Inlägg från: Mollly |Visa alla inlägg
  • Mollly

Träningsnördar - här samlas vi!

MissKaos skrev 2011-10-24 20:08:01 följande:
    Deppigt! Ta kontakt med sjukgymnast?
    Indoor Walking är bra för ledsna knä, det bränner ju med fett om inte lika mkt per timme så ändå -det bränner! Fungerar spinning? Stavgång? JAg förstår att du lider (jag vet hur deppig jag var när mitt knä gjorde ont) men det måste ju finnas ngt du kan göra?

Vilodag idag, äter kvällsmat. Min smoothie utan proteinpulver är INTE lika god som med! Bara det motiverar ju mera träning Imorgon hoppas jag på SkivstångIntervall + någon km på bandet. Onsdag: Löpning planerat. Och på Torsdag: Det var så himmla kul med Box... Fredag blir det spinning eller step Up + gymmet. Löpning i helgen. Fullt ös!
    Jag ska ringa läkaren imon. Jag har nämligen opererat bort en cysta i detta knä, och den kan komma tillbaka. Så vill vara säker på att det inte är något sånt som spökar. Indoor walking borde fungera. Har inte testat det. Har bara varit så inne på löpandetSkrattande
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-10-24 20:52:30 följande:
    Om jag deffar korrekt så blir kosten föjande, men jag fuskar ibland...

Ägg
    Fisk
    Kyckling
    Råris
    Havregrynsgröt på vatten
    Bär
    Grönsaker
    Rotfrukter
    Grovt bröd (då snackar vi nästintill svart bröd med frön i)
    Frön
    Nötter
    Mjölk
    Naturell yoghurt
    Bönor

Vad jag inte äter bl a

Frukt
    Ljust bröd
    Juice
    Pasta

Jag kan ha missat något...
    Kan man byta ut den naturella yoghurten mot kvarg?
  • Mollly
    Fattig student skrev 2011-10-25 16:45:50 följande:
    Självklart, det är väl t o m bättre. Keso är också bra. Som sagt, finns säkert mer saker som är bra som jag inte kommer på just nu. Vissa ostar är t.ex. proteinrika.
    keso är något jag verkligen inte klarar av. Tills igår iaf, sambon köpte fel och köpte laktåsfri keso och den smakar faktiskt helt ok.
  • Mollly
    Tullemi skrev 2011-10-25 20:35:16 följande:
    Håller med om Keso, urk.  Minikeso smakar lite bättre än den vanliga, laktosfri har jag inte testat. Jag kan nästan bli avundsjuk på folk som sitter med en tallrik Keso och frukt, eller liknande. Ser så gott ut....men inte.
    Ja, jag skulle gärna vilja kunna äta det. Men hua det tar verkligen emot.. Laktosfri går, men det är fortvarande inte så jag skulle kunna äta det typ varje dag.
  • Mollly

Nu har jag kommit in i en depp period. Tycker inte det har hänt ett skit med kroppen sen jag började träna. Tycker fortfarande jag har massor kring magen. Jag äter knappt aldrig något onyttigt och jag äter 5-6 mål om dagen. Vi äter bara kött 2 ggr o veckan typ, så vi äter ingen fet mat heller. Usch allt känns bara piss just nu.

• Mollly
    MissKaos skrev 2011-10-27 22:18:14 följande:
    Här är det nog olika.. Men ja, kolla med folk du känner om dom har en bra städerska.
    Mollly skrev 2011-10-27 20:35:13 följande:
    Nu har jag kommit in i en depp period. Tycker inte det har hänt ett skit med kroppen sen jag började träna. Tycker fortfarande jag har massor kring magen. Jag äter knappt aldrig något onyttigt och jag äter 5-6 mål om dagen. Vi äter bara kött 2 ggr o veckan typ, så vi äter ingen fet mat heller. Usch allt känns bara piss just nu.
    Du kanske ska fundera på om du ska ta bort mellanmål då? För mkt kcal?AJ! Stackars dig
    Tullemi skrev 2011-10-27 20:55:31 följande:
    ..och jag har proppat i mig kolhydrater: 3 påsar (ja 3 st) kanelgifflar på 2 veckor, pasta och chokladen från Danmarksresan och smörgåsar både morgon och kväll (dock nyttiga men hade inte planerat att äta det 2 ggr/dagen). Attans....
    Grattis, du är nu kolhydratladdad och färdig att köra hårt

Dagens träning: 90min BOX. Blev parad med en stor grabb. JAg kommer ha ont imorgon. Dagens fusk: Kebabatallrik, chokladkaka (OR) och en annan kaka t lunch... Vart mätt vid middagen och fick mer el mindre tvinga ner maten, men utan middag kan jag inte träna då tar det stopp mitt i. Så, åter ordning nästa vecka typ Jag behöver doc kgå upp lite i vikt nu känns det som -men i muskler! Kebab kankse inte är det bästa då.. (eller, jo men pommes??)
    Det är bara ett mellanmål jag kan ta bort och det är det mellanmålet som jag ofta missar. För det på morgonen klarar jag mig inte utan. så vet i tusan. ska köra med mkt sallader nu ett tag. Typ kycklingsallad, tonfisksallad osv.  Det brukar fungera.
  • Mollly

Idag ska jag äntligen komma iväg till gymmet. Ska försöka köra minst 30 min på crosstrainer hellst mer och sen styrka för överkroppen.
    Frukosten avklarad. 2 finncrisp med keso och paprika på och ett ägg till.

• Mollly

5km, 26min på crosstrainen och två plankor och lite ryggövningar. Det blev inte mkt träning idag. Tiden fanns inte riktigt till..

Men en rolig grej. Asså om man bara är på gymmet några minuter, vad fasen gör man där då?!
    Det kom en tjej när jag hade börjat träna. Hon gick 10 min, sprang 10 min sen gjorde hon några situps och sen åkte hon. ahah

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!