Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

MissMe83 skrev 2012-09-24 20:57:19 följande:
    Tessou: lite större ser du ut på sista bilden men jag tycker du är jätte fin. På allvar tycker jag att du har en vacker kropp nu. Du var fin innan åxå såklart men set viktigaste är ju hur du mår? Tycker du inte?
    Just nu, så jämför jag mig med dina bilder. Blir så avis på din mage - jag har ju också varit så där platt.... vart tog den vägen? Men visst är det kul att ha få lite rumpa som faktiskt fyller ut byxorna!
    Maria1982 skrev 2012-09-24 20:58:11 följande:
    Tessou: visst har du blivit "större", men absolut inte tjock!
    Tycker att du är mer "klädsam" nu än vad du var i maj.
    Träna för att få definition på muskler, men inte gå ner i vikt.
    Precis, jag vill få muskler - nå upp till 60 kg och stanna där, och förhoppningsvis hålla den. Men jag mår lite dåligt över ''kärlekshandtagen'' som jag fått, och som syns extra bra med tajta träningskläder... de bara väller över, typ...
    MissKaos skrev 2012-09-24 21:31:52 följande:
    Du var nästan mager innan, på gränsen iaf. Nu är du faktiskt mer lagom stor och ser sundare ut, kanske kan du börja köra lite i gymmet så du lägger på dig med muskler?  Att bli förstoppad är ett strot och besvärligt problem som kan leda till en del dåligheter, typ smärtsamma fisurer (sår) och hemorojder. Skönt att du fått bukt med det!

Toaproblem ja! NU ska jag med berätta. Trillade ju i trappan på jobbet för ett tag sedan. och fick ont i ryggen. Efter det har jag blivit lätt inkontinent! IGEN! Om jag hoppas etc så kommer det en skvätt, med fördel på gympagolvet. Mkt irriterande. Och ja, det blir droppar på golvet. Måste ta och gå till nån kotknackare eller mig cranosakral-behandlare. Det här bekymret har jag inte haft sedan länge -dels när jag skadade ryggen, och så efter förlossningen då...

Dagens träning: 10+10km löpning. Imorgon är det planerat ett skivtångintervall samt lite intervaller på bandet (400meters)

Är fortfarande löjligt stolt över lördagens insats btw.

JAg är ju dessutom skitnöjd med att alla allergier försvunnit och äter nu nötter så det sprutar ur öronen på mig typ. Detta har såklart gjort att jag har lagt på mig. Snyggare ja, dumt när man springer... Får dra ner lite på konsumtionen men vad gott det är på frukostquarken!
    KAn konstatera att jag har blivit starkare. Skivstång i söndags, tog förra terminens vikter sas -tänkte att jag skulle vara så sliten efter lördagens löpning. Det var minst sagt för lätt. Fick lägga på bra när vi bytte övning och insåg att jag körde samma på ryggen som min man *s* OCH på biceps. Bröst är han mkt starkare än mig såklart, men ändå! Ganska kul..

Jag har riktigt svårt för att hålla mig torr jag också (jag som blir så sur på sonen när han inte håller tätt... Oops!) och det blev efter förlossningen. Mamma sa att hon skulle köpa knipkulor åt mig då jag fyllde 30... fick dock inga!

Vad har du varit allergisk mot förut men som du nu kan äta? Hur har det blivit så?

Jag har IBS, och LCHF har hjälpt mig otroligt mycket! IBS kan man ju inte bota, men med hjälp av kost kan man bli nästan symptomfri! Så det är väl bara att välja antar jag - ''kärlekshandtag'' eller uppsvälld/förstoppad mage...? Pest eller kolera, typ....
    MissMe83 skrev 2012-09-24 21:03:02 följande:
    Nu e jag tjatig å sommar tråden känner jag men jag undrar en sak
    Jag får ständigt höra att jag e mager, smal å bla bla bla.
    Vad tycker ni utifrån mina bilder? Ser jag för smal ut? Lagom? Vältränad?
    Är så jävla trött på att alla (på jobb) gnäller över hur smal jag blivit.
    Nog är du smal, men jag har sett värre! Om du mår bra över din kropp och är nöjd med den, så skit i vad andra tycker!

