Träningsnördar - här samlas vi!
Wilowa skrev 2012-09-12 22:02:34 följande:
Tyvärr så är hela jag ovanligt stel så jag måste tyvärr stretcha och det är säkert därför jag tycker att det är så jobbigt. Jag vill komma igång och träna regelbundet, men kroppen slår bakut varje gång jag ökar på. jag har gått hos kiropraktor och sjukgymnaster så det står mig upp i halsen. Kan du hitta "vardagsbestyr" som påminner om rörelserna i streching? Själv passar jag på att sträcka ut när jag plockar ur diskmaskinen - kontrollerade rörelser, spänd core och hyfsat raka ben. Två otroligt tråkiga saker som ihop faktiskt tappar några nyanser av tråkighet.
Jag kan träna, och gör det ofta, vilket kanske inte gör mig till den bästa att ge råd, men här kommer några tankar som jag använder mig av. Jag tränar med fokus på F(full)R(range)O(of)M(motion). Det betyder att jag försöker göra alla träningsmoment av muskler från det ena extremläget till det andra. I det ena läget är muskeln helt ihopdragen och idet andra läget är den helt utsträckt. Det utsträckta läget är i princip streching, så därför lägger jag liten, eller ingen, tid till stretching i övrigt.