Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-10-12 21:25:06 följande:
    Jag äter dessa:
    www.polarbrod.se/sortiment_13.aspx

Jag brukade äta Frökusar förr, men "Rågstyrka" känns nyttigare...om "känns" nu är ett bra mått
    Har ett pkt av dom i frysen. Som kommer inteens nära. En ja, dom känns nyttigare..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-12 21:39:50 följande:
    Haha, du borde korrläsa innan du trycker på "skicka" Men med lite fantasi kan man hänga med....oftast Så om jag har fattat dig rätt: Frökusar smakar bättre?
    Precis. Och ja... Ett het tips: Häll INTE proteinshake i tangentbordet.... Det är ifs bara ett mellanslag som fattas. För en dyslektiker är det rätt bra jobbat
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-12 21:48:28 följande:
    Ojoj, hur dum känner jag mig nu då??? Trodde bara du var ivrig när du knappade....sorry,visste ju inte att du är dyslektiker. Återigen: förlåt Skäms
    Ingen grav dysleksi, men såhär dax med en sömntablett i kroppen så märks det mer! Man märker det inte längre annars. Och ja, jag borde läsa igenom. Ser inte alltid felen dock. så då skiter jag i det *orka*

ULLARED imorgn! Stel och öm i knäeet men det är nogsamt insmetat med ibumetinsalva. Doktorns tips..

Godnatt. Sötisar..

Och nej, jag tog inte illa upp heller.
  • MissKaos

HÄR!
    www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Tänkte vi kunde ha alla recept på ett ställe, kommer ju så mkt bra här och det bara rasar neråt i listan så an hittar dom inte..

JAg lagade en lasange. SKulle inte bli lasange från början. Men pastarören kokade sönder så ja, jag fick tänka o! Hur so helst blev den mkt mkt god Hade pasta som ska koka i 21min. VÄL värt tiden! Vilken god pasta! Tuggmotstånd och ja, yummi! Köttfärs, linser, tomatkross och en massa kryddor i såsen. Örter. Svängde till en ostsås av det lilla vi hade i kylen... Nu dricker jag vin och äter choklad. Köpte visst lite sånt i Ullared igår. Mer än jag trodde.. Men vem kan motstå Lindhs chokladkulor för 15kr/påsen?

Dagens träning: Sjukgymnastik för knäna + lite allmäns styrka och div plankor. Sen step Up. Cykel t/fr jobbet. Löpning imorgon! Fårse hurlångt knäna pallar..

finaflickan skrev 2011-10-14 21:07:03 följande:
    Min vän sa till mig då jag sa att jag älskade att träna att jag ljög, och undrade vad jag tränade för att få för resultat.

Jag förklarade att hjärnan släpper ut endorfiner då du tränar, (som ger dig ett rus av tillfredsställelse) men det hader han ingen aning om,... Jag mår jätte bra då jag tränat, jag antar att ni känner samma sak.. 

Kroppseget Morfin är fina prylar! Mycket träning påverkar faktiskt receptorerna som tar upp morfin, så man kan få justera dosen smärtlindrande på idrottare.

• MissKaos
    Fattig student skrev 2011-10-14 13:46:52 följande:
    Nyss kört ett träningspass och känner mig härligt speedad efteråt. Det blev 25 minuters löpning, 5 km, vilket motsvarar 12km/h. Det är jag mer än nöjd med. Sedan blev det också lite styrka där fokus låg främst på mage och rygg. Det blev många varianter av plankan!

Nu blir det duschen och sedan blir det att röja undan här hemma som alltid lyckas se ut som ett bombnedslag hur mycket man än plockar och donar. Jaja, det tillhör väl småbarnstiden.
    HjärtaÄntligen Favete HRÄRLIGT!
    Primrose skrev 2011-10-14 21:02:41 följande:
    Ja, jag gillade det, som sagt, inte alls före 25 års ålder c:a. Alla visste, på middagar och dylikt, att de fick koka en kopp té till mig. Men sedan började jag dricka någon enstaka kopp (med MYCKET mjölk) pga jag jobbade massor och märkte att det piggade upp. Sedan, runt 30, började jag dricka latte - kafeer dök upp som svampar i London (där jag bodde då) och med ett gott bakverk till (min akilleshälDrömmer) var det inte så dumt. Jag dricker, när jag inte låter bli helt, 1-2 latte om dagen. ALDRIG svart - vilket, egentligen är det bästa, om man nu ska dricka. Och i träningssammanhang är det ju bevisat att kaffe höjer prestationsförmågan under konditionsträning.

Kom iväg till gymmet i kväll! 30 minuters kondition och 40 minuters styrka. Skönt!
    Men, mjölk innehåller massa nyttigheter. Så länge man inte behöver banta är väl det inget bekymmer? HAr alltid massa mjölk i mitt kaffe. Har då inte blivit fet av det ännu! Men gott gott gott är det. Sockret i bakverken är väl värre då. Tänderna tar stryk..
    Solig
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-14 21:36:03 följande:
    Har märkt att det är många (träningstokiga ) som anser att mjölkproduketer inte är speciellt bra för den vuxna kroppen.
    Men är inte det fettnojja? MAN behöver ju kalk.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-14 21:53:54 följande:

The majority of adults naturally lose their digestive enzymes

that help breakdown lactose (active ingredient of milk) as they age. It

ʼ

Konstig textet blev, men här är en förklaring/uppfattning.

s estimated that 75% of all adults in

the western hemisphere have some lactose intolerance.

tja. men "some" betyder ju att man har lactarase. Och ingen hade väl tänkt leva på bara mjölk?
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-14 22:09:44 följande:
    Äh, JAG kan inte ta bort mjölkprodukter ur min kost iaf  . Om jag nån dag börjar känna av nåt (vad?) så får man väl se vad det kan vara... Kaffe med mjök är gott, lite grädde i maten är gott ibland, yoghurt/kesella är gott osv. En glass ibland är mumma.....
    Smällde just i mig en kitkatglass. COOP i gamlestan 4st/20kr om du har vägrna förbi. Gott, med vin till *vet*

Får du problem finns det enzymer på apoteket..
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-10-14 22:18:58 följande:
    Dottern frågade efter KitKat-glass idag men det fanns inte i vår affär (ICA) men nu vet jag var den går att hitta Vin dricker jag inte, men det finns kanske nåt annat (onyttigt) som passar till?

Imorgon åker vill till badhotellet i Fredrikshavn med kidsen. Hoppas det går bra: dottern hade lite feber nu på kvällen och sonen slog i hela munnen i soffbordet (ser ut som Rocky Balboa runt munnen)....en hel del blod Gråter snutten.
    Ptja. Låter so något KitKatglass och Ipren botar *sjuksysters råd*

Ta med en kyllåda och köpt många glassar? Det ÄR billigt.

Det passar med cola till. Äter upp en påse julskumm med cola till. Ätit 4st. För sött..
  • MissKaos

Som vanligt!
    JAG ÄR HUNGRIG! HUr kan man vara det efter att ha ätit både glass och choklad + lite brie. Efter en hemlagad mikket god lasange med en sås på soltorkadetomater och oliver?  Det blev en liten atlåda kvar. 400gr färs + linser + pasta och lite ostsås.

JAg har nog mask.

Mot kylskåpet! MACKOR!

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!