Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Fattig student skrev 2011-08-14 16:43:25 följande:
    Som sagt, idag blev det löpning 5 km, 22 minuter och därefter begav vi oss till havet. Varmt var det - runt 33 grader i vattnet och 45 grader i solen. Sedan åkte vi hem och beställde hem mat. Det blev blomkålsgryta med vitt ris. Minus för det vita riset då min mage ogillar det starkt likaså mitt huvud, triggar gärna igång en migränattack. Gott var det i alla fall! Nu blir det att städa bort all sand från hemmet och från bilen. Mindre roligt men ett måste för mig som förutom är ett träningsfreak dessutom är ett städningsfreak på gott och ont. =))
    Härligt det låter! Har regnar det och har varit sådär kletigt tryckande innan regnet kom.

Varit på Skivst. intervall 75min 2,5km pp löåbandet innan, lite uppvärmning sådär .Proteinbombat kroppen med äggmacka och smoothie med fil, frukt och proteinpulver och nu är det dax att betala räkningarna. TÄNK om ungeherrn kunde somna bara. JAg är trött nu och vill slappa...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-14 20:24:23 följande:
    MissKaos: visst brukade du hänga i Thailandstråden? Tycker jag känner igen ditt alias.....
    Jopp! OCh nu är det dax för den tråden igen Hoppas å magrutor till den resan.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-14 20:55:42 följande:
    Skrattande  Solig Bra med en sporre, som tex en resa. Vi åker dessvärre inte i år, men jag får väl kämpa i gymmet ändå  
    Vi åker i januari, så det är länge kvar...
    Ja, du får planera för baddräkten nästa sommar.
  • MissKaos
    Primrose skrev 2011-08-14 21:12:12 följande:
    Evenstar: Usch, stackars dig. Jobbigt att bli sjuk, inte minst när man kanske känner att man är i "hausse" när det gäller träningen.

MissKaos: Bra jobbat! Skivstångsintervall - liknar det Body Pump?

För min del blev det ett kortispass i gymmet, eftersom de stängde redan 20.00. Litet uppvärmning på x-trainern och 25 raska minuter styrka.  Jag körde lätt, eftersom jag har haft ett avbrott. Så 2x12 sittande chest press, 2x12 stationära utfall, 1x12 sittande rodd (är litet extra försiktig med ryggen pga mitt diskbråck), 2x12 sittande shoulder press, 2x12 bicep curls, 2x15 bänk- tricep dips. Det kändes bra - men om kroppen gillade det eller inte visar sig i morgon. Drömmer

Nu blir det äggmacka och té.
    Ja det är friskis svar på BP. Dom har dock lagt till 15 minintervallträning på slutet på detta. Me liki!

Låter som ett rätt intensivt snabbpass! All träning som blir av är bra träning.

IMorgon är det vila för mig. MIna vader protesterar nu.. Ajaj, vilken träningsvärk!
  • MissKaos
    Fattig student skrev 2011-08-14 21:29:06 följande:
    Vad duktig du är! Lätt riktigt gott det där, längtar tills det blir min tur att proteinbomba min kropp!
    Ja, jag gillar proteiner *visslar* Synd bara att snabba kolhydrater är så jädrans gott.. Jag har tappat muskelmassa över sommaren, det syns i spegeln... Försöker nu ligga en bit över 2gprotein/kg kroppsvikt/dag. Det blir mkt ägg... Kör ingen LcHf eller nå´t, de tär inte riktigt min grejj. Någon som har tips på omväxling? Idag har jag med makrill på burk till jobbet, det och knäcke får bli mellis! Borde väl ge en del proteiner men jag borde stoppat ner ett kokt ägg med tror jag. Well, tips?
  • MissKaos

Massagetid bokad! *ego*
    DET tror jag min kropp behöver (och min själ... En hel timme på onsdag)

• MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-15 19:44:42 följande:
    Bah, trilskandes barn som vägrar sova, kombinerat med gymmets sommartider = inget träningspass ikväll
    Jag ska försöka köra lite triceps med hantlarna senare ikväll och lite planka osv.
    Vi ska till Liseberg nån kväll denna veckan och då "försvinner" ytterligare en träningskväll. Hur knäpp är man om man mäter det mesta gentemot träningen då ?
    Galet knäpp. Så tänker jag med Ska på massage på onsdag, har ont i varenda muskel = ingen träning den dagen. BAnkar på med skivstång imorgon och ett par km på löpbandet så kroppen är helt sketslut. Vila idag med.. Nödvändigt ont.. På fredag ska vi resa iväg till mina föräldrar då hinner jag inte träna och vi kommer väl hem på söndag. EN jädrans massa önödi vila mao! Hoppas hinna till gymmet på söndag iaf! För vila måndag+onsdag+ fre+lör är lite galet mkt... En latvecka, helt enkelt.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-16 08:30:37 följande:
    Idag är det ben och rumpa som ska tränas . Nästan jobbigast tror jag.....känns mest, pust. Får se hur mycket jogg det blir efter ett sånt pass.

Alltså, det är ju lite trist att ålder och graviditet sätter käppar i hjulet för synbart resultat. Jag kan ju se en klar förbättrning av min fysik, men HUDEN förstör *morr*. Man är ju inte så där fast i huden som för 10-15 år sen och 2 täta graviditeter tycks ha satt ett outplånligt spår i form av skrynklig hud just runt naveln. Jag vet att detta säkert låter som småsaker, men det STÖR mig. Dags att börja spara till ett besök hos kirurgen, haha . Cut cut cut, moahaha {#emotions_dlg.djavulsk}
    Min hud på magen är skitsnygg -om man har en zebra som förebild... En med lite överflödig hud på buken. Cucut är en bra idé du .Va fan -det går ju göra?

Ben och rumpa är största muskelgrupperna så det är inte konstigt att det är så jobbigt! Man bränner dessutom bra på det
    Skivstång på G i kväll för mig!
    Gryndrömmen skrev 2011-08-15 23:19:21 följande:
    Boxen idag var grym :) jippi funkade att träna med liite hosta :)
    Hejja! Box är kul, och tufft
    godisgrisen skrev 2011-08-15 21:18:49 följande:
    haha, fler som är lika knäppa som jag......dricker sällan mer än max 2 glas vin på helgen för annars orkar jag inte upp på min morgonpromenad (helgerna är enda chansen att hinna med det)

Idag har det blivit 1tim helkropp, och maten har funkat kanon = supernöjd
    YEY MAten är min fallgropp -eller rättare sagt det som inte är mat som jag äter. Socker och fett (choklad och smågodis..) Nu har det f ungerat ett bra tag, ok iaf bara liiiite sött. Ska ta mig till apoteket och köra en underhudsfettsmätning Gjorde  en för ett tag sedan med nedslåeende resultat. (22,5%) Vill ner mot 15%... Undrar om kärringen kan klara det?
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-08-16 08:47:33 följande:
    Apoteket för underhudsfettsmätning (långt ord)? Berätta mer......
    Ja, det är bara att gå in! Man får stå på en våg. Kostar 40kr så man kan ju unna sig det! Vet itne om det är så exakt men man jfr ju med sig själv ändå! Ja det säger ju mkt mera än bara vågen. Går man tex upp lite och underhudsfetts% sjunker så har man  ju byggt muskler och i min värld blivit smalare/snyggare.. Så ja det är bra!
    Gjrde kaliper mätningar förr. Svindyrt men mer exakt då, fick även kostråd av en kostrådgivare/p-tränare så jag vet och kan ju hur jag ska äta.. Nu gäller det bara att GÖRA det med!  
  • MissKaos

..glider in i tråden efter kvällens träningspass...

UNderhudsfett: 12,3% *bugar* Sist jag mätte låg den på 22, jag väger ungefär samma (ni kan göra vågen nu ) JAg är rätt nöjd med mig själv! HA! Kärringen kan ännu!  Kanske kankse är magrutorna inom räckhåll? Måste bygga mer muskler -kan inte gå ner ngt snare upp lite-  Hehe, tänk om man kan få till rutor till resan? Om nu inte alla 6 då NÅGRAiaf.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!