Träningsnördar - här samlas vi!
Du behöver eg inte dyra pulver, om du orkar äta tillräckligt mkt. Kanske direkt efter träning, men ananrs är det eg en onödig produkt. JAg använder det själv, ,men det är lite lathet!
Tänk med på att du gott kan äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat. OCH ett "minimål" direkt efter träning (tex pulver..) När jag låg på maxdosträning åt jag såhär: (hade då hjälp av kostrådgivning mm mm)
Frukost. 1,5-2port gröt(med torkad frukt och linfrön i) + banan + mjölk + 2 mackor (med 1/2 burk makrill på ena, skinka på andra + ett par ägg + grönsaker) en kiwi + juice, kaffe (ett tag även sojaprot i gröten)
Mellsi: fil + osötade flingor + frukt
Lunch tex 2 kycklingfileer + ris + grönsaker + frukt
Mellis: 2 mackor (se frukost) + yoggi + frukt (soja prot i yoggin)
(träning)
Gainomax (alt RX + 2 bananer)
MIddag: Som lunch
Kvällsmat: något proteinrikt tex kesella. Ngt mer om jag orkade..
Ett tag jobabde jag på sjukhuset, jag och en kille där brukade dela på det som blev kvar på lunchen -av patient maten -till kollegornas förvåning... Iaf när man hade beställt till fullavdelning och den var halv
...ungefär så. Kunde såklart variera lite. Fisk flera dagar i veckan!! Gjorde alltid storkok... Tränade då väldigt intensivt (på tester gjorda då låg jag motsvarande elitnivå konditionsmässiggt)... Och var mkt yngre än nu...