Inlägg från: Tessou |Visa alla inlägg
  • Tessou

Träningsnördar - här samlas vi!

Har inte skrivit på ett tag.. Har knappt tränat nåt de senaste veckorna. Jag har som en kall och ilande känsla i kroppen - ni vet när det är massor med minusgrader ute, som man andas in? Så känns det till och från i kroppen.. har även ont i lungorna.. Har känt mig orkeslös också..

Igår sa mina jobbarkompisar att jag såg ''mosig'' ut och idag när jag kom hem brände kinderna rejält och jag var helt glansig i ögonen... Tog tempen och den visade 37,0 - vilket är feber för mig.. Vaknade i natt och var dyblöt av svett... Så kanske är det på väg att bryta ut? HOPPAS det, så jag kan bli sjuk på riktigt - å sedan bli frisk och köra igång igen!

Har ca 4 kg kvar på mitt mål, som jag vill gå upp. Men det känns svårt om man inte ''kan'' träna... Det blir ju ''bara'' alla trappspring på jobbet.

ELIAS 090326
  • Tessou
    Ponzi skrev 2012-11-13 22:13:37 följande:
    nådde själv nytt "rekord" 84kg, bara 6 kg kvar nu, sedan sätte deffen igång till våren:)

Men vet hur det känns, hade hela förra veckan en sådan där känsla, finns itne ens en ursäkt för mig att jag inte gick till gymmet, fast än man bor så nära, så var  min ursäkt att man var "trött" fast man bara var lat, sedan hade man ju en tenta som hängde över en också.
    Försöker du också gå upp i vikt? Hur länge sedan är det du startade med viktuppgången, isåfall? Egentligen är jag nog inte så hängig som jag tror.. jag är nog mest trött, har lagt mig så himla tidigt den senaste veckan. Och det är dessa dagar jag känt mig ''sjukast''. Har somnat kl 20 på soffan, före sonen t.o.m...
    ELIAS 090326
  • Tessou

Tro det eller ej... men idag var jag på cirkel! MEN, benen blev det mjölksyra i direkt... jag kunde knappt göra knäböjen...

ELIAS 090326
  • Tessou

Imorse, kl 5 rättare sagt, var jag ute på en promenad! Skönt, men lite läskigt för det var verkligen kolsvart!

Är det någon här som hört talas om (eller testat) Milon maskinerna???

ELIAS 090326
  • Tessou
    Wilowa skrev 2012-12-01 07:46:51 följande:
    Ajajaj!  Varje liten muskel värker i kroppen på mig efter en heldag i backen igår. Funderar lite på hur jag ska lyckas ta mig ut tillbacken idag igen. Jag är på skidläger med klubben och vi skidlärare har utbildning med en massa övningar som man inte gör varje dag. Skitkul! Nu ska jag äta en stadig frukost så jag orkar hela dagen.  
    Åh, så härligt! Du har säkert skrivit... men i vilket fjäll är ni?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    Wilowa skrev 2012-12-02 08:33:54 följande:

Vi är i Trysil och idag är det kallt men soligt! Härligt med sol i backen efter två mulna dagar!

Idag är jag ännu stelare och öm i kroppen, men manchestern kigger fin i backen så det är bara att klä på sig och ge sig ut...det släpper efter några åk. Idag tror jag att vi får åka fritt, skönt att få lite tid att testa allt vi tränat på med klubbens skidlärare. Barnen ska ut med sina skidtränare, de lär sig massor och har jättekul. Dock har vi även fått uppleva slalomens baksida, igår blev både min dotter och ett barn till påkörda i backen. Det gck bra med bägge som tur var.  
    Nämen usch då.. fick de åka till läkaren?
    ELIAS 090326
  • Tessou

Hade bokat cirkel och dans ikväll.. men tänkte att jag känner mig så tung i kroppen, så jag avbokade cirkeln. 2 minuter innan det är försent att avboka ett pass (2 timmar innan, som senast) fick jag ett sms att det var inställt.... så det blev det inget alls istället... Visst, jag kan ju åka å köra på gymmet.. men nu har jag duschat å allt sånt... Typsikt!

ELIAS 090326
  • Tessou
    Ponzi skrev 2012-12-08 20:18:40 följande:
    Nu äntligne kommer man igång med träningen igen:)

Lillskiten kom i onsdag på eftermiddagen äntligen, efter ett tufft dygn med vattengång samt värkar) som kickade igång efter en tid, ( inte jag nu som led av smärtan,  men fick vackert stå och se på när ens älskade har fruktansvärt ontGråter)

Blev ett benpass idag, känner att man "tappat" lite då man under nu snart 3 dygn sovit otroligt lite och maten har blivit lidande.
    Har helt missat att du ska bli pappa... Grattis!! Hoppas alla mår bra!!
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-12-10 09:49:26 följande:
    Jag kan inte träna mer alls på det sätt som jag gjort. Har gått å blivit gravid!
    Jag kunde inte det enligt läkarna och vi väntar ju barnbesked från Ryssland om 6 månader! Doktorn sa att detta var en chans på 10 miljoner! Jag tackar min träning och kost, det måste ha med det att göra. 8 år tog det att bli gravid. Nu är vi i v 14!
    Nämen OJ! GRATTIS!!  {#emotions_dlg.flower} Jag vet en tjej som inte skulle kunna bli gravid, och denna vecka fyller han 1 år!!
    Hur blir det med barnet från Ryssland då...?
    ELIAS 090326
  • Tessou
    MissMe83 skrev 2012-12-10 10:45:24 följande:
    Tack så mycket
    Tyvärr får vi inte adoptera om jag är gravid det har varit jobbigt att acceptera för jag känner mig redan som mamma till det barnet. Vi väntar till v 23 och meddelar sedan vår organisation om vi inte får barnbesked innan dess, i så fall måste vi berätta då
    Förstår att det kan kännas jobbigt.. men samtidigt så kanske det barnet inte var just ERT barn...? Det kanske finns en mening med att du blev gravid, och att någon annan som inte har din otroliga tur, för just det barnet...?
    ELIAS 090326
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!