Sånt där tjat & gnäll har jag fått höra sedan jag föddes... jag har alltid varit smal som en sticka - om folk bara visste vad jag kämpat och kämpat med att gå upp i vikt utan att nåt hänt! Fick höra rykten i skolan att jag hade anorexia - vilket var helt FEL! Jag har alltid ätit som en häst, men eftersom jag alltid hållt på med så mycket sport, så har jag antagligen gjort av med all överflödig energi... Jag och mina närmaste visst att det var lögn, det var det enda som betydde nåt. Men visst kan man tro att en tjej som  går 3:e året på gymnasiet borde vara vuxen nog att inte sprida ut sånt - till en 1:a års elev som hon aldrig nånsin träffat tidigare...?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Wilowa skrev 2012-09-25 21:22:44 följande:
    Tessou: Var det du som gått upp i vikt av LCHF? Tror du inte att det är så att du går upp i vikt av att magen mår bättre och därmed kan tillgodose sig mer näring i maten som du äter? Så har det i alla fall varit för mig när min mage blev bättre. Alltså att det i så fall bara är indirekt som du går upp av kosten och att du kanske är van att äta lite mer än vad en frisk mage behöver.
    Ja, så kan det också vara... Får hoppas det!

Nu blir det lite OT, fast det har med träning att göra..
    Idag var det skid-rea i grannstaden... köpte en hel del: skidor, pjäxor, bindningar och stavar! Sen blev det en vindjacka, typ.. man kan ha den då man är ute och går, springer, åker skidor, m.m... Supersnygg färg! Och en matchande mössa till... Det är längdskidor jag köpte, har redan slalom. Så nu är snön välkommen!

Inatt åker jag och en kompis till Ullared, för att shoppa på Ge-Kås. Ska kika om det finns skidor till Elias också, det kommer han garanterat gilla! Så imorn kan man väl säga att jag börjar min träning igen (genom att gå runt och shoppa i x antal timmar!) - då har det gått prick 1 månad sedan sist... Nästa vecka ska jag köra igång igen - slår vad om att jag kommer bli sjuk efter någon dag...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Wilowa skrev 2012-09-27 19:26:41 följande:
    Idag köpte jag Charlotte Pirellis nya träningsbok och hoppas att hennes fyra-veckors-program ska motivera mig att komma igång ordentligt. Det är ett kom-igång-program så det passar mig bra. Fast sedan om det är bra egentligen vet jag inte, men i så fall får jag väl anpassa det efter mig. Jag börjar på måndag eftersom hon börjar då.
    Vad är det för slags träning & övningar? Jag sätter också igång igen på Måndag... nu ska musklerna tillbaka!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-09-27 23:24:15 följande:

Nu får ni ta det för vad det är...

30 år, tre barn. Känner mig allt annat än snygg och vältränad.
    Det är absolut inga fel med din kropp! Med tanke på 3 barn, så tätt... du borde vara väldigt nöjd! Men jag vet att det är svårt att se det fina hos sig själv - trots att andra säger att man är fin!! Men jag skulle vara supernöjd iaf!

Inatt kom jag hem från Ge-Kås.. blev en hel del promenerande och shoppande... Känns i ljumskarna idag kan jag tala om! Sambon & sonen ska åka iväg och shoppa lite med farmor, så jag ska passa på att ta hand om alla kassar med inköpen... Är så himla nöjd med mina saker!

Fyndade bl.a en snygg vinterjacka, regnset med 8000 i vattenpelare , underställ i bambu - till både mig och sonen, ett par rejäla vinterstövlar till mig med MASSOR av mjukt ludd i, för 199 kr!!... och en himla massa mer såklart! Så nu har jag att göra...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Maria1982 skrev 2012-09-29 18:00:29 följande:
    Bodyattack va konditionsträning med styrkeavsnitt. Kul, full fart och jobbigt.

