Chokladpinglan skrev 2012-01-08 19:16:26 följande:
Ja, det vart lite träning idag. Oki, bovetegröt ska jag testa. Och blanda i ett ägg. Pasta med kidneybönor o kikärtor och stekt skinka med färsk mangobitar i. Annars blir det mycket pasta o köttfärsås eller skinksås. Har tröttnat på det o borde äta mer fisk o kyckling men har svårt att komma på bra recept med fisk.
Fisk lever jag på. Sushi skulle jag nog klara mig på, bara.. äter säkert det 3ggr/vecka.
Andra fiskrecept...
I kyldisken finns färdig sås man kan slå över frysta laxbitar och köra i ugnen. Jättegod! Kolla såsen bara ngn av dom är rejält fet... Annars stek laxbitarna och servera kokt potatis och sås till. Eller ris. Eller stuvavad spenat! Det är gott till fisk. Fiskgratäng gillar jag... Går ju bra på torsk, med räksås över fisken och ris/potatis till eller bara grönsaker. En nödrätt: Kokt pasta alt ris (med grösnaker kokta i samma vatten som pastan) sen häller jag en burk makrill i tomatsås över (värmer den inte ens *lat*) Snabbmat som ändå känns helt ok! Gillar man fiskbullar är det ju med bra mat.
Varmrökt lax i grovt Libabröd, alt annat tunnbröd, med grösaker och kanske ett kokt skivat ägg, keso. Med snabblunch som för mig känns helt ok!
Kyckling.. Köp färska kycklingdelar häll på grillkrydda och stoppa i ugnen. Inget fett alls på. Får krispig yta i skinnet och blir gott. Till? Sallad, ris, sweet-chilisås eller vad man nu gillar.
Eller leta fram lergrytan! I med ris. kryddor kyckling och grösnaker och stopp in i ugnen..
Idag stekte jag kycklingfilé i bitar. HAde bara sallad till till mig och pommes till sonen. Jag fick lite pommes och han lite sallad...
Både lax och kyckling gör sig i wook....
Jag brukar kolla på tasteline och få tips sen kan man ju ändra till proportionerna så dom passar ens egen åsikt om vad man vill äta!