Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-07-07 22:47:53 följande:
    Underbar: massor av kondition, efter ett tag styrka. Tänk på att äta minimalt med kolhydrater, byt ut med protein. Keso, grönsaker, noll socker. Du blir av med det med ihärdig träning och kost ombyte. Jag fick aldrig ett överhäng men var på god väg. Jag gjorde så och fick bort rubbet.
    Njut av din graviditet nu promenera och håll igång
    MissMe83;
    Äter du LCHF? Lät lite som det på mattipsen..
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-07-08 21:46:46 följande:
    Tessou: nej absolut inte LCHF
    Min egen variant. Är lite skeptisk till att äta så mycket fett. Men det liknar nog en del i övrigt
    Jag äter inte heller speciellt mycket fett, fast jag äter LCHF. Försöker äta mer grönsaker och kött/protein istället. Det är inte så att jag dricker smält smör eller grädde, men jag har grädde i såser och så..
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-07-08 23:04:37 följande:
    Underbar: plankan är suverän för hela bålen. Men glöm inte intervall träningen, den är mycket viktig. Det finns en annan övning också som är super får bål och rygg, minns inte namnet på den, man sitter ner med ryggen rak tillbakalutad, vikt i händerna och för vikten från ena sidan till andra med hjälp av bålen. Den är mycket effektiv.
    Jag gör lite övningar varje morgon, började 1:a Juli och tänkte kolla om det magmusklerna blir mer synliga... Plankor varje dag, och även den andra du skrev om - sitter som i en ''crunches'' och har en kettlebell i handen och vrider från sida till sida. Sen gör jag även benlyft 10 x 5 benlyft med 3kg's vikter varje morgon! Hoppas det händer nåt...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-07-09 11:24:23 följande:
    Tessou: låter ju super. Du kommer få resultat, det har jag fått! Än så länge har jag fått fram 4 magrutor inte jätte synliga än men dom är där och man ser linjerna. Jobbar på de två sista plankan har gett mig super snygga sidomuskler på magen, dom syns och känns tydligt så nu jäklar
    Det svåraste för oss tjejjer är just magen.
    Armarna, ryggen och mina axlar är jag jätte nöjd med.
    Jag hoppas det, maten har blivit lite degig/mjukare och jag tror det beror på LCHF-kosten. Jag hörde att om man äter fett så bränner man fett. Vet ej om det är så, men det lät vettigt. Kanske har jag blivit mjukare eftersom jag inte tränade så mycket i mitten av Maj till mitten Juni....?

Men jag hoppas det fixar till sig...

MissKaos skrev 2012-07-09 13:05:51 följande:
    Ja, sen är det ju förbränning och kost som gäller för att få bort det där som lätt sätter sig på rutorna. Förra sommaren syntes mina magmuskler. Nu är dom lite lite gömda i lite fluff... Det handlar om ca 2-3kg underhudsfett. Har antagligen lagt på mig lite muskler -och var då tvungen att ha lite mera fett för att kunna bygga.
    Här är en bild från Rhodos 3:e Maj (likblek jag vet, men det var 1:a dagen! )) Vet inte hur man räknar rutorna, men mer än 1 stor är det väl...? Jag ser likadan ut nu, fast det syns inte lika mycket/tydligt - inte än.... Cool
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-07-09 17:41:00 följande:
    Tessou: Apsnygg mage Skitsnygg deff. Jag la väl ut ngn bild från våran Thai resa i februari typ..
    Tack.. Skäms Fast bättre kan det alltid bli! Japp det gjorde du, hur ser den ut nu då?

Såg ovanför att jag skrev att maten har blivit lite degigare/mjukare - och där menade jag såklart MAGEN - INTE maten.... Tyst
    ELIAS 090326
  • Tessou

Ber om ursäkt ifall någon skrivit och berättat om det förut.... Men är det någon som cyklar här?

Jag fyllde 30 nästa vecka och fick en cykel - eller nja, vi köpte den igår och hämtade den idag. Det är väl bra träning? Tänkte med tanke på hur populärt det är med spinning... Är det inte bra för magen också?

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-07-10 21:18:52 följande:
    Jag är spininginstruktör... Ja, det tar på magen om du har bra cykelteknik! Är det en innecykel sas elelr mountinbike?
    Jaa du, det är ingen man tränar med inne utan en vanlig ''utecykel'':

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-07-11 17:15:26 följande:
    Före min träning kom igång på allvar *ryser*

Efter 5,6 månader av intensiv träning

Nog ser man skillnad alltid! Är du nöjd? Vad är det för förändringar du gjort, träning och/eller kost?
    Wilowa skrev 2012-07-11 17:18:30 följande:
    Välkommen Ziraya! Skönt med lite sällskap av nån mer otränad.  

Jag har insett att jag kommer få tillräckligt med armträning i sommar i alla fall...snart kommer maken hem med tre pallar med stenplattor som vi ska lägga. Tack och lov så kommer det en med en grävmaskin och hjälper oss att gräva. 40 kvm är det som ska läggas.

Just nu önskar jag att jag kunde köra värsta passet som avreagering, men inte så lämpligt när jag inte är frisk än. När vi skulle åka hem från stan nyss, så körde en mc-förare omkull precis framför oss. Han skulle ut på motorvägen och la sig ner i kurvan och det släppte när han kom ut i rullgruset. Läskigt, men vi tror att han klarade sig med några brutna revben.   jag känner mig lite omskakad fortfarande.  
    Usch vad hemskt. Jag var med om en bilolycka för 2 vintrar sedan, eller inte JAG men bilen framför mig blev rejält påkörd av en som fick sladd från en snäv kurva/backe och inte kunde bromsa - ishalka! Jag ser det fortfarande framför mig ibland, särskilt när man åker förbi där... jag var kanske 10 meter bakom - kunde lika gärna varit jag... Nu gick det ju bra, för alla utom bilarna men nästa gång vet man aldrig....
    ELIAS 090326
  • Tessou

Jisses vad ni skriver.... Kul med lite liv i tråden, det var ganska dött ett tag!

Tråkigt att höra att 2 av er haft ätstörningar... men KUL att höra att ni är friska nu!! Får hoppas att det fortsätter så!!

Hade tänkte gå ut och gå ikväll, men det åskar så då är det bäst att låta bli! Annars var jag på cirkeln igår. Jag blir rejält pushad av instruktören numera, hon tycker det ser alldeles för lätt ut och lägger på en massa vikt åt mig...Drömmer Sen kan hon stå bredvid ett bra tag för att man inte ska ge upp.. sockerdricka ''de luxe'', men så himla skönt på sätt och vis!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-07-18 10:14:15 följande:
    Neeeej vaknade nu på morgonen och känner mig dunder förkyld. Mannen är jätte dålig sedan två dar. Vill inte!!! Då kan jag ju inte träna *snyft*
    Det är så typiskt att bli sjuk när det går bra för en... Du får proppa i dig en massa C-vitamin, jordgubbar, apelsin... Är du pollenallergiker? Min sambo är det och har sagt att han känt sig förkyld i några dagar - men det har börjat bli sol här igen. Kan ju vara det också....?
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!