Inte något man ska göra när man har det tufft med knipet dock Är nog dax att söka för det också...
    Jag skulle också behöva göra det, men skjuter på det hela tiden.... Har läst nåt om att det kan vara fel på gallan om man inte kan hålla tätt...?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Vägde mig imorse, och tyvärr visade det som jag befarade.. -1,4 kg så nu väger jag 55,6 kg. Tråkigt att jag tappat muskler, men samtidigt lite bra - för då har jag inte gått upp i fett iaf. Körde lite hjul, crunches och benlyft imorse, och imorn ska jag på Jam:en! Tänkt börja lätt med 3 pass denna vecka. Mätte mig imorse och blev inte glad... Så nu ni!!! 1 November vill jag att "kärlekshandtagen" har minskat!

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-10-01 21:15:08 följande:
    HUNGERSNÖD här idag. Hat ätit hela dagen, kom hem: Gjorde en omelett med en massa gott i kokta (potatisar är väldigt goda stekta) och sen var jag hungrig och ifck göra mackor och fil med div nötter och frön. Helt sjukt! ´Mask i magen, eller spring i benen.. 
    Lite lustigt att du åt hela gårdagen.... Jag åt precis upp min lunch........... Har inte hunnit förrän nu - så de blev ingen BodyJam idag... Men mina ''egna'' övningar blev av iaf!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-10-02 19:48:11 följande:
    Konstaterat att jag behöver få kortison injektion i axeln !!! Neeeej! Det blir total vila i 4 dygn efter. Inte ens underkroppen får jag träna
    Dum fråga kanske, men varför ska du få det...?
    MissKaos skrev 2012-10-03 19:26:22 följande:

Ja min var ju slut! HAde förmodligen dött svältdöden om jag hade ätit lunch kl 19. Eller ja, jag hadenpg dött ca 13:15 eller hamnat bakom lås och bom för raseriutbrott pga hunder. MIn mage vill ha mat kl 11:30 (lunch) Senast 12.

CranoSacralbeh + massage idag. Är trött och nöjd. Ngt har släpt i mina höfter/bäckenet. Så, Hon trodde kissa-pås-ig var över. Hittade felet sas. Firade det hela med att laga god middag(winersnitzel, pommes, ärtor) och göra päronpaj, vilket visade sig vara en hit! Och lite rödvin till det. Maken skulle resa bort m jobbet på fredag så lite var det väl en chans att ha en mysig familjemiddag med. Nu kan ingen röra sig ur fläcken och jag orkar inte göra iordning mina auktioner på tradera idag...
    Ska kolla på Grey´s. I sängen! Men först ska jag nog hyfsa till saltapinnar påsen..
    Det är det negativa med mitt jobb... man har aldrig fasta lunch-tider...

ÄNTLIGEN, äntligen har jag tärnat igen! 1 timmes cirkel är avklarad, och jag lär inte kunna gå i helgen....
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-10-04 06:15:02 följande:
    Tessou: jag har en kraftig inflammation som inte ger med sig. Har gräsligt ont..
    Hmm, lät ju inge vidare... Har du varit till läkaren eller någon annan och fått det bekräftat? Jag har haft problem med min axel/skuldra i flera år (arbetsskada)... och jag är mycket högre på vänster sida än den högra. Skulle vilja att det blir bra någon gång..... Vem bestämmer att man ska få spruta?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Idag har jag vilodag... fast det blev inte så mycket vila på jobbet. Jag fick lov att hjälpa en som har ont i ryggen.. Så det blev 65 trappuppgångar idag - med minst 3 våningar i alla (som mest 6 våningar - först upp å sen ner)! Kan tala om att jag var riktigt skakig i benen efteråt. Det är riktigt skönt att sitta ner nu, kan jag tala om... Bra för rumpan dock!

ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!