• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-31 12:25:49 följande:
    6 km på 30 min? Åh herregud vad fort du springer. Jag klarar knappt (oftast inte) 5 km på 30 minuter.
    Jajjamensan! Målet är 7 kilometer på en halvtimme. Vi får se om jag når det. Skrattande
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-31 15:15:03 följande:
    Hej på er! Igår hade jag min första träningsfria dag på 14 dagar. Jag var på 40-årsfest för en av mina jobbarkompisar, vilket innebar en del vin och även smörgåstårta, jordgubbstårta samt korvgrillning framåt nattkvisten! Inte nyttigt, med andra ord.,, Däremot förbrände jag nog en del kalorier eftersom det dansades i flera timmar. Svetten bokstavligt rann om mig

Trots alkohol igår mår jag relativt bra idag och framåt kvällen blir det ett ben och mag-pass.
    Åh, jordgubbstårta... Skrattande
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-07-31 15:03:57 följande:
    Jag brukar köra plankan plus sidoplanka, men jag orkar bara 1,20 min resp 35 sek och detta pga att mina armar inte orkar med positionen. Lite retligt att det är armarna som sätter stopp för plankan Obestämd
    Surt!
  • Paradigm
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Hahaha... vad gulligt!
  • cirkuspuman
    Fattig student skrev 2011-07-31 10:52:46 följande:
    Du har rätt. Många situps ger delade magmuskler. Det gäller även män.

Schnyyyyggt?

Nja...

För 2 veckor sedan fick jag samma information och har slutat tvärt med situps, crunches. Jag har haft turen nog, trots en jäkla massa situps, inte fått delade magmuskler. Nu gör jag aldrig situps utan gör plankan istället på alla olika sätt. Plankan är rolig!
    Vad baserar du den infornationen på? 
    Hur skulle situps bidra till delade magmuskler?

cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • cirkuspuman
    Mollly skrev 2011-07-31 18:08:10 följande:
    Skulle körs plankan här hemma. Vilket var ett vädligt dumt beslut att ta så länge tösen är vaken
    Hi hi! Gulligt
  • cirkuspuman
    Jennnyn skrev 2011-07-31 15:15:03 följande:
    Hej på er! Igår hade jag min första träningsfria dag på 14 dagar. Jag var på 40-årsfest för en av mina jobbarkompisar, vilket innebar en del vin och även smörgåstårta, jordgubbstårta samt korvgrillning framåt nattkvisten! Inte nyttigt, med andra ord.,, Däremot förbrände jag nog en del kalorier eftersom det dansades i flera timmar. Svetten bokstavligt rann om mig

Trots alkohol igår mår jag relativt bra idag och framåt kvällen blir det ett ben och mag-pass.
    Skönt att slippa vara bakis  
    Fattig student skrev 2011-07-31 16:11:40 följande:
    Jajjamensan! Målet är 7 kilometer på en halvtimme. Vi får se om jag når det. Skrattande
    Hejja hejja, klart att du gör!

• Frukostflingan

Hallå! Jag hoppas gärna in här som det träningsfreak jag är :)

Visserligen nygravid, men jag kommer likväl försöka träna så mycket min kropp vill.

En fråga: Har ni något tips på bra träningsbloggar som ni läser?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!