderska. Om man sedan kombinerar situps/crunches så borde det ju inte vara någon större fara. Jag tror det krävs enormt många situps för att de ska bli delade.

Men jag tar det säkra före det osäkra och kör enbart på plankan i olika former, men också för att det är så kul och för att det känns rejält i magmusklerna.
    Det finns inga belägg för att situps skulle vara farligt det är bara det jag vill få fram så ingen oroar sig över det. Det är ju betydligt vanligare att man utför situpsen felaktigt och drar på sig skador pga det
    Jag är själv utbildad instruktör och har aldrig hört något liknande, sedan att man ska träna core muskulaturen innifrån är helt rätt
    Magmuskulaturen delar sig inte på alla gravida och på de allra flesta där den delat sig så läker den ihop fint igen efter förlossningen.
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • ior7701
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Åh Vad gulligt!
  • Jennnyn

Det blev faktiskt ingen träning för mig idag heller, trots att jag planerat att bege mig nu på kvällskvisten. Jag blev nämligen spontant hembjuden till en kompis på Sushi. Det är bland det godaste jag vet, så då kunde jag ju inte tacka nej

Två träningsfria dagar alltså, men i morgon är det åter till allvaret

• Jennnyn
    Fattig student skrev 2011-07-31 16:13:02 följande:
    Åh, jordgubbstårta... Skrattande
    Jordgubbstårta är bland det godaste som finns! Bor man utomlands kan jag tänka mig att man saknar smaken av just de svenska jordgubbarna. Finns inget som slår det
  • ETSS
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Gulligt Glad
  • ETSS

Hej på er Glad
    Efter fyra träningsfria dygn (jag har träningsabstinens), alldeles för mycket onyttig men god mat, en del onyttig dryck och lite konserthoppande kör jag dubbla pass idag för att kompensera.
    Först powerwalking på förmiddagen, sen styrka - överkropp i kväll.
    Vad jag har längtat efter träning Glad

• hellekis

En omgång på gymmet idag, spaghetti arms!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!