Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej alla... Har inte varit inne på ett tag. Jag blev sjuk natten mellan Torsdag och Fredag förra veckan. Hann jobba 15 minuter på Fredagen tills chefen skickade hem mig. Febern steg och steg, som mest var den uppe i 39,7. Jag som får feber vid 37,0 kände mig halvt död!

Sedan förra fredagen har jag haft 39 i temp, 8 dygn i streck, igår eftermiddag/kväll och framåt har jag inte känt mig febrig. *PEPPAR PEPPAR* Har varit till läkaren och fått antibiotika, och en hostmedicin som jag fick biverkningar av - var upp i minst 12 timmar med spyorna uppe i halsen.... trevlig medicin man fick!

Jag är så fruktansvärt förkyld, hostig, snorig..... öron & hals värker...... Det var evigheter sedan jag mådde så här dåligt! Men det värsta är att kroppen värker - ryggen är värst, men det beror väl på den lång och höga febern  + all hosta.........

Hoppas ni andra har det bra och tränar på! Är sjukskriven nästa vecka, men sen när jag ska börja igen ska jag börja luuuugnt! Tänkte mig jam och dans. Känns det bra kan jag öka på med 1 pass veckan efter det.

ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-02-26 18:08:10 följande:
    Stackare!! Det låter ju h elt viditigt.

11,4km löpning idag. Undeerbart Har dock lite känningar i halsen nu och nyser och håller på. Kokar soppa på morötter och kikärter. Och vitlök! Ska bli spännande att smaka, enkelt att göra. Lite lite proteiner kanske men det är ju enkelt avhjälpt med keso och jurdgubbar till efterätt! Eller en äggmacka till
    Det ääääär det! Jag vill träna, jag känner hur kroppen säckar ihop..... Det var tänkt att jag skulle gå ut nästa Lördag, har längtat så och är så himla sugen. Men jag låter bli!! Förstår inte att kroppen skiter i att lyssna på vad jag vill....

Duktig du är att springa, har ni barmark? Vad har du för skor?? Sluta nys, det är så skiten börjar... ha ha! Vaddå bitter....?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-02-26 20:10:24 följande:
    Vi har barmark nu, men innan när det var isigt sprang jag i mina Attilla Icebugg. Jättesköna!

Jag ska göra en halvmara ivår, är lite bekymmrad. Lite öm i mina knän, tror det är inre muskelfästet till quadriceps som skojjar med mig. Överansträngt och evt lite inflamerat. Diklofenak, kanske.. Har sprungit med rygga och det gav nog lite för många kilons belastning. Så, det blir till att ha mindre i väskan.
    JAG har nu gjort S-HLR webb utb. Så nu kan jag släppa den stressen. Gick ju fort (går instruktörsutb i i sjukhus HLR)
    Nu, strykdax!
    Gå till en sjukgymnast eller kiropraktor, så får de kolla knäna och ge dig övningar.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-02-27 19:00:42 följande:
    Och jag fösöker välja.. Softa i soffan med en mkt mkt bra bok. Eller dra till gymmet för ett skivstångspass... Vill köra långlöp imorgon, och det klart det går bättre på fräscha ben (vi ska få 10 grader varmt!!) åh, måste bestämma mig inom 5 min... Sen är det försent.
    Omröstning?
    Ser att du är online, så då blev det tydligen boken?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Nu behöver jag lite tips... Nästa vecka tänkte jag börja träna igen, om jag nu är pigg - men det går framåt iaf! Vad ska jag börja med?? Tänkte först på dans, men det är ju väldigt uthålligt.. vet inte om jag orkar det... Vad ska jag välja då då? Inte Combat och box - det är ännu värre.... Vad tror ni om cirkel? Hmm....... Obestämd

Fläderblomman skrev 2012-02-27 19:36:19 följande:
    Min första tanke var att jag var en träningsgalning - men det tror jag inte att jag är längre haha! Ni verkar ju träna på som GALNINGAR här :) 

Jag är en träningsgalning, och det står jag för! Oskyldig
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-02-29 22:23:24 följande:
    Cool BArn ger en massa träning!

Idag blev det en liten promenad med sonen på 3-hjuling. HUndra stopp och så fick jag såklart skjuta på mycket Supermysigt. Hela familjen ute.. vi gick säkert hela 2km..

Ja, så blev det HIT (hög INtensiv Tärning) körde skiten ur mig,och fick lägga mig i fosterställning mellan två av intervallerna. Det ni! Bad att dom ska ta fram papperskorgen laddad med påse nästa gång. Kräksläge, men jag gjorde det och det är så j-a häftigt när hjärnan kan köra så med kroppen!
    + 6km på bandet..
    Åt du innan HIT?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-01 12:34:41 följande:
    Ja, ett par timmar innan. Ingen vidare laddning för det blev skorv med bröd.. Visserligen tjockkorv med 95% kötthalt och grovt bröd. Men ändå. Ris och kyckling hade nog varit bättre.. Låg på puls runt 98-100% av max gissar jag Därav illamåeendet..
    Vad var det man gjorde på HIT? Vet att du skrev förut och berättade, men kommer inte ihåg... Oskyldig Jag funderar på att testa lite övningar på Wii Fit idag... eller får jag mer ont i ryggen då?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-01 12:41:53 följande:
    Uppvärming som avslutas med typ Idioten. Sen kör man 4 "zoner" med 3 övningar i varje. Typ grodhopp över stepuplådor, sitta i "båten" med rotation av vikt och 3-punktsplanka i en zone. Knäböj med hopp (skivstång på), armhävnignar på stången och hopp fram tbx över stången i en zone. Varje zon kör man i 4minuter. Sen avslutar man med en gemensam övning och nedvarvning/stretch. Enkel och hård träning

Beror på vad de tär för fel på ryggen?
    Låter kul det där!
    Hade över 39 i feber i 8 dygn (sen lägre feber i 2 dagar till) så det är därför jag har ont i ryggen.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2012-03-01 20:02:55 följande:
    Ok. Då ska du nog ta det lugnt, kan du nöja dig med en promenad eller tex stavgång eller ngt?

7km löpning idag. Underbart, fantastiskt fint väder. Gick ju inte stå emot det Även cyklat tor jobbet. Och badat sonen inkl hårtvätt.
    Vi var på shoppingtur igår, och dy 17 vad det värkte i ryggen... hur ska jag kunna jobba på Måndag?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Mollly skrev 2012-03-03 16:04:32 följande:
    Läkarbesök avklarat och ett litet hjärtfel konstaterat. Inget farligt, men måste ha det i åtanke när jag tränar.Tydligen vanligt hos unga vältränade människor sa läkaren. ahha så får la se mig som vältränad.

I helgen blir det vila, kör löpning på Måndag igen.
    Oj då... är det något du måste kolla upp lite då & då?

Har bokat in mig på cirkel på Onsdag, HOPPAS verkligen jag orkar gå.... Obestämd Jag vill ju så gärna komma igång! Jag har inte tränat sedan 16 Februari - det är ju EVIGHETER! Jag känner hur alla muskler försvunnit typ, ha ha.... 16 April ska jag å väga mig, kolla om jag ökat nåt i vikt, muskelmassa, osv.... Så jag har bestämt mig för att köra mycket cirkelträning nu i vår. För snart ska vi utomlands och då vill jag känna mig snygg!
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!