Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Kikar in..... Hittade nyss denna tråd och är glad att det finns fler ''träningsnarkomaner'' som jag..

Vad tränar ni och hur ofta - hemma eller på gym?

ELIAS 090326
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-08-14 16:35:29 följande:
    Halloj! =)

Jag tränar på gym, varannan dag eller mer. Just nu lägger jag stor vikt vid kondition. Har som mål att orka springa 7,5 km på 30 minuter.
    Just nu ligger jag på latsidan när det kommer till kosten då det är semestertider för oss, men den 1 september ska jag börja deffa och köra på proteinshake.

Du då? =)
    Hej!

Jag tränar en massa olika - BodyJam, BodyCombat (favoriten!!), Core, Cirkel, Dans... Jag tränar i snitt 5 dagar i veckan. Idag börjar höstschemat på mitt gym igen, så varje vecka kommer jag träna:

Mån = Combat (1 timme)
    Tis = Jam + Combat (1+1 timme)
    Ons = Cirkel (1 timme)
    Fre = Combat (1 timme)
    Sön = Core + Dans (30 min + 1 timme)

Ikväll ska jag på ett helt nytt pass, (BodyMoves) så vi får se om jag fortsätter på det. Funderar även på att testa ett på Torsdagar (X-fit) men har hört att det är ganska tungt. Har en arbetsskada så jag vill inte pressa axeln och skuldran för mycket!

Jag har även ett fysiskt jobb, så jag rör mig typ från tidigt morgon till kväll.. Jag tränar för att gå upp i vikt och få massa muskler - dock inga extrema, utan det ska passa min beniga kropp...
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-08-17 17:35:41 följande:
    Just det, kollade in olika typer av proteinshake idag - frågan är nu vilken smak man ska ta; jordgubb, vanilj eller choklad?
    Jag undrar även vad ni blandar med; vatten eller mjölk?
    Gryndrömmen skrev 2011-08-17 17:40:47 följande:
    Jag kör på whey 100% lactosefree eftersom jag är laktosintolerant :) choklad tycker jag är godast, blandar med vatten för att minska kcal eftersom jag kämpar med min vikt men det är helt klart godare med mjölk :)
    Jag har ingen koll alls på proteinshake:ar (stavning?? ) finns det för mjökallergiker och glutenintoleranta?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Vad ''äter'' ni för proteindrycker för att bygga muskler?

ELIAS 090326
  • Tessou
    Fattig student skrev 2011-10-14 13:42:26 följande:
    Jag kör på ett som är helt naturligt! Namnet är; 100 % NATURAL WHEY PROTEIN ISOLATE.

Den kostade 513 kronor för 924 gram. Den kan vara dyrare i Sverige i och med att era varor momsbeskattas, men oftast följer detta land västerländska priser, så jag skulle inte bli förvånad om det var samma pris ändå.
    Jag funderar på detta, men vet inte om det är nå bra - vill gå upp i vikt och få mer muskler!
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/sojaprotein/soy-pro-910-g
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-15 20:09:31 följande:
    Välj ett på vassleprotein istället, det är bättre. Gainer typ.
    Jag tål inte mjölkprotein, så jag kan välja antingen soja eller köttprotein.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-15 20:17:22 följande:
    Aha. Då är det nog till att köra på det du hittar! Finns det pulver baserat på kött? Hur ser upptaget påett sådant pulver ut?

Jag hade gjort som jag skrev ovan med sojaproteinet då. Och, om du tål det, satsat på en stor mängd ägg. Lätt för kroppen att ta upp, relativt billigt och lätt att variera. (eller inte jag äter 3-4 kokta ägg/dag.. *tråkig* )
    Tyvärr är jag allergisk mot ägg också... inte så mycket men känner tyvärr av det. Kan det finnas ett ''bättre'' sojaprotein som jag kan använda efter träningen och ett annat att ta som du gjorde till frukost å så?

Här finns köttproteinet, svindyrt!!! Vette 17 om jag vill äta det heller... www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/kottprotein/carnivor-22-kg
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-15 20:32:35 följande:
    Jag har ingen aning om det skiljer mkt på sojaprotein. Jag hade det billigaste eftersom jag "la till det extra" sas. HAde kört köttproteinet efter träning. Det låter ju kanon! Du behöver dessutom bara ta 1 skopa efter träningen. Synd att du inte tål ägg heller.. Tonfisk i vatten är ju en klasiker. Har man med ätit mängder.. INte lika gott som ägg, men det fungerar... På mackor osv.
    Men jag är lite fundersam på vad det där köttproteinet verkligen är... är det köttbitar, som typ malts och torkats eller vad är det....?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-15 20:38:31 följande:
    Ta inte reda på det!! Bara ÄT! Ibland är det bättre att veta mindre.. Jag är uppväxt med jag. Jag blev vegetarian i många år...
     Och minns att om du ska UPP i vikt behöver du en viss mängd protein -den duger vilka kalorier som helst. Kroppen kan ta upp ca 20gr protein/måltid. Så du får äta ofta, och lyfta tungt i gymet
    Ha haa, ja det kanske är bäst att inte veta nåt.... Men DYRT är det! Men det var ju nästan 2 kg... så det borde räcka ett tag om jag tar det efter träningen och sojaproteinet till frukost.

Jo, jag kämpar på med vikterna.. men jag har en arbetsskada så jag har inte så bra känsel i vänster arm (min skuldra har låst sig, så jag får inte tillräckligt med blodtillförsel till armen å handen) - så det är drygt för det bli inte jämnvikt och jag orkar inte så mycket med vänster, tyvärr.... Men jag skiftar så jag går både på cirkel och lyfter vikter, och sen dansar jag, går på combat och core... så det blir lite ombyte.
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissKaos skrev 2011-10-15 20:55:45 följande:
    MAn får ju en viss effekt på den sidan som tränas mindre med om jag inte minns fel. Du kör hårt! Ja 2kg är rätt mkt
    Japp, jag har dagarna fulla! Torsdagar och Lördagar är mina vilodagar, men nästa lördag ska jag testa BodyBalance... så gillar jag det blir det bara en vilodag/vecka! Men vissa pass är ju lugnare - t.ex dansen och BodyJam... Combat och Cirkel är ju tungt och kräver mycket flås!
